Gå til innhold

Hvorfor koster feks rema- poser 50øre?


WaterMarked

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke skjønner at dere må betale for en vare dere fritt velger å kjøpe i butikken... du trenger ikke betale for posen hvis du ikke kjøper den.

og det var en som fortalte om en fyr som handlet for et par tusen men gikk når han måtte ha posene. jeg syntes ikke det var noe tøfft av han, hadde jeg stått bak han i køen hadde jeg ropt IDIOT etter han... hvorfor skulle ikke poser koste noe? er plastikk gratis? jeg vedder på at han "visste" at poser pleier å koste noe, hvis han da ikke ville ha pose, hvordan skulle han få det med seg da? og han er rimelig smålig...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er mye rart som dukker opp i denne tråden.

Greit nok at poseprodusentene skal tjene penger, det gjør de nok sikkert også!

For det er ikke vi som betaler disse produsentene for posene deres, det er butikken som betaler disse. En pose koster som regel 50øre eller 1krone, når folk handler for flere hundre kroner synes jeg det er smålig å ta betalt for en slik pose. Litt "service" må man forvente. Joda, man kan spare masse kroner på å velge billigere mat, men det er ikke penger denne diskusjonen går ut på. Det er servicen vi bør få av butikkene.

Lenke til kommentar
Jeg synst det er sykt irriterende AT ting koster penger!!  :realmad:  :realmad:  :realmad:

 

Men, fra spøk til ironi:

Om du sitter og lager 100 flasker med saft (altså, lager fra bunnen av) hadde du da gitt disse gratis til tilfeldige personer?

6789135[/snapback]

 

Hvorfor er det relevant? Butikken lager da ikke posene og gir bort til forbipasserende. Butikken tjener på at du velger dem, av et utall andre, og man må betale 50 øre for å få en god måte å komme seg avgårde med varene. Jeg tviler på at noen engasjerer seg i dette fordi det er mye penger, men det er prinsippsaken i det.

Lenke til kommentar
Men, fra spøk til ironi:

Om du sitter og lager 100 flasker med saft (altså, lager fra bunnen av) hadde du da gitt disse gratis til tilfeldige personer?

Poseprodusentene selger til butikkene og tjener ergo pengene sine, men hvorfor skal butikkene tjene på at vi reklamerer for dem?

 

Plomma2: Jeg kjøper ikke en Rimi-pose fordi jeg da føler meg kul, men kanskje det er tilfellet med merkegenseren.

 

 

Herre Jemini, forumbrukere er så flinke til å ta ting ut av konteksten og alltid vite svaret på enhver ting. :hrm:

Lenke til kommentar

Posene var jo gratis for kundene før, hvorfor ikke nå lenger? Jo, fordi butikkene har sett sitt snitt til å tjene enda litt flere kroner. Rimi Hagen og Kiwi sjefen har jo så lite penger stakkars. Butikkene deres går jo så dårlig. Så til alle dere som sier at vi er smålig, ta heller en titt på Rimi Hagen og deres politikk rundt plastposer! De koster en slikk og ingenting å produsere, og såpass burde butikkene spandert på oss kunder, vi gjør jo folk som Rimi Hagen styrtrike!

Lenke til kommentar

Det som har gjort Reitan og Hagen så rike, er ikke at folk kjøper poser :D , de har blitt rike fordi de selv eier grosistlagerne.

 

Dessuten om du synes det er mye å betale 50øre for en pose på Rema 1000, betaler du nok mer for den et annet sted får å si det sånn, hvor det er innbakt i prisen på matvarene. Grunnen til at det koster 50øre på rema er at det skal være valgfritt.

Endret av chris
Lenke til kommentar
Hvorfor kjøper dere merkeklær?

Etter du har kjøpt en genser fra et eller annet kjent merke, går du hjem og fjerner merket?

Hvorfor betaler du 1000,- for å gå med noe som kan være helt lik en genser til 100,- der eneste forskjellen er merket?

6789148[/snapback]

Man kan ikke sammenligne merkegensere med en pose for 50 øre :nei: Og btw en gensker til 100 er aldri like kul som en genser til 1000.

Lenke til kommentar
Dere kan ikke sitte der og syte over 50 øre posen. Du får noe å ha dem i.

Du skal ikke gå rundt med dem over hode og rope: "Kjøp mat på Rema 1000" eller lignende. Vi lever i en verden hvor butikkene skal ha 70 kr for en pakke ost! 50 øre er ingen verdens ting i 2006.

6789336[/snapback]

Vel, det er fortsatt en prinsippsak.

La oss si at jeg handler så jeg får igjen nøyaktig 100 kroner. Jeg må ha en pose. hvorfor ta seg betalt for posen da? Det skaper misfornøyde kunder. Hvis de ikke tar seg betalt, skjønner man at de er mennesker som faktisk kan tenke logisk og har medfølelse (i mangel av bedre ord).

Nå skal det nevnes at vi handler for mange mange tusen i måneden på butikken som ligger rett rundt hjørnet, og er der et par ganger om dagen, så vi er på fornavn med alle sammen og betaler ikke for posene, så for meg er det ikke et problem. Men det er fortsatt en prinsippsak

Lenke til kommentar
Dere kan ikke sitte der og syte over 50 øre posen. Du får noe å ha dem i.

Du skal ikke gå rundt med dem over hode og rope: "Kjøp mat på Rema 1000" eller lignende. Vi lever i en verden hvor butikkene skal ha 70 kr for en pakke ost! 50 øre er ingen verdens ting i 2006.

Det er prinsippet vi diskuterer. :roll:

6789349[/snapback]

 

Synes denne tråden er helt bak mål uansett. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...