WaterMarked Skrevet 2. september 2006 Rapporter Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Hvorfor skal vi betale for posene vi får på feks dagelivarebutikker? Synes det er frekt som F, ikke nokk med det så betaler du for reklame. Synes det kunne vært gratis, ivertfall nå du kjøper mat for fleire hundre kroner. FREKKT!! Endret 2. september 2006 av terhi Lenke til kommentar
IMG_123 Skrevet 2. september 2006 Rapporter Del Skrevet 2. september 2006 Fordi de som lager poser gjerne vil tjene litt penger. Må da selv du kunne forstå Jeg synes denne tråden bør bli stengt. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. september 2006 Rapporter Del Skrevet 2. september 2006 Ikke vet jeg, men av min venn som jobber i en Rimibutikk får jeg til stadighet høre at de taper på salget av posene - de koster mer inn enn ut. Argumenter som "ja, men dere får reklame" og "ingen hadde kommet og handla hos dere om de ikke fikk poser å ha varene i i kassa" er visstnok helt bak mål. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. september 2006 Rapporter Del Skrevet 2. september 2006 Fordi de som lager poser gjerne vil tjene litt penger. Må da selv du kunne forstå Jeg synes denne tråden bør bli stengt. Det var ikke det som var spørsmålet, spørsmålet var hvorfor vi som forbrukere må betale for posene. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 2. september 2006 Rapporter Del Skrevet 2. september 2006 et av de mange verdensproblemer ja... - Finn deg en butikk som ikke tar betalt for posene og handle der av prinsipp.. - Kjøp deg økologisk eller hva de kaller det tøyposer du tar med deg selv, så slipper du å betalre for flere plastposer som forsøppler... Men, JA, tåpelig å måtte betale 50øre for en svær reklameplakat... Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 2. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. september 2006 Grunnen til jeg skriver er at jeg måtte i dag få 299,50kr pga posen. Hadde ikke det vært for posen kunne jeg bare fått 300kr... Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 2. september 2006 Rapporter Del Skrevet 2. september 2006 Hvorfor betale for kjøtt det står Gilde på? (pakken altså) Hvorfor betale for Coca Cola? Hvorfor ha logoen til bilmerket ditt på bilen din, og betale for bilen? .... Ser dere hvor dumt dette er? Lenke til kommentar
Torwar Skrevet 2. september 2006 Rapporter Del Skrevet 2. september 2006 Var en kunde på min lokale Meny butikk som hadde handla for ca 2k også skulle de ha betalt for bære posene ,da sa han :glem hele greia kommer igjen når posene er gratis! ,han bare gikk fra varene i kassa uten å betale eller noe. Synnes det var tøft gjort. Siden har det vært gratis poser der og de andre lokale butikkene har fulgt etter. Misfornøyde kunder det er ett språk som butikkene skjønner. Mener det er toppen av griskhet å ta betalt for bæreposene i en dagligvare handel. Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 2. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. september 2006 Grunnen til jeg skriver er at jeg fikk 299,50kr i vekslepenger. Hadde ikke det vært for posen kunne jeg bare fått 300kr i sedler... Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 2. september 2006 Rapporter Del Skrevet 2. september 2006 Altså, dere handler for flere hundre kroner i mat. Mye av denne maten kunne dere sikkert fått flere kroner billigere. Så klager dere over en krone eller to ekstra? Hvor smålige kan man egentlig være? Poser er billige. Man får svært lite i livet gratis, plastposer inkludert. Og ejg tviler på at plastposer med butikklogo på fungerer så utmerket som reklame. Jeg blir ikke påvirket til å handle hos Meny bare jeg ser en Meny-pose. Snorre Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 2. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. september 2006 Hvorfor betale for kjøtt det står Gilde på? (pakken altså)Hvorfor betale for Coca Cola? Hvorfor ha logoen til bilmerket ditt på bilen din, og betale for bilen? .... Ser dere hvor dumt dette er? 6788838[/snapback] Hmm, åssen skal du se at det er gildekjøtt du kjøper? Skal du kjøpe cola så kjøper du feil pga det ikke er navn på flaska. Og du betaler ikke for navnet på flaska.... Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 2. september 2006 Rapporter Del Skrevet 2. september 2006 Du betaler jo ikke for blekket på posen, men for posen? Lenke til kommentar
TeggY Skrevet 2. september 2006 Rapporter Del Skrevet 2. september 2006 Ser ikke helt det store med å måtte betale 1 kr for en pose.. Hvis det er så stress for deg/dere andre, gjør som jeg til stadighet gjør, uten at jeg gjøre det med vilje: spør etter posen etter at du har betalt.. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 2. september 2006 Rapporter Del Skrevet 2. september 2006 Hvorfor ikke bare ta med en pose fra før av. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. september 2006 Rapporter Del Skrevet 2. september 2006 Altså, dere handler for flere hundre kroner i mat. Mye av denne maten kunne dere sikkert fått flere kroner billigere. Så klager dere over en krone eller to ekstra? Hvor smålige kan man egentlig være? Poser er billige. Man får svært lite i livet gratis, plastposer inkludert. Og ejg tviler på at plastposer med butikklogo på fungerer så utmerket som reklame. Jeg blir ikke påvirket til å handle hos Meny bare jeg ser en Meny-pose. Snorre 6788851[/snapback] Ved at mange folk går rundt med poser fra ymse butikker blir folk ubevisst påvirket til å handle der. Det er slik reklame fungerer. Butikken tjener masse penger på at jeg handler der. Det er smålig av dem å ta seg betalt for posen. Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 2. september 2006 Rapporter Del Skrevet 2. september 2006 Det er heltsikkert noe jeg bare har fått for meg, men var det ikke noe med at det ble moms på posene elns? Slik at butikken bestemte seg for at kundene skal betale momsen elns. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 2. september 2006 Rapporter Del Skrevet 2. september 2006 Denne tråden minner meg om storebank reklamen: "Men det handler om prinsipper". Hadde endelig klart å få den ut av jærnen men nå er den tilbake pga denne tråden wohoo. On topic: Du kan vel ikke klage over 50 øre? Det er da ikke mye. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 2. september 2006 Rapporter Del Skrevet 2. september 2006 On topic: Du kan vel ikke klage over 50 øre? Det er da ikke mye. Vel, jeg synes posebetaling er ganske tåpelig av prinsipp, ikke fordi jeg har råd til kronestykket eller femtiøringen som posen koster. Når man handler for flere hundre kroner på en butkk, så kan de faktisk spandere poser slik at man får varene man kjøpte der med seg hjem. Om poseutgiften deres er så enorm høy, så får de heller legge til et øre per vaer i butikken. Poenget er at butikken tjener på at du handler der, selv om de kanskje må trekke fra noen øre per kunde på grunn av poser. (Og jeg tviler på at innkjøpsprisene deres for poser er så høye at det gjør noe, da de kjøper inn i større kvanta.) Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. september 2006 Rapporter Del Skrevet 2. september 2006 Argh, BeFs, nok en typisk forumbruker-simplifisering/voldtekt av utgangspunktet. Ja, du betaler for kjøttdeigen det står gilde på, men pleier du å stille den ut på et stativ på hodet ditt så forbipasserende ser gilde-logoen? Poenget er at kjedene får masse gratis reklame når vi går rundt med posene deres, og ergo skulle vi ikke ha behøvd å betale, ettersom kjedene tjener på at vi går rundt med dem. Det blir som at vi betaler dobbelt. Lenke til kommentar
nree Skrevet 2. september 2006 Rapporter Del Skrevet 2. september 2006 Jeg synst det er sykt irriterende AT ting koster penger!! Men, fra spøk til ironi: Om du sitter og lager 100 flasker med saft (altså, lager fra bunnen av) hadde du da gitt disse gratis til tilfeldige personer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå