Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WRT54G ruter og WAP54g accesspoint - linke dem?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

hadde fra før en WRT54G 5.0 ruter, og fikk kjøpt en billig WAP54G accesspoint i tillegg. Tanken var å kunne koble opp ett "mekke-nett" i ett rom med kabler mot det vanlige nettet uten å måtte ha en snuble-kabel gjennom hele huset. Altså "koble sammen" to kablede nettverk på noe vis.

 

Men, det ser ut til at jeg må ha accesspoints, og IKKE en ruter og en access?? Stemmer dette? Kan jeg flashe firmwaren på en/begge for å få til dette?

 

Alternativt driter jeg i hele greia å kjøper homeplugg over strømnettet i stedet, det er kanskje vel så enkelt...??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

hadde fra før en WRT54G 5.0 ruter, og fikk kjøpt en billig WAP54G accesspoint i tillegg. Tanken var å kunne koble opp ett "mekke-nett" i ett rom med kabler mot det vanlige nettet uten å måtte ha en snuble-kabel gjennom hele huset. Altså "koble sammen" to kablede nettverk på noe vis.

 

Men, det ser ut til at jeg må ha accesspoints, og IKKE en ruter og en access?? Stemmer dette? Kan jeg flashe firmwaren på en/begge for å få til dette?

 

Alternativt driter jeg i  hele greia å kjøper homeplugg over strømnettet i stedet, det er kanskje vel så enkelt...??

6788907[/snapback]

WDS er kanskje tingen for deg? Eventuelt sette dei to i bridge mot kvarandre?

 

Med Thibor HyperWRT (thibor.co.uk) på AP kan du sette denne opp som klient mot et anna trådløst nett, altså det ruteren har. Så det du vil ha vil fungere rimelig fint :)

 

En router er trossalt et AP + en router...;)

Lenke til kommentar

ja, vet at en ruter har et ap innebygget - men hvis du går inn på menyen på ap'et så kan du sette opp repeating - vidersendeing fra en ruter, men hvis du vil bridge så må du bruke to ap'er.... :hmm: ikke vet jeg, men med offisiell firmware blir det vanskelig ser det ut til

 

Men skal teste Thibor + dd-wrt, så ordner det seg sikkert! :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...