Gjest Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Hei, min laptop går ganske treigt nå, og mange av Microsoft Office programmene fungerer ikke. Allt er rotete. Jeg har tengt å prøve å få PCn til å "begynne på nytt", med å slette alt minne og alle innstillinger, og jeg har tengt å kjøpe ekstrautstyr hvis det trengs. Noen som kan hjelpe meg? Jeg kan finne ut navnet og alt om denne laptopen hvis det trengs. Endret 2. september 2006 av Gjest Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Du burde liste opp spesifikasjonene på maskinvaren. Ellers blir det umulig å gi deg noen råd om hva du burde oppgradere. Uansett kan det alltids hjelpe med en liten formatering. Da får du slettet alt, og alt er tilbake til den gangen du fikk PCen. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 ja, formatering. Her er det som står øvert på listen, skal jeg skrive resten?: Latituda X1 - Intel Pentium M 733 (1.1GHz, 400MHz, 2MB L2 Chache) + 12.1 WXGA LCD Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Hvor mye RAM du har burde du også liste opp. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Hvordan formaterer man den? Jeg vet ikke helt hva jeg skal lese da, men her er noe som kanskje er det: 60GB (4200 rpm) Hard Drive eller: 768MB DDR2 533Mhz Memory (1x512MB + 1x256MB in base) Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Følelsen av at man kan drepe alt, og ha en ny begynnelse frister. Akkurat som om man hadde fått en slutt på at menneskene kriger og torurerer og dreper verandre og naturen hvis f.eks en stor meteor hadde kommet og utslettet vår rase. Det hadde gjort veldig bra for jorden, selvom jeg lever her i norge og ikke lider av sult eller fattigdom, så hadde det vert veldig bra om bare alt ble utslettet, og menneskene hadde fått en ny start. Endret 2. september 2006 av Gjest Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Du burde ihvertfall prøve å formatere først. Husk å ta backup av alle filer du vil ta vare på først. Åpne ledeteksten (Start -> Kjør og skriv "cmd" i feltet og trykk enter) og skriv "format C:" uten hermetegnene. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Men vil Microsoft Office være der når den er formatert? Og det er vel bare my documents jeg trenger backup av. Endret 2. september 2006 av Gjest Lenke til kommentar
ventle Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 ALT forsvinner ved formatering. Det fungerer ikke å skrive Format C: i cmd under windows, fordi du ikke kan formatere mens windows kjøres. Sett inn Windows-cd'en, start maskina på nytt, og gå ved behov inn i BIOS (det står på skjermen med en gang du starter maskina hvilken knapp du skal trykke på for å komme inn der) og gå inn på boot device og sett CD-rom til første enhet. Deretter er det bare å følge instruksene, velge å formatere før du installerer (som sagt, ALT forsvinner, men det er bare ved formatering at du får "nullstilt" pc'en slik du vil) og vente til Windows har installert seg selv. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Jeg fikk Windows med PCn når jeg fikk den :S Lenke til kommentar
ventle Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Skal være med en cd også. Mulig den er merket "recovery disk" eller noe slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå