Gå til innhold

Hente Pakke på posten uten lappen?

Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Faen heller!

For å få penger til skjermkortet (pakken på posten) så skulle jeg levere min ødelagt Nokia N70 tilbake til Elkjøp for å få tilbake pengene som er på forsikringen (4999kr) Skulle bruke 2000 på ny mobil og 3000 på skjermkort.

Jeg skal kjøpe en mobil med abonemang for de som lurer på om jeg byttet ut en N70 mot en dårligere...

Men til poenget, dama i returvare kassen sa at de skulle sende inn mobilen til reparering og at jeg måtte ringe forsikringen for og få sendt den dit, så hun tok mobilen og ba meg ringe til HappyCare senere. Jeg spurte om jeg ikke kunne få en tilgodelapp istede. fordi at mobilen var hinsides envher persons eller cyberobot sin repareringevne, men neida. Hun var fast bestemt på at hun ikku kunne gi tilgodelapp på den selv om den ikke var mulig å reparere.

Så med det ga jeg opp diskusjonen siden jeg ikke viste mye om teamet, så jeg tenkte at jeg like gjerne kunne gi opp. Så nå må jeg altså ringe til HappyCare, oppgi service nummer og si at mobilen er ødelagt for at de skal kunne sende den til reparasjon for at de skal kunne si at den ikke er mulig og reparere.

Så jeg lurer da på om jeg kan gå tilbake til Elkjøp på mandag (uten å ringe HappyCare folka) og si at jeg vil ha en tilgodelapp på 4999, som forsikringen lyder på.

Kan jeg dette? husk at jeg har ikke selve telefonen lenger, men jeg har kvitteringen og service kvitteringen.....

All hjelp er hjertelig velkommen!

EDIT: Beklager til Zevs for at jeg ikke rakk det innen kl 16:oo :p Men diskutering tok sin tid...

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Om du printer ut hentelappen og tar med ID-kort (nytt krav fra posten om du skal hente pakke med sms eller med hentelappe som man har skrevet ut fra nett), burde det ikke være noe problem å få ut pakken.

At de har mange pakker inne på lager burde da ikke gjøre noe fra eller til. De ligger jo sortert, når de scanner inn nummeret finner de jo nesten eksakt plassering av pakken. Det blir jo det samme som å komme med en hentelapp som man har fått fra posten.

Lenke til kommentar
Om du printer ut hentelappen og tar med ID-kort (nytt krav fra posten om du skal hente pakke med sms eller med hentelappe som man har skrevet ut fra nett), burde det ikke være noe problem å få ut pakken.

At de har mange pakker inne på lager burde da ikke gjøre noe fra eller til. De ligger jo sortert, når de scanner inn nummeret finner de jo nesten eksakt plassering av pakken. Det blir jo det samme som å komme med en hentelapp som man har fått fra posten.

6790394[/snapback]

Anbefaler at du leser posten en gang til.

Det eneste man trenger for å hente en pakke er navn og ID, men Posten kan nekte å levere den ut til deg om du ikke har sporingsnummer fordi det blir alt for mange pakke å lete igjennom.

Lenke til kommentar
Noen ganger henter jeg pakken med sporingsnummeret, og drar ned dagen etterpå med hentelappen og ergrer de ansatte på posten :D Løper rundt fortvilet og leter etter pakken.. Ja jeg er slem :D

6788533[/snapback]

Kan man ikke kreve erstatning og da? :innocent:

Vist man f.eks får en venn til å hente pakken, for så å komme på postkontoret neste dag og spørre med lappen?

Men, da blir vell vennen anmeldt elns?

Lenke til kommentar

Gjentar sikkert noen her nå, men her er svaret:

Hvis det er snakk om PIB(post i butikk), så er det slik at man kan utlevere selv om du hverken har lapp eller sporingsnr. Vi gjør ihvertfall det hos oss.

Men, problemet er at da må man leite igjennom alle pakkene, og det kan ta ganske lang tid, og tipper ikke alle gidder det.

Ihvertfall, hvis det er oppkrav på pakka di, så må du jo betale hvis de finner den der, så skulle det være i boks. Hvis det ikke er oppkrav, så må dere fylle ut en duplikat melding. Da kan det lønne seg å ha med leg.

Og, det er akkuratt sendt rundt informasjon om at vi MÅ se legg når vi leverer ut pakker som bare krever hentelapp. Det har vært svindel der folk sier at de skal ha den og den pakka, undertegner med falskt navn, og rett og slett stjeler pakka. Så, for å unngå dette problemet, ta med legg :)

Du kan jo også sjekke om pakka har kommet til butikken på sporingstjenesten på posten.no. Men hvis ud ikke har fått no mld. eller no brev i posten, så har den neppe det... og da er det en bortkastet tur å dra dit for å finne ut at du må vente to dager til ;)

Altså, JA, du kan hente uten noen som helst ting, SÅLENGE DU HAR MED LEGITIMASJON. Det er tingen. Men, det er mye jobb for folka bak disken, så kanskje de ikke gidder.

Håper det ga klarhet i tingene ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...