kabelsatan1 Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Finnes noe enklere måte å slette kataloger på enn rmdir (tom katalog) eller rm -r <dir>? Blir jo helt lam i armen av detta... :smile: Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Eeee... Du kan jo bare markere de od trykke "DEL". Eller har jeg misforstått helt..? Lenke til kommentar
kabelsatan1 Skrevet 27. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2002 Bash er stikkordet... Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 rm -rf dir-<tab> vanskelig å skrive? =) hva med å lage et alias? Dog det burde kanskje ikke være for lett å slette kataloger? -Dante Lenke til kommentar
kabelsatan1 Skrevet 27. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-27 10:34, skrev 4-Dante:vanskelig å skrive? =) Nå er jeg ikke helt med :wink: Vel, poenget er at jeg har en CC-burk som jeg må ha litt mere diskplass på, og har derfor satt inn et par disker til det (Samba er fint). Har hatt disse til litt ymse distroer jeg har kjørt tidligere, og derfor ligger det endel rask igjen på disse. Har SSH- og Webmin-tilgang til denne. Har prøvd å partisjonere de på nytt, og tjo og hei, men det fikk jeg tydeligvis ikke til. Tenkte jeg derfor skulle slette alt innholdet. Takk for tipset! Skal teste det når jeg kommer hjem fra jobb. Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-27 03:11, skrev kabelsatan:Blir jo helt lam i armen av detta... :smile: Av all den skrivingen? =) Btw.. se om du har midnight commander installert (mc). Hvis du kanskje brukte norton commander ifra gamle dos dager så blir du lykkelig. -Dante *gåne ifra jobb* Lenke til kommentar
kabelsatan1 Skrevet 28. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2002 rm -rf dir funka fint som snus, det :wink: Hjertelig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå