Gå til innhold

Cpu'en står på 75-85% load hele veien.

Anbefalte innlegg

Under task manager står det rundt 75-85% load hele veien og på system idle process står det 99% det vil vel si at prosessoren ikke jobber med noe. Hvordan kan jeg finne ut hva som sluker så masse systemressurser? Har nesten helt ny innstallering av Xp.

Kun Msn som går i bakgrunnen. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje det har noe med 91.31 driveren til nVidia som gjør det? Den kommer hvertfall opp med denne feilmeldingen hver gang jeg starter windows:

SLi%20error.JPG

Laster ned nyeste driver nå, og ser om det hjelper. Har et single 7900GT.

Endret av Epsilon-
Lenke til kommentar

Nei, forsvinner ikke ved restart. Brukte drivercleaner for å fjerne alle nvidia skjermkortdrivere så la jeg inn den gamle.

Prøvde nå å disable alle komponenter som jeg "ikke trenger" for at pc'en kan kjøre, som nettverkskort, firewire, usb og lydkort, men cpu'en sank aldri til 0... ligger rundt 50%. Jeg tar en system restore og ser om det hjelper.

Lenke til kommentar
Hadde samme problemet når jeg installerte nforce pakka fra nvidia.. jeg uninstallerte hele greia, og valgte å bare installere ethernet og lyd. Da funket det fint her.

6788960[/snapback]

Så du innstallerte ikke Chipsetdriverene? Jeg har innstallert alt untatt lyddriveren siden jeg har disabla lydkortet i bios. Har Audigy.

Det som var litt strange nå var at jeg hadde kun et restore point i system restore den 31. August, det hjelper jo lite. Jeg laga manuelt et system restore da jeg var ferdig å reinnstallere xp og hadde lagt inn alle drivere, men det var borte nå. Var kun et restore point, merkelig...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...