Gå til innhold

Program til sortering av musikk?

Nitrius

Anbefalte innlegg

Tenkte på noe som kan edite ID tags osv... automatisk.

Har nemlig en mappe hvor det ligger musikk hvor alle har nr i starten fra 01-500 dette øddelegger sortingen min i WMP så lurte på om det finnes et program som kan fjerne alt i en sleng, for det kommer til å ta år og dag å redigere bort dette manuelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MediaMonkey kan hjelpe deg med det. Jeg er litt usikker på hvordan du skal gå frem, men det skal være mulig å lage en formel slik at tallene fjernes automatisk. Sjekk litt rundt på MediaMonkey-forumet, garantert noen som har spurt om det før.

6788873[/snapback]

Takker, skal teste det ut.

Hvis noen vet om et standalone program som kan gjøre dette si ifra.

Lenke til kommentar

Er glad jeg har sortert helt fra starten av (i flere år) etter genre/artist/platenavn/01 - xxx.mp3 format .

Hvis du har veldig mye er dette det beste formatet syns jeg. Er kanskje ikke så digg for folk du sender enkeltlåter til å ikke ha med artistnavnet i MP3'n, men det driter jeg hardt i. Trenger ikke det på sin egen harddisk når alle MP3'ene ligger inni folder med platenavn på. Med en gang jeg får nye plater inn på harddisken renamer jeg filer og foldere til standard-formatet mitt. Dermed blir det ingen mega-operasjon med å rename 10000 filer på en gang.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Er glad jeg har sortert helt fra starten av (i flere år) etter genre/artist/platenavn/01 - xxx.mp3 format .

Hvis du har veldig mye er dette det beste formatet syns jeg. Er kanskje ikke så digg for folk du sender enkeltlåter til å ikke ha med artistnavnet i MP3'n, men det driter jeg hardt i. Trenger ikke det på sin egen harddisk når alle MP3'ene ligger inni folder med platenavn på. Med en gang jeg får nye plater inn på harddisken renamer jeg filer og foldere til standard-formatet mitt. Dermed blir det ingen mega-operasjon med å rename 10000 filer på en gang.

6789505[/snapback]

Smart det der, og det er akkurat det jeg har begynt med i det siste, men siden jeg ikke har holdt på siden starten så er det en del filvnavn som ikke er helt slik jeg vil ha det.

Derfor hadde det vært veldig fint med et program som kunne gjort jobben litt lettere.

Lenke til kommentar

Du kan bruke batch rename program f.eks. De lar deg ofte legge inn en "maske" som blir fjernet fra navnet på alle filene du har markert.

F.eks. få Iced Earth-01_wank_song-mREO.mp3 til å bli 01 - wank song.mp3

ved å merke it Iced Earth og fjerne det i alle filene først, så erstatte alle _ med tomme spaces. De kan ofte lage stor bokstav på starten av alle ord.

Jeg bruker den interne batch renameren i Total Commander, som er det eneste jeg bruker til filbehandling. Men det finnes haugevis av batch rename programmer som shareware eller freeware. Bare søk i google.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...