Gå til innhold

Hvordan steke det perfekte speilegg?

the_fire

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser mange misforstår ordet Speilegg ja. Det er da meningen plommen ikke skal være stekt eller snudd, så det skinner i den, altså "speil". Når den knuses i panna blir det det som på engelsk kalles "Scrambled eggs". Røres alt sammen i en gugge blir det omelett. Speilegg er speilegg, that's it.

Bruker man for sterk varme blir hviten viskelæraktig og svart rundt kantene, føles som å spise lær.

Perfekte for meg er å steke på passe varme, 4/6, også kjapt hive det rundt og steke bare 5-10 sekunder på andre siden så det ikke er noe hvit guffe på oversiden, men plommen fortsatt erhel og rennende.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Når jeg steker egg knuser jeg alltid plomma og steker eggene helt gjennom. Spiser dem alltid på passe tjukke brødskiver med masse Vita og en god del salt på. Ifølge kompiser og familiemedlemmer er brødskivene mine dobbelt så tjukke som de skal være, men jeg synes det er passe :p da slipper jeg å steke så mange egg :D

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Når jeg steker egg knuser jeg alltid plomma og steker eggene helt gjennom. Spiser dem alltid på passe tjukke brødskiver med masse Vita og en god del salt på. Ifølge kompiser og familiemedlemmer er brødskivene mine dobbelt så tjukke som de skal være, men jeg synes det er passe :p da slipper jeg å steke så mange egg  :D

6808605[/snapback]

Med andre ord, den fødte latsabb ... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...