Gå til innhold

Hvorfor koster feks rema- poser 50øre?


WaterMarked

Anbefalte innlegg

Dere kan ikke sitte der og syte over 50 øre posen. Du får noe å ha dem i.

Du skal ikke gå rundt med dem over hode og rope: "Kjøp mat på Rema 1000" eller lignende. Vi lever i en verden hvor butikkene skal ha 70 kr for en pakke ost! 50 øre er ingen verdens ting i 2006.

Herrejesus mann!

Har du enda ikke forstått at det ikke er pengene det er snakk om her!

Jeg kan med hånda på hjertet si deg at omtrent alle her i landet har råd til en slik pose, det det handler om er at vi burde få litt "service" av butikken. Rimi og Rema har råd til å gi hver kunde en pose eller to til 50øre. (faktisk mindre, da innkjøpspris må telles med)

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Andre butikker en daglivare gir bort poser som service til kunden.

Kan bare ikke fatte hvorfor ikke de kan det også , nå er det jo noen daglivarer som gir bort posene da.

Ser da ut til dagligvare butikker tjener så de klarer seg.

Er vel ikke snakk om penger men service og prinsip dette.

Er en misfornøyd med en butikk sine tjenster så er det jo bare å la være å handle der

eller klage.

 

Kunden har allitid rett :yes:

Lenke til kommentar

50 ØRE!

 

Det er ikke ei krone engang, slutt å bruk poser og bær alt i fanget da vel fattige jæ***r

 

Og de som mener vi bør få posene; Plastposer koster litt de og, tenk hvis alle skulle gi bort plastposer verdt 100 kr hver dag da, taper på det. Gang 100 med 365

Endret av Impetus90
Lenke til kommentar

Hmpf. Dette ble diskutert for ikke så lenge siden.

Ja, guri malla så frekt det er å ta betalt for en vare. En butikkjede som Rema1000 deler ut såpass mange poser på et år at å dele dem ut gratis ville kostet masse penger. Dette hadde de måttet hente inn igjen på vareprisene, noe som ikke er bra i et marked hvor pris betyr alt. I andre typer butikker er det vanlig å dele ut poser gratis, men da er marginene mye, mye større og posenes reklameverdi høyere.

 

Dette er uansett butikkenes eget valg. Det finnes matvarebutikker hvor posene er gratis, men dette er etter min erfaring for det meste nærbutikker med en del høyere prisnivå enn de store kjedene. Skal du la være å handle i butikker hvor posene ikke er gratis har du ikke så veldig mye å velge mellom. Jeg kommer ikke på noen kjeder som gir vekk poser.

Lenke til kommentar
50 ØRE!

 

Det er ikke ei krone engang, slutt å bruk poser og bær alt i fanget da vel fattige jæ***r

 

Og de som mener vi bør få posene; Plastposer koster litt de og, tenk hvis alle skulle gi bort plastposer verdt 100 kr hver dag da, taper på det. Gang 100 med 365

6789510[/snapback]

 

Du glemmer å trekke fra søndager - den dagen i uken de aller fleste butikker er stengt. Det blir 31 300,- som må trekkes fra en omsetning på noen titalls millioner. Uff og uff, for en utgift. :dontgetit:

 

Skjønt går det nok poser for mer enn 100,- hver dag.

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
Tenk på i Danmark da.. 2.50 kr. pr. pose..

DKK

6789320[/snapback]

Der kan man i hvert fall si at de tjener penger på posene.

 

Dere kan ikke sitte der og syte over 50 øre posen. Du får noe å ha dem i.

Du skal ikke gå rundt med dem over hode og rope: "Kjøp mat på Rema 1000" eller lignende. Vi lever i en verden hvor butikkene skal ha 70 kr for en pakke ost! 50 øre er ingen verdens ting i 2006.

6789336[/snapback]

Jeg er helt enig med deg, bryr du deg virkelig om at du må betale 50øre for en pose så føler jeg at du har litt for lite å bruke tiden din på.

 

Vel, det er fortsatt en prinsippsak.

La oss si at jeg handler så jeg får igjen nøyaktig 100 kroner. Jeg må ha en pose. hvorfor ta seg betalt for posen da? Det skaper misfornøyde kunder. Hvis de ikke tar seg betalt, skjønner man at de er mennesker som faktisk kan tenke logisk og har medfølelse (i mangel av bedre ord).

Nå skal det nevnes at vi handler for mange mange tusen i måneden på butikken som ligger rett rundt hjørnet, og er der et par ganger om dagen, så vi er på fornavn med alle sammen og betaler ikke for posene, så for meg er det ikke et problem. Men det er fortsatt en prinsippsak

6789362[/snapback]

Jeg skjønner ikke hva dette har med prinsipper eller medfølelse å gjøre.

Butikken sparer jo penger på at du ikke tar pose, de må jo spare inn så mye de kan grunnet marginene på de fleste varene de selger.

Derfor må de også ta seg betalt for posen.

 

Kunden har allitid rett  :yes:

6789476[/snapback]

Helt feil, av og til har kunden rett...

Lenke til kommentar
50 ØRE!

 

Det er ikke ei krone engang, slutt å bruk poser og bær alt i fanget da vel fattige jæ***r

 

Og de som mener vi bør få posene; Plastposer koster litt de og, tenk hvis alle skulle gi bort plastposer verdt 100 kr hver dag da, taper på det. Gang 100 med 365

6789510[/snapback]

Dette er vel et typisk utsagn for en 14 åring.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Alternativet er å ta posepengene og kreve mer for alle varene.

Men da ville folk klaget.

Fordi det ville ikke vært miljøbevisst at folk tok så mange poser som de bare ville.

 

Du får gjenbruke posene dine - ta de med til butikken neste gang du handler.

Det ER jo en grunn til at du bli spurt om du trenger en pose..

Lenke til kommentar
Alternativet er å ta posepengene og kreve mer for alle varene.

Men da ville folk klaget.

Fordi det ville ikke vært miljøbevisst at folk tok så mange poser som de bare ville.

 

Du får gjenbruke posene dine - ta de med til butikken neste gang du handler.

Det ER jo en grunn til at du bli spurt om du trenger en pose..

6789591[/snapback]

Miljøet hadde sikkert smilt ekstra :D

Lenke til kommentar

Det er vel egentlig fair at de tar seg betalt for posene. For det første så er det ikke gratis å lage poser. Og dessuten - hva gjør femti øre fra og til? Vi har det uansett bedre enn de fleste andre, tenk bare på barna i Afrika (:p). Hvis du betaler femti øre for posen, og kanskje personen bak deg i køen må ha 3 poser, så da blir det 4 kroner tilsammen. Det som kun er litt penger hos deg, blir mye penger tilsammen hos butikkkjeden. Tenk på alle kundene som betaler for posene. Det blir ganske mye penger av det.

Lenke til kommentar

Ja regner med staten kommer med bæreposeavgift på 2kroner snart for å spare milliøet...

 

For ja, vi sløser med poser... hver hushodning kjøper 5 bæreposer hver uke... Si 1mill husholdninger blir 5mill bæreposer i uka blir 260millioner plastposer i norge i året... (kanksje dobbelte kanskje halve, men uansett MANGE poser...)

 

Gjenbruk & tøyposer... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...