Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rense motor på zr?

Mr.Anki

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741
Noen som har noen tips for og rense motor en på en suzuki zr?(er det noe vits)

Jeg har aldri renset noen motor før hvordan gjør man det?

Jeg synes den drar litt dårlig noe jeg kan gjøre med det ?

mvh Anki

6789399[/snapback]

Hva med å tenne på potta? Mulig at den har samlet for mye sot ;)

Lenke til kommentar
Noen som har noen tips for og rense motor en på en suzuki zr?(er det noe vits)

Jeg har aldri renset noen motor før hvordan gjør man det?

Jeg synes den drar litt dårlig noe jeg kan gjøre med det ?

mvh Anki

6789399[/snapback]

Hva med å tenne på potta? Mulig at den har samlet for mye sot ;)

6789954[/snapback]

tenne på botta :dontgetit: . Rense potta mener du? Noen andre måter enn og tenne på den :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Du renser den ved å tenne på den.. Letteste måte å prøve å rense den på.. Du kan jo alltids prøve å file litt på inne i sylinderen, men da må du skru mye mere og er litt vanskelig for nybegynnere da man fort kan file for mye..

Lenke til kommentar

Skal du rense en motor, og gjøre det skikkelig - må du løfte av sylinderen og feks vaske den i diesel så all soten går bort. Det er ikke vanskelig. Og du trenger minimalt med kunnskaper for å klare det..

At blinklysene ikke blinker kan bero på blinklysreleet. I allefall hvis de lyser konstant.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Skal du rense en motor, og gjøre det skikkelig - må du løfte av sylinderen og feks vaske den i diesel så all soten går bort. Det er ikke vanskelig. Og du trenger minimalt med kunnskaper for å klare det..

At blinklysene ikke blinker kan bero på blinklysreleet. I allefall hvis de lyser konstant.

6790123[/snapback]

Det letteste er nok sikkert slik du sa det. Hvis man skal gjøre det grundig mener nå jeg at man bør file åpningen litt da det ofte tetter seg igjen litt + at potta ofte kan ha godt av en rens også.

EDIT:

Slik som Patience sa, det er sannsynligvis blinklysreleet som er gått.

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Det som er litt skummelt med å file eksosporten er at du kan legge igjen innoverbøyde grader etter filingen som deretter øker slitasjen på stempelet/stempelringene. Man må i allefall være oppmerksom på dette, og ta en horning av sylinderen i etterkant hvis man har filt.

6790252[/snapback]

Ja.. Man må vite hva man skal gjøre, derfor er det ikke noe å anbefale for en nybegynner;) Det var jo en grunn til at stempelet og ringene måtte skiftes en del på mopeden til kompisen min når han gjorde dette :roll:

Men å tenne på potta er jo en relativt smal sak da.. Kan virke litt skremmende kanskje..

EDIT:

Den gikk desto bedre også :)

Lenke til kommentar

Blinklysrellet finner du antakeligvis under setet eller i sidetaskene. Det er en liten firkantet klump som er skrudd fast til rammen gjerne. Du har ikke så mange rele. Blinklysreleet er nok det eneste du har.

Eller, hvis du er riktig uheldig - så er grunnen til at det ikke blinker - at du -ikke- har noe rele der :p

Lenke til kommentar
Blinklysrellet finner du antakeligvis under setet eller i sidetaskene. Det er en liten firkantet klump som er skrudd fast til rammen gjerne. Du har ikke så mange rele. Blinklysreleet er nok det eneste du har.

Eller, hvis du er riktig uheldig - så er grunnen til at det ikke blinker - at du -ikke- har noe rele der :p

6790762[/snapback]

hvordan ser jeg har det er i stykker ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
He he, skulle likt å se på når dere tenkte på potta. Aldri sett noe slikt :-)

6790426[/snapback]

Det var faktisk ganske gøy ;)

6790762[/snapback]

Hehe :roll:

Hvordan ser jeg har det er i stykker ?

6790870[/snapback]

Du klarer ikke å se dette siden det har noe med at elektronikken i den boksen er feil/gåen. Du må bare prøve å bytte å se om det virker etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...