BjornenBob Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Hei der. jeg driver å prøver å installere en router for de gamle her og har truffet på noen problemer. Har en Belkin G+ router. jeg valgte easy install wizard, den var ment å skulle sjekke nettverksinstillingene mine automatisk. ja visst ja. Istedet ble jeg møtt med denne meldingen: Please select which type of connection you use to connect to the internet: Static IP, Dynamic IP, PPTP eller PPPoE Vi får internet fra Canal DIgital, hadde alfanett før. etter å ha snust litt rundt på internett har jeg en mistanke om at det må være Dynamic IP eller PPPoE, men der stagnerer jeg. Noen som vet hvordan dette fungerer hos Canal Digital? Kan jo selvfølgelig ringe på mandag men er litt gira på og komme i gang her Lenke til kommentar
norbat Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Med canaldigital bruker du dynamisk ip Lenke til kommentar
BjornenBob Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Takk for svar. er det så at PPPoE ofte brukes med ADSL? hadde jeg hatt telenor ville det kanskje vært PPPoE da? vel uansett da går jeg for dynamisk ip. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Telenor bruker PPPoE, NGT bruker både PPPoE og PPPoA. BC bruker dynamisk. Så lett å bli lit forvirret der..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå