Gå til innhold

Trenger litt SLI-hjelp...

ptroinks

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte meg nettopp ny PC, og etter en uke med bare problemer (som til slutt viste seg å komme fra en gammel BIOS-versjon) er jeg nå veldig interessert i å finne ut om alt fungerer som det skal. Maskinen min har disse innvollene:

AMD Athlon 64 X2 4600+ 2,4Ghz, 2GB RAM, 2xGeForce 7900GT 256MB.

Nå er jeg interessert i å finne ut om SLIen fungerer som den skal. SLI er slått på i Windows, og alt av drivere er selvfølgelig oppdatert. Finnes det noen måte å finne ut om PCen faktisk bruker SLI i spill? Nå har jeg selvfølgelig fått "ny PC-syndromet", dvs. at nå tror jeg at alle spill skal fungere med ALT skrudd på max :D. Hva kan jeg realistisk (og "realistisk" er et viktig ord her) vente av ytelse på dette hardware-oppsettet? Jeg tenker da særlig på BF2 og PoE, men også andre spill som kanskje finner veien til harddisken min etterhvert. Finnes det benchmark-programmer som faktisk måler om SLI blir benyttet\fungerer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høyre klikk på skrivebordet, klikk egenskaper, innstillinger, avansert, så er det en fane hvor navnet på skjermkortet ditt står. Så dukker det opp et slags kontrollpanel på venstresiden av vinduet. Her er det SLI-multigpu du skal trykke på, skru på sli, og huk av show gpu load balancing.

Merk!: Hvis du har de nyeste forceware driverne, husk å huk av classic look inne på nvidia innstillingene.

Lenke til kommentar

Du vil se enten en grønn strek som deler skjermen i to og viser hvor stor del av bildet hvert av kortene rendrer (SFR-Sli)

eller en grønn "bar" til venstre i bildet som fylles opp med/tappes for grønt etter hvert som kortene får endret load. (AFR-Sli)

Endret av oddarne84
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...