Holmgang Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Har hatt pc'en i nesten ett halvt år og har hatt denne feilen fra begynnelesen: Skjermen fryser og pc'en må restartes. For noen dager siden installerte jeg windows på nytt og etter at jeg hadde installert skjermkortdriven, skjedde samme feilen. Jeg har NVidia Geforce 6800 XT. Trenges det mer informasjon, så bare spør! På forhånd takk Lenke til kommentar
grebnord Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Har hatt pc'en i nesten ett halvt år og har hatt denne feilen fra begynnelesen: Skjermen fryser og pc'en må restartes. For noen dager siden installerte jeg windows på nytt og etter at jeg hadde installert skjermkortdriven, skjedde samme feilen. Jeg har NVidia Geforce 6800 XT. Trenges det mer informasjon, så bare spør! På forhånd takk 6788370[/snapback] Det kan jo høres ut som driver feil eller feil på det fysiske kortet, men: Var Pcn ny for et halvt år siden? Og har du et annet skjermkort kan du ta ut det som lager feil og sette inn et annet. Da får du klarhet i om det er feil på kortet eller om det kan være noe annet.. Du har servicepack 2 på OP? Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Prøv ny driver nVidia la ut ny forceware nå gleder meg til å teste den NÅ Lenke til kommentar
wil Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Har det samme problemet på min pc (Også med Windows XP+Sp2), på den samme pc`en har jeg Windows 2000+Sp4, men der har jeg ikke dette problemet. Skal se om jeg får oppdatert Skjermdriver snart nå. Lenke til kommentar
grebnord Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Eventuelt prøv å gå ned noen versjoner. nyere drivere kan være tunge å drive for maskinen.. Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Har hatt pc'en i nesten ett halvt år og har hatt denne feilen fra begynnelesen: Skjermen fryser og pc'en må restartes. For noen dager siden installerte jeg windows på nytt og etter at jeg hadde installert skjermkortdriven, skjedde samme feilen. Jeg har NVidia Geforce 6800 XT. Trenges det mer informasjon, så bare spør! På forhånd takk 6788370[/snapback] Det kan jo høres ut som driver feil eller feil på det fysiske kortet, men: Var Pcn ny for et halvt år siden? Og har du et annet skjermkort kan du ta ut det som lager feil og sette inn et annet. Da får du klarhet i om det er feil på kortet eller om det kan være noe annet.. Du har servicepack 2 på OP? 6788606[/snapback] ja, pcen var ny for ett halvt år siden, selvbygget. Vet ikke hva du mener med sevicepack 2 på OP. men har sp2 Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Har det samme problemet på min pc (Også med Windows XP+Sp2), på den samme pc`en har jeg Windows 2000+Sp4, men der har jeg ikke dette problemet. Skal se om jeg får oppdatert Skjermdriver snart nå. 6788866[/snapback] har prøvd, samme feilen. Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Har det samme problemet på min pc (Også med Windows XP+Sp2), på den samme pc`en har jeg Windows 2000+Sp4, men der har jeg ikke dette problemet. Skal se om jeg får oppdatert Skjermdriver snart nå. 6788866[/snapback] Jeg har lest noe om at windows installerer ett eller annet som ødelegger for nvidia driverene. det kan ha litt med det å gjøre. Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 5. september 2006 Forfatter Del Skrevet 5. september 2006 Er det noen som kan hjelpe? Jeg har asus A8N-32 SLI deluxe hovedkort, og alt fungerer helt utmerket før skjermdriveren til Nvidia blir installert.. Kan det være at rett og slett skjermkortet ikke "passer"?? Mener og ha lest om noen som hadde samme problem med samme hovedkort, men finner ikke det igjen.. Noen som kan hjelpe? På forhånd tusen takk! Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 (endret) Har nettop oppdatert BIOS. Men før jeg gjorde det, avinstallerte jeg nvidia skjermkort driven. Prøvde nettop flere ganger å installere skjermkort driveren på nytt, men når det står at den installerer driverkomponenter blir skjermen svart, også etter 0.5 sekund hører jeg en sånn lyd som kommer vanligvis når man kobler til en USB enhet også restartes pcen. Forslag til hva jeg bør gjøre noen? På forhånd takk! PS! Her er link til feilmelding: Klikk her! Endret 7. september 2006 av vhordnes Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 Er det ingen som har råd? Er begynt å bli ganske lei etter et halvt år og er ganske avhengig av pc På forhånd tuuusen takk Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 RAM: 1.25 GB ? Hvordan ? Nforce4 /AMD64 er dual channel basert og man skal kjøre 1(single chl) , eller 2/4 like brikker. Alle hk produsenter opplyser om at 3 brikker vil skape ustabilitet . Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 (endret) RAM: 1.25 GB ?Hvordan ? Nforce4 /AMD64 er dual channel basert og man skal kjøre 1(single chl) , eller 2/4 like brikker. Alle hk produsenter opplyser om at 3 brikker vil skape ustabilitet . 6833079[/snapback] Prøvde nettop å finne ut om det var minnebrikkene, men det var det ikke. Men ville det hatt noe å si for hovedproblemet tror du? Edit: PS! Har to like 512mb brikker og en 256mb brikke. Endret 9. september 2006 av vhordnes Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Prøv en stund med kun 512MB brikkene i samme fargekodede slotter . Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 Prøv en stund med kun 512MB brikkene i samme fargekodede slotter . 6833207[/snapback] Prøvde det, men funket ikke. Jeg Prøvde å sett 512mb stikkene i to forskjellige slotter(altså en blå slot og en svart). Da var det problemet fikset men da er jeg tilbake på mitt gamle problem som du kan sjekke her: klikk her! Trenger hjelp til å løse det problemet også.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå