Gå til innhold

mod chip eller bootdisc for ps2?

Nightrun

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

takk!

men jeg har hørt at bootdiscen ikke støtter alle spill, er det sant?

jeg har så lyst til å kjøpe Final Fantasy XII når den kommer i USA, det er så lenge til den kommer her.

kan jeg ikke få noen andre til å sette inn en mod chip for meg? blir kansje litt dyrt.... :(

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve å få noen til å sette in modchip. Men da må det være noen du er 100% sikker på at er født med loddebolten i handa. :p

Trur bootdisk ståtter alle spill da det inneholder koden ps2'et ser etter før den laster spillet. Uten at jeg vet det helt sikkert...

Lenke til kommentar

Jeg har hatt 3 ps2 maskiner, alle med modchip fra forskjellige leverandører og instalatører. Snakk med Espen på Spillchip.com. Han er flink kjapp og billig samt han gir garanti på instalasjonen. Boot disc er mye stress og som du sier fungere ikke på alle spill.

Lenke til kommentar
Men hvorfor er dere så imot Swap Magic?  Det virker som en ganske enkel måte å få spilt av backup/import spillene sine... Hva er det som er så feil med den (bortsett fra at det er tungvint å bytte CD)

6806372[/snapback]

Det er forklart flere ganger på forumet her.

Swap Magic er TOC basert, dvs de spill som har større TOC enn Swap Magic funker ikke. (eks Gran Toursimo, Xensosaga)

Derfor er det ganske mange titler som ikke fungerer.

Dessuten sliter det veldig på mekanikken på maskinen og skifte disc når maskina tror discen skal spinne.

Men selvsagt, er penger et issue og man vil ha muligheten til å spille noen import spill, så er Swap Magic helt klart en mulighet, for all del.

Men man får det man betaler for.

Det er viktig å bare være klar over alle ulempene swap magic har slik at man ikke blir skuffet når man får produktet.

SM støtter heller ikke Homebrew (dev1) eller PS1 spill.

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...