Nikitta Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Her til morges kom jeg til at tænke på en bok som jeg har læst for et godt stykke tid siden. Jeg kan huske hvad den handler om i hovedtræk, samt et par episoder, men jeg husker ikke hverken titel eller forfatter. Jeg håber at nogen herinde kan hjælpe mig. I hovedtræk handler boken om aliens som sætter sig fast på den øverste del af menneskers ryg, læser deres tanker og styre deres bevægelser. Dette for at overtage jorden. Vi følger en gruppe mennsker som kæmper imod disse aliens som overtager mere og mere af kontrollen på vores planet. Disse mennesker er allerede hemmelige agenter inden angrebet begynder. De har en type dop som gør at tiden virker længere (jeg tror at det hedder Tempus, men jeg er ikke sikker). På et tidspunkt, under en ferie, tage de to hovedpersoner det, for det er kun kort tid de har til at hvile sig inden de skal i kamp igen. Den kvindlige hovedperson bliver angrebet/kontrolleret af en alien, men den mandlige hovedperson holder hende mod noget ild, så "hendes" alien brænder op. På et tidspunkt kommer den mandlige hovedperson i deres magt og må reddes af hans sjef. Nu fik jeg den til at lyde som en billig knaldroman/kioskliteratur, men det er den ikke. Det er bare rimeligt svært at beskrive det godt. Please! Kan nogen af jer komme på hvilken bok det er vil jeg sætte stor pris på en opklaring. Endret 2. september 2006 av Nikitta Lenke til kommentar
Nikitta Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Nevermind. Jeg har fundet svaret nu. Det var The puppet Masters af Robert A. Heinlein. Endret 2. september 2006 av Nikitta Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå