Gå til innhold

Hovedkort chipset kjøler løsnet - ribbe sitter, men ikke god

Boye

Anbefalte innlegg

Hei,

oppdaget til min store overraskelse at chipset kjøleren (ribbe+vifte) på mitt MSI K7D-L dual hovedkort var løst! Det vil si, den sitter på takket være de 2 plastikk 'boltene' på hver sitt hjørne, men den sklir litt. Den kan altså ikke tas opp, men den blir ikke akkurat trykket mot chipset prosessoren heller..

Er dette noe jeg kan ordne greit (mulig kjølelimet løsnet p.g.a 17'C, og at det fester seg igjen når jeg fyrer opp, eller?? Er helt grønn på slikt, så klissete ut under, så det er vel kjøle'gørr' kanskje), eller bør jeg heller sende hovedkortet inn mens jeg har garanti (3 uker gammel) ? Har allerede fått problemer med PS/2 ugangen på musa mi, men skulle gjerne drøyd det hele bittelittegrann da jeg plutselig fikk masse arbeid å gjøre ;(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette høres helt normalt ut. Når chipset kjøleribba er festet med plastklips er den vanligvis ikke limt fast til chipset i tillegg. Det pleier da bare å ligge litt goop (kjølepasta) imellom for å sikre varmeoverføringen. Goop'en vil alltid være litt seig og klissete.

Det kan jo hende at dine plastklips er litt løsere enn vanlig, men plastklips klarer skjelden å trykke en kjøleribbe så godt fast at du ikke vil klare å vri litt på den. (plast er plast) De er kun laget for å holde ribba på plass.

Chipset trenger vanligvis lite kjøling da det er lite varmeutvikling her (derfor går det som oftest greit med en liten passiv kjøleribbe).

Hvis du sender inn hovedkortet vil jeg annta at du bare får det sendt i retur med beskjed om at det ikke er noe galt med kjøleribben og festeannordningen. I tillegg kommer kanskje en liten regning siden de brukte litt tid på å skjekke dette.

Hvis det er andre feil på hk'et i tillegg (du nevnte ps2 inngangen til musa) så kan du jo sende det inn å nevne dette med kjøleribba i samma slengen. Da kan du jo også avtale at du venter litt med å sende det inn pga. noe arbeid du må gjøre ferdig først.

[ Denne Melding var redigert av: John_^ på 2002-10-27 12:08 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Boye skrev (2002-10-27 03:17):

Hei,

oppdaget til min store overraskelse at chipset kjøleren (ribbe+vifte) på mitt MSI K7D-L dual hovedkort var løst! Det vil si, den sitter på takket være de 2 plastikk 'boltene' på hver sitt hjørne, men den sklir litt. Den kan altså ikke tas opp, men den blir ikke akkurat trykket mot chipset prosessoren heller..

100% normalt.. Han skal ikke sitte Limt fast da..

Så enkelt er det bare.

Har selv 2msi HK og situasjonen du beskriver har skjedd på begge mine MSI hovedkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...