Epsilon- Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Under task manager står det rundt 75-85% load hele veien og på system idle process står det 99% det vil vel si at prosessoren ikke jobber med noe. Hvordan kan jeg finne ut hva som sluker så masse systemressurser? Har nesten helt ny innstallering av Xp. Kun Msn som går i bakgrunnen. Noen som vet? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Prøv Process Explorer. http://www.sysinternals.com/Utilities/ProcessExplorer.html Tipper du finner at det er Interrupts som bruker CPU. Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Jepp, Hardware interupts tar 60% og DPC tar 15-25% Hva vil det si? Noe feil med hw'en? Er det mulig å finne ut nøyaktig hvilken komponent som lager trøbbel? Endret 2. september 2006 av Epsilon- Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Kanskje det har noe med 91.31 driveren til nVidia som gjør det? Den kommer hvertfall opp med denne feilmeldingen hver gang jeg starter windows: Laster ned nyeste driver nå, og ser om det hjelper. Har et single 7900GT. Endret 2. september 2006 av Epsilon- Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Har avinnstallert Silicon driveren, og lagt inn en gammel nVidia driver for skjermkortet (84.21) Ingenting har endret seg, er det bare en måte å fikse dette på? Reinnstallere windows? Eller kan jeg finne ut hva som skaper hw interruptet? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Så det forsvinner ikke ved en restart av Windows? Kan muligens være en USB device, bug i en driver. Prøv å disable/enable en av gangen i Device Manager. Lenke til kommentar
Mow Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Hadde samme problemet når jeg installerte nforce pakka fra nvidia.. jeg uninstallerte hele greia, og valgte å bare installere ethernet og lyd. Da funket det fint her. Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Nei, forsvinner ikke ved restart. Brukte drivercleaner for å fjerne alle nvidia skjermkortdrivere så la jeg inn den gamle. Prøvde nå å disable alle komponenter som jeg "ikke trenger" for at pc'en kan kjøre, som nettverkskort, firewire, usb og lydkort, men cpu'en sank aldri til 0... ligger rundt 50%. Jeg tar en system restore og ser om det hjelper. Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Hadde samme problemet når jeg installerte nforce pakka fra nvidia.. jeg uninstallerte hele greia, og valgte å bare installere ethernet og lyd. Da funket det fint her. 6788960[/snapback] Så du innstallerte ikke Chipsetdriverene? Jeg har innstallert alt untatt lyddriveren siden jeg har disabla lydkortet i bios. Har Audigy. Det som var litt strange nå var at jeg hadde kun et restore point i system restore den 31. August, det hjelper jo lite. Jeg laga manuelt et system restore da jeg var ferdig å reinnstallere xp og hadde lagt inn alle drivere, men det var borte nå. Var kun et restore point, merkelig... Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Har du funne ut av dette? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...7entry7240907 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå