knopflerbruce Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Noen som vet noen typiske kjennetegn ang. de 7900gt-kortene som ikke virker som de skal? Min PC får opp beskjeden "video mode not supported" iblant, og kræsjer bigtime under 3DMark03 (svart skjerm, med blått blink iblant). Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Spennings regulatoren til minnet blir alt for varmt. På mitt kort førte det til blinking og svart skjerm i windows etter å ha køyrt spel. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 kan kjøle den ned, oppsiden innsiden høyre sett på en ribbe pluss vifte, kjenn med fingen hvor det er glovarmt Lenke til kommentar
Nvidia Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Ingen vits i å montere noe form for kjøling på voltregulatorene, har du fått et dårlig kort så vil det gå istykker uansett hva du gjør. Lenke til kommentar
Nvidia Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Noen typiske feil er artifacts i spill som er krevende som for eksemple F.E.A.R. 3D-Mark 03 og 06 får artifacts å etter hvert svart blinkende skjerm, som regel må man restarte når det skjer. En annen ting som ivertfall jeg har lagt merke til er at med kort som har denne feilen så vil Windows skrivebordet bli fylt opp med artifacts (rosa prikker over hele skjermen) hvis man trykker på "Detect optimal frequenzies" i Display settings, så fryser hele pc'en opp etter noen sekunder. Endret 2. september 2006 av Nvidia Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Jeg regner med jeg hadde et slikt defekt skjermkort. Der opplevde jeg regelmessig artifacts i krevende spill (især med pixel shaders) såsom F.E.A.R og FarCry, eksempelvis med forlengede pyligoner. Dessuten kunne jeg titt og ofte få en plutselig omstart, merkelige farger i Windows etter en spilleøkt, at skjermen skrur seg av og på, ikke opptegnet skrivebord og andre 2D-elementer i Windows samt fullstendig frysning når jeg spilte eller etter jeg hadde spilt. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Ikke noe rart at det er feil på disse Nvidia kortene når produsentene prøver å presse produksjonskostnadene ned til et minimum = møkkakvalitet. Nei det er en dårlig trend at skjermkortene ikke har kvalitetskomponenter og at man satser på at det går bra med "erstatninger" (Forøvrig så gjelder nok dette hvilken som helst produsent som benytter seg av billige eller komponenter av tvilsom kvalitet til å fremstille skjermkort uavhengig av merke). Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Ikke noe rart at det er feil på disse Nvidia kortene når produsentene prøver å presse produksjonskostnadene ned til et minimum = møkkakvalitet. Nei det er en dårlig trend at skjermkortene ikke har kvalitetskomponenter og at man satser på at det går bra med "erstatninger" (Forøvrig så gjelder nok dette hvilken som helst produsent som benytter seg av billige eller komponenter av tvilsom kvalitet til å fremstille skjermkort uavhengig av merke). 6790485[/snapback] Hvorfor tror du billige komponenter eller tvilsom kvalitet på de IC'ene som er benyttet er feilen ? Ethvert skjermkort av høy kvalitet kan vel lage artifacts bare du kjører høy nok spennigng på de forskjellige komponentene...eller ? Endret 2. september 2006 av Ozelot Lenke til kommentar
LuftWaffel Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Min PC får opp beskjeden "video mode not supported" iblant, ... 6788810[/snapback] På mitt 7900gt funker ikke overlay. Ser ut til at du har samme problem. Dette medfører bla. at tvkort ikke funker. Kan kun bruke vmr9 for å vise video. Hos support til xfx sier de at de aldri har hørt om dette problemet før. De ber meg om å bytte kortet. Har kun dette problemet, ingen problemer med 3d spill osv. Lenke til kommentar
Nvidia Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Ikke noe rart at det er feil på disse Nvidia kortene når produsentene prøver å presse produksjonskostnadene ned til et minimum = møkkakvalitet. Nei det er en dårlig trend at skjermkortene ikke har kvalitetskomponenter og at man satser på at det går bra med "erstatninger" (Forøvrig så gjelder nok dette hvilken som helst produsent som benytter seg av billige eller komponenter av tvilsom kvalitet til å fremstille skjermkort uavhengig av merke). 6790485[/snapback] Hvorfor tror du billige komponenter eller tvilsom kvalitet på de IC'ene som er benyttet er feilen ? Ethvert skjermkort av høy kvalitet kan vel lage artifacts bare du kjører høy nok spennigng på de forskjellige komponentene...eller ? 6790510[/snapback] Etter hva jeg har lest så er det dårlig kvalitet på voltregulatorene som er benyttet på endel av 7900GT kortene som er skylden i disse problemene. Endret 2. september 2006 av Nvidia Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Dette var jo hyggelig lesning, siden jeg har opplevd ALLE disse feilene. Faktisk! Testa skjermkortet på en annen pc i kveld, og det samme skjedde da. Vi byttet kort en liten stund (han andre skal teste noe TV-greier på kortet), så jeg sitter her med et 6600-kort - uten fnugg av trøbbel. Hadde vært kjekt å få hevet dette kjøpet - dette kortet er en erstatningsvare jeg fikk pga defekt vifte på et 7800gt. Må vel være en grense på hvor mange defekte produkter man kan motta før man kan heve et kjøp. Nuvel... jeg bare filosoferer... dette angår vel strengt tatt ikke denne tråden. (OT i sin egen tråd ) En ting som er verdt å merke seg med denne feilen er at det går an å kjøre enkelte, mindre krevende spill uten problemer (kjører coduo glatt - høy kvalitet i 1024*768). Dette lurte hvertfall meg til å tro at det var hovedkortet evt. rammen som var gåen. Slik var det altså ikke... Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Ikke noe rart at det er feil på disse Nvidia kortene når produsentene prøver å presse produksjonskostnadene ned til et minimum = møkkakvalitet. Nei det er en dårlig trend at skjermkortene ikke har kvalitetskomponenter og at man satser på at det går bra med "erstatninger" (Forøvrig så gjelder nok dette hvilken som helst produsent som benytter seg av billige eller komponenter av tvilsom kvalitet til å fremstille skjermkort uavhengig av merke). 6790485[/snapback] Hvorfor tror du billige komponenter eller tvilsom kvalitet på de IC'ene som er benyttet er feilen ? Ethvert skjermkort av høy kvalitet kan vel lage artifacts bare du kjører høy nok spennigng på de forskjellige komponentene...eller ? 6790510[/snapback] Det er jo logisk, benytter man lav kvalitet på alle komponentene som utgjør en helhet så vil disse dra ned den kvaliteten på produktet en god del. Vi kan vel dra analogien med at hvis vi putter en Ferrari Motor inn I en Datsun så vill vi før eller siden kjøre så fort at karoseriet faller av (eller mer sannsynligvis motoren detter ut). Trenger egentlig ikke se lengre bak enn et par år da de fleste produsentene av hovedkort benyttet seg av voltregulatorere (kondensatorer mener jeg det var) som ikke var stabile og som førte til lekasjer av elektrolyttene og subsekvent ustabiliteter eller døde hovedkort etter kort tid. I kampen om å tjene mest mulig så prøver produsentene å kutte kostnadene ved produksjon mest mulig, kutter de for mye så vil det gå utover kvaliteten på produktet og kutter de for lite så går det utover fortjenesten. Å tenke på den langsiktige konsekvensen det kan få for et merke å være kjent for å ha ustabile og problematiske produkter tenker de ikke på og det er derfor slike produsenter burde forsvinne. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Oss forbrukere skriker etter lave priser, og dermed får vi lavere kvalitet tilbake. Det er tross alt vi som skaper konkurranse mellom de forskjellige produsenter, og de av dem som vil overleve må føye seg etter vårt prishysteri. Kvalitet har for lengst kommet i andre rekke for de fleste av oss forbrukere. Lenke til kommentar
Nvidia Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 En ting som er verdt å merke seg med denne feilen er at det går an å kjøre enkelte, mindre krevende spill uten problemer (kjører coduo glatt - høy kvalitet i 1024*768). Dette lurte hvertfall meg til å tro at det var hovedkortet evt. rammen som var gåen. Slik var det altså ikke... 6792934[/snapback] En ting som vanligvis fungerer er å underklokke kortet til 600mhz (1200) på rammen, å kjernen til 450mhz, da skal kortet fungere fint i alle programmer å spill. Å underklokke rammen til stock hastighet 660mhz (1320) fungerer ikke. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 En ting som er verdt å merke seg med denne feilen er at det går an å kjøre enkelte, mindre krevende spill uten problemer (kjører coduo glatt - høy kvalitet i 1024*768). Dette lurte hvertfall meg til å tro at det var hovedkortet evt. rammen som var gåen. Slik var det altså ikke... 6792934[/snapback] En ting som vanligvis fungerer er å underklokke kortet til 600mhz (1200) på rammen, å kjernen til 450mhz, da skal kortet fungere fint i alle programmer å spill. Å underklokke rammen til stock hastighet 660mhz (1320) fungerer ikke. 6793093[/snapback] Men det er jo ikke akkurat det du betaler for heller. Uansett så er det ikke forbrukernes feil at vi får dårlige produkter, tror nok de fleste av oss prøver å unngå å kjøpe dårlige produkter, hovedproblemet ligger vel i at det er en haug av produsenter og hvis en av 10 lager et elendig produkt men til en genial pris så hvil nok de fleste ta sjangsen. Det som skjer i ettertid er at den gruppen med forbrukere som har brendt seg på den produsentene kommer til å gjøre alt de kan for å unngå produkter fra dem da de ikke lenger stoler på dem (som for eksempel jeg og MSI kort). Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 En ting som er verdt å merke seg med denne feilen er at det går an å kjøre enkelte, mindre krevende spill uten problemer (kjører coduo glatt - høy kvalitet i 1024*768). Dette lurte hvertfall meg til å tro at det var hovedkortet evt. rammen som var gåen. Slik var det altså ikke... 6792934[/snapback] En ting som vanligvis fungerer er å underklokke kortet til 600mhz (1200) på rammen, å kjernen til 450mhz, da skal kortet fungere fint i alle programmer å spill. Å underklokke rammen til stock hastighet 660mhz (1320) fungerer ikke. 6793093[/snapback] Men det er jo ikke akkurat det du betaler for heller. Uansett så er det ikke forbrukernes feil at vi får dårlige produkter, tror nok de fleste av oss prøver å unngå å kjøpe dårlige produkter, hovedproblemet ligger vel i at det er en haug av produsenter og hvis en av 10 lager et elendig produkt men til en genial pris så hvil nok de fleste ta sjangsen. Det som skjer i ettertid er at den gruppen med forbrukere som har brendt seg på den produsentene kommer til å gjøre alt de kan for å unngå produkter fra dem da de ikke lenger stoler på dem (som for eksempel jeg og MSI kort). 6794249[/snapback] Helt enig i dette, er voltregulatoren gåen så sender du kortet i retur, det skal funke uten å klokke det ned. Punktum! Forøvrig har jeg stor tiltro til at både XFX og Komplett skal levere meg et skikkelig grafikkort neste gang - selv om de to siste har vært defekte. Hadde disse aktørene levert masse feilvarer, så hadde de blitt skviset ut fortere enn svint - det er min teoiri hvertfall. Altså er det neppe noen vits i å ekskludere noen fabrikanter pga noen få dårlige kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå