TommyTii Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 jeg lurte på om noen hvet hva jeg skal gjøre vis jeg har fått betenelse i en finger jeg har så jævlig vondt i fingeren men orker ikke gå på legevakta noen som hvet hva jeg skal gjørte takk for hjelpa Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Hvorfor tror du at du har en betennelse? Hvis det er dette, så skal du bare unngå å bruke de leddbåndene i noen uker. Lenke til kommentar
TommyTii Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 vell, på den ene sia av fingeren er helt oppglåst og hard og den er litt gul aktig Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Kom deg ned på legevakta, maskina klarer seg hjemme alene en time eller to. Edit: Altså, sett at det er alvorlig og du ikke helt vet hva det er. Endret 2. september 2006 av Mr.Berg Lenke til kommentar
TommyTii Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 vell, langt til legevakta orker ikke kjøre så langt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Tror du bare har fått verk. Det gule vil komme ut i løpet av et par dager. Rens med sprit. Lenke til kommentar
Misshaped Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 I værstefall kan betennelsen føre til blodforgiftning og sykdom/død. Kom deg til legevakta og få medisin for jækelskapen. Lenke til kommentar
TommyTii Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 dere kødder bare for og få meg opp av godstolen Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Kom deg til legen ffs! Du kan få blodforgiftning, det kan bli værre, du kan bli syk viss det sprer seg. Men det er sjelden at det sprer seg... Lenke til kommentar
TommyTii Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 skal prøve Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Om det er betennelse det er så må bare kroppen bekjempe dette på egen hånd. Lege vil utskrive antibiotika til deg slik at det går fortere. Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Har du basimycin hjemme? Smør på og legg over et plaster. Men, er du uheldig nok med en slik betennelse ender du opp en finger fattigere... (dvs, går det langt nok kan du miste mer enn det) så som sagt over, høres ut som om du bør ta en tur til legen. Forresten tror jeg ikke noen helsepersonell her vil finne på å gi noe annet råd enn 'kom deg til legen'. Ikke helseperson. M. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Er jo bare jo bare til å stikke hull på huden og klemme ut det som er inni, og ha grønnsåpe på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Er jo bare jo bare til å stikke hull på huden og klemme ut det som er inni, og ha grønnsåpe på. 6810417[/snapback] Se emnet.. Grønnsåpe kvalifiserer ikke som helsepersonell, men mer som husmorstips.. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Grønnsåpe er ofte anbefalt av lege til rensing. Et betent sår skal eksempelvis ofte holdes i grønnsåpevann i noen minutter for så å bli skylt under rennende vann. Men med betennelse får man som oftest antibiotika og en salve til å smøre. Hjelper som oftest det. Men med betennelse er det like greit å komme seg til legen. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Se emnet.. Grønnsåpe kvalifiserer ikke som helsepersonell, men mer som husmorstips.. 6810611[/snapback] Han nevnte ikke at det måtte være fra noe helsepersonell. tvert imot, virker det som om han ikke vil gå til helsepersonell. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Emnet er endret. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Foreslår en tur til fastlegen, er vell like greit? Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Går du til fastlegen tar det så lang tid å få time at du dauer før du får slippe til... Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Går du til fastlegen tar det så lang tid å få time at du dauer før du får slippe til... 6845737[/snapback] Dessuten kan du spare på å ikke gå til fastlegen i dette tilfellet. Bare fordi folk har litt vondt i fingeren, så betyr ikke dette de ikke kan fikse det selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå