Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hvorfor koster feks rema- poser 50øre?

WaterMarked

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

et av de mange verdensproblemer ja...

- Finn deg en butikk som ikke tar betalt for posene og handle der av prinsipp..

- Kjøp deg økologisk eller hva de kaller det tøyposer du tar med deg selv, så slipper du å betalre for flere plastposer som forsøppler...

Men, JA, tåpelig å måtte betale 50øre for en svær reklameplakat...

Lenke til kommentar

Var en kunde på min lokale Meny butikk som hadde handla for ca 2k også skulle de ha betalt for bære posene ,da sa han :glem hele greia kommer igjen når posene er gratis! ,han bare gikk fra varene i kassa uten å betale eller noe. :thumbup:

Synnes det var tøft gjort.

Siden har det vært gratis poser der og de andre lokale butikkene har fulgt etter.

Misfornøyde kunder det er ett språk som butikkene skjønner.

Mener det er toppen av griskhet å ta betalt for bæreposene i en dagligvare handel.

Lenke til kommentar

Altså, dere handler for flere hundre kroner i mat. Mye av denne maten kunne dere sikkert fått flere kroner billigere. Så klager dere over en krone eller to ekstra? Hvor smålige kan man egentlig være? Poser er billige. Man får svært lite i livet gratis, plastposer inkludert. Og ejg tviler på at plastposer med butikklogo på fungerer så utmerket som reklame. Jeg blir ikke påvirket til å handle hos Meny bare jeg ser en Meny-pose.

Snorre :)

Lenke til kommentar
Hvorfor betale for kjøtt det står Gilde på? (pakken altså)

Hvorfor betale for Coca Cola?

Hvorfor ha logoen til bilmerket ditt på bilen din, og betale for bilen?

.... Ser dere hvor dumt dette er?

6788838[/snapback]

Hmm, åssen skal du se at det er gildekjøtt du kjøper?

Skal du kjøpe cola så kjøper du feil pga det ikke er navn på flaska.

Og du betaler ikke for navnet på flaska....

Lenke til kommentar
Altså, dere handler for flere hundre kroner i mat. Mye av denne maten kunne dere sikkert fått flere kroner billigere. Så klager dere over en krone eller to ekstra? Hvor smålige kan man egentlig være? Poser er billige. Man får svært lite i livet gratis, plastposer inkludert. Og ejg tviler på at plastposer med butikklogo på fungerer så utmerket som reklame. Jeg blir ikke påvirket til å handle hos Meny bare jeg ser en Meny-pose.

Snorre :)

6788851[/snapback]

Ved at mange folk går rundt med poser fra ymse butikker blir folk ubevisst påvirket til å handle der. Det er slik reklame fungerer.

Butikken tjener masse penger på at jeg handler der. Det er smålig av dem å ta seg betalt for posen.

Lenke til kommentar
On topic: Du kan vel ikke klage over 50 øre? Det er da ikke mye.

Vel, jeg synes posebetaling er ganske tåpelig av prinsipp, ikke fordi jeg har råd til kronestykket eller femtiøringen som posen koster. Når man handler for flere hundre kroner på en butkk, så kan de faktisk spandere poser slik at man får varene man kjøpte der med seg hjem. Om poseutgiften deres er så enorm høy, så får de heller legge til et øre per vaer i butikken. Poenget er at butikken tjener på at du handler der, selv om de kanskje må trekke fra noen øre per kunde på grunn av poser. (Og jeg tviler på at innkjøpsprisene deres for poser er så høye at det gjør noe, da de kjøper inn i større kvanta.)

Lenke til kommentar

Argh, BeFs, nok en typisk forumbruker-simplifisering/voldtekt av utgangspunktet.

Ja, du betaler for kjøttdeigen det står gilde på, men pleier du å stille den ut på et stativ på hodet ditt så forbipasserende ser gilde-logoen?

Poenget er at kjedene får masse gratis reklame når vi går rundt med posene deres, og ergo skulle vi ikke ha behøvd å betale, ettersom kjedene tjener på at vi går rundt med dem. Det blir som at vi betaler dobbelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...