Gjest member-63169 Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Hva må jeg gjøre for å oprette dette. skulle hatt filer fra min stasjonere over til den berbare. Prøvde med vanlig nettverkskabel, funka ikke. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Du må ha krysset nettverkskabel. Da skal det gå greit svjv. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Skal du ha to PC-er i nettverk uten switch eller hub, så må du bruke krysset kabel. Dette får du kjøpt på Clas Ohlson, Biltema og de fleste databutikker. Eller du kan lage din egen kabel... Lenke til kommentar
norbat Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Har du cd/dvd brenner eller minnepenn er det kanskje likeså greit å overføre filene vha. dette? Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Er ganske mye jeg skal overføre så minnepenn er uaktuelt. nå har jeg forresten kjøpt krysset nettverkskabel. men det funker ikke fordet. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Husk at du ikke kan bruke innstillingen om at IP skal tilordnes via DHCP, du må sette ipadressen selv Lenke til kommentar
bitcowboy Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Hei! Du må gjøre følgende. Sett maskinene opp med følgende nettverksinstillinger: For eksempel: Hjemmepc. IP-adr: 192.168.1.2 Subnet mask: 255.255.255.0 Default Gateway er ikke nødvendig her. DNS server er ikke nødvendig her men hvis du må skrive noe så skriv IP-adr til maskinen. Laptop IP-adr: 192.168.1.3 Subnet mask: 255.255.255.0 Default Gateway er ikke nødvendig her. DNS server er ikke nødvendig her men hvis du må skrive noe så skriv IP-adr til maskinen. Husk å slå av alle personlige brannmurer på begge maskiner hvis det finnes noen. På hjemmepc'en da går du på Start - Kjør og skriver \\192.168.1.3\c$ Trykk så enter. Du vil nå få opp et spørsmål om å skrive inn brukernavn og passord for å få tilgang til filene på C:\ på laptopen. Skriv evt. inn brukernavn og passord du bruker for å logge inn på laptop'en Du skal nå få opp en boks med alle filene c:\-disken på laptopen. Hvis du har en d:\-disk gjør du det samme, bare med d$. Hilsen, bit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå