Gå til innhold

ønsker du evig liv?

Anbefalte innlegg

Skal si du er generøs på begrunnelsessiden. Hvorfor tror du ikke evig liv og tidsreise er mulig?

6799228[/snapback]

Fordi jeg finner det personlig helt umulig uten å kunne begrunne og forklare det noe særlig mer enn det.Jeg er ingen kritiker selv om det kanskje hørtes slik ut,tvert om.

Når det gjelder evig liv( tygg litt på ordet "Evig") så finner jeg det totalt umulig at noe levende skulle puste til evig tid. Kanskje dette er tilfelle på andre planeter i de fjerneste galakser hvor teknologi er bakom vår forståelse,men for menneskene på planeten jorden tror jeg dette aldri vil bli en realitet. Vi vil kanskje kunne klare å forsinke aldrings prosessen til et akseptablet plan en gang i fremtiden,men stoppe den permanent,nei. Jeg er ingen ekspert,jeg bare skriver som jeg tenker.

Når det gjelder tidsreiser, så har jeg vanskelig for å forestille meg dette.

kan noen forklare meg i bare i den minste brøkdel hvordan dette skulle gått til?

Må vi opp i lysets hastighet? I så fall har vi noe å se frem til,da vi fortsatt kaver rundt i steinalder nivå på det området hvor det gjelder å nærme seg slike hastigheter. Jeg leste at med lysets hastighet ville vi brukt ca 1,2 sekunder på en reise til månen fra jorden. Til sola litt i overkant av 8 minutter. Og lille Pluto ca 4 timer. Det er fort. Fra den fjerneste planeten vi kjenner til (51 pegasus) bruker lyset over 50 år på sin reise til jorden. Hadde vi med dagens absolutt raskeste sonder tatt samme reise,ville vi bruke over 500.000 år. Bare for å sette ting i perspektiv. Mulig jeg sklei litt off topic nå,men jeg ble litt ivrig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal si du er generøs på begrunnelsessiden. Hvorfor tror du ikke evig liv og tidsreise er mulig?

6799228[/snapback]

Fordi jeg finner det personlig helt umulig uten å kunne begrunne og forklare det noe særlig mer enn det.Jeg er ingen kritiker selv om det kanskje hørtes slik ut,tvert om.

Når det gjelder evig liv( tygg litt på ordet "Evig") så finner jeg det totalt umulig at noe levende skulle puste til evig tid. Kanskje dette er tilfelle på andre planeter i de fjerneste galakser hvor teknologi er bakom vår forståelse,men for menneskene på planeten jorden tror jeg dette aldri vil bli en realitet. Vi vil kanskje kunne klare å forsinke aldrings prosessen til et akseptablet plan en gang i fremtiden,men stoppe den permanent,nei. Jeg er ingen ekspert,jeg bare skriver som jeg tenker.

kan noen forklare meg i bare i den minste brøkdel hvordan dette skulle gått til?

Må vi opp i lysets hastighet? I så fall har vi noe å se frem til,da vi fortsatt kaver rundt i steinalder nivå på det området hvor det gjelder å nærme seg slike hastigheter. Jeg leste at med lysets hastighet ville vi brukt ca 1,2 sekunder på en reise til månen fra jorden. Til sola litt i overkant av 8 minutter. Og lille Pluto ca 4 timer. Det er fort. Fra den fjerneste planeten vi kjenner til (51 pegasus) bruker lyset over 50 år på sin reise til jorden. Hadde vi med dagens absolutt raskeste sonder tatt samme reise,ville vi bruke over 500.000 år. Bare for å sette ting i perspektiv. Mulig jeg sklei litt off topic nå,men jeg ble litt ivrig.

6801462[/snapback]

Det er en teori, ikke et bevis, men det setter tankene i sving: The Tenth Dimension

Ved å lage et kraftig nok elektromagnetisk felt og få det til å omhylle et objekt skal det muligens kunne "reise" i en av de høyere dimensjonene og ta med seg det som befinner seg inni. Det kan kanskje være oppskriften på en rom-/tidsmaskin. Er bare en teori ennå men hvem vet, det var jo helt utelukket å dra til månen før i tiden.

Lenke til kommentar

Det er bare et lite problem. La oss si at det er mulig å reise til andre dimensjoner. I andre dimensjoner gjelder andre naturlover enn i vår dimensjon, noe som betyr at det er mulig at man ikke overlever reisen til en annen dimensjon. Om dette stemmer, vil det være umulig å reise til andre dimensjoner, siden ingen vil kunne komme tilbake å fortelle hva som er på den andre siden.

Edit: Leif

Endret av DezTruckTor
Lenke til kommentar
Det er bare et lite problem. La oss si at det er mulig å reise til andre dimensjoner. I andre dimensjoner gjelder andre naturlover enn i vår dimensjon, noe som betyr at det er hodt mulig at man ikke overlever reisen til en annen dimensjon. Om dette stemmer, vil det være umulig å reise til andre dimensjoner, siden ingen vil kunne komme tilbake å fortelle hva som er på den andre siden.

6802464[/snapback]

Det vil være umulig å reise til dimensjoner med forhold som dreper oss. Det vil være mulig å reise til dimensjoner med forhold som ikke dreper oss :)

PS: hva mener du egentlig med "hodt mulig"?

Lenke til kommentar

Det han/hun mente med "hodt" var "godt":p

Jeg ville definitivt ikke levd et evig liv, vil leve sånn som naturen bestemmer det jeg, kan seff ta noen medisiner for å slippe smerter når jeg blir gammel, men jeg vil også dø når jeg blir gammel fra 80-100 år. Lurer utrolig på hva som skjer når man dør:P

Lenke til kommentar

Mener og ha sett på tv i våres en gang at dem har klart og bremse aldringsprossesen litt i cellene som det er snakka om tidliger. Er ei stund sia så husker ikke noe detalier om det men.

Om jeg vil ha evig liv?

Om jeg må eksister og leve alene etter alle og alt blir borte så nei, men er det snakk om og stoppe aldringsprossesen kan man jo enda bli skutt, dø i ulykker og eventuelt ta selvmord om livet blei for kjedelig. Så da ville jeg hatt evig liv!

Lenke til kommentar

Må vi opp i lysets hastighet?

En annen måte er gravitasjon eller 'ormhull'. Men ormhull er vel mer fiction en fact.

Lenke til kommentar

Må vi opp i lysets hastighet?

En annen måte er gravitasjon eller 'ormhull'. Men ormhull er vel mer fiction en fact.

6850600[/snapback]

Dimensjon teori

Denne linken inneholder en god flash animasjon som demonstrerer hvordan tidsreiser virker i teorien.

Og så synes jeg å huske å kunne lese i Guiness rekord bok en rekord på "den lengste tidsreisen". Det var en person som sirkulerte rundt jorden en god stund, og greide å få en tidsforskyvning på et par tiendeler av et sekund. :w00t:

Lenke til kommentar

evig liv? helt klart ja.

Jeg har tenkt mye på dette.

Som sagt tidligere her i tråden så har vi en begrenset humkommelse. Jeg ville neppe huske alt som hendte med meg eller fatte alt som er å fatte fordi hjernen min mangler kapasiteten.

Men så kan det jo tenkes også at jeg med tiden vil utvikle meg. Det må også siest at vi ikke bruker all den kapaisteten vi har tilgjengelig i hjernen har jeg hørt uten å kunne si noe mer om det.

Dessuten forandrer (også sagt tidligere) omgivelsene seg hele tiden. Dette være mennesker, områder, teknologi osv (alt)

Dessuten tenk hvor spennende det ville være å få oppleve (om det noen gang skjer) vår kolonisering av verdensrommet. Har dere noen gang tenkt over hvor ufattelig stort det er? Vi vet faktisk ikke hvor stort det er! Men det vi vet tyder på at det er helt utrolig uffattelig svært. Så det er sikkert nok å utforske og ta seg til i lange tider fremover. Og bare tenk hvor vitenskapen og teknologoien vil føre oss! Fryktelig spennende!

Men såklart, tror nok ikke jeg får noe evig liv, så jeg forsøker å gjøre så mye ut av livet som mulig når jeg enda har det :)

Men det er grenser for hvor vilt jeg kan leve livet da. Har satt noen begrensninger her som jeg forsøker å holde. Slik at jeg holder meg frisk, sprek og klar i toppen til jeg skulle gå av med døden eller noen finner en måte å forlenge livet mitt.

Men om jeg skulle hatt evig liv så ville jeg også hatt mulgheten til å gjøre det av med meg. Og om jeg tilslutt valgte døden så skulle jeg ihvertfall måtte gå igjennom et helsikkes papirarbeid for å få lov til å dø. Bare for å være på den sikre siden ;)

Kunne sikkert skrevet mer, for det er mye jeg ikke har nevnt her nå føler jeg. Men det gidder jeg ikke, har andre ting å ta meg til :)

Lenke til kommentar
evig liv? helt klart ja.

Jeg har tenkt mye på dette.

Som sagt tidligere her i tråden så har vi en begrenset humkommelse. Jeg ville neppe huske alt som hendte med meg eller fatte alt som er å fatte fordi hjernen min mangler kapasiteten.

Men så kan det jo tenkes også at jeg med tiden vil utvikle meg. Det må også siest at vi ikke bruker all den kapaisteten vi har tilgjengelig i hjernen har jeg hørt uten å kunne si noe mer om det.

Dessuten forandrer (også sagt tidligere) omgivelsene seg hele tiden. Dette være mennesker, områder, teknologi osv (alt)

Dessuten tenk hvor spennende det ville være å få oppleve (om det noen gang skjer) vår kolonisering av verdensrommet. Har dere noen gang tenkt over hvor ufattelig stort det er? Vi vet faktisk ikke hvor stort det er! Men det vi vet tyder på at det er helt utrolig uffattelig svært. Så det er sikkert nok å utforske og ta seg til i lange tider fremover. Og bare tenk hvor vitenskapen og teknologoien vil føre oss! Fryktelig spennende!

Men såklart, tror nok ikke jeg får noe evig liv, så jeg forsøker å gjøre så mye ut av livet som mulig når jeg enda har det :)

Men det er grenser for hvor vilt jeg kan leve livet da. Har satt noen begrensninger her som jeg forsøker å holde. Slik at jeg holder meg frisk, sprek og klar i toppen til jeg skulle gå av med døden eller noen finner en måte å forlenge livet mitt.

Men om jeg skulle hatt evig liv så ville jeg også hatt mulgheten til å gjøre det av med meg. Og om jeg tilslutt valgte døden så skulle jeg ihvertfall måtte gå igjennom et helsikkes papirarbeid for å få lov til å dø. Bare for å være på den sikre siden ;)

Kunne sikkert skrevet mer, for det er mye jeg ikke har nevnt her nå føler jeg. Men det gidder jeg ikke, har andre ting å ta meg til :)

6857411[/snapback]

Word! Er så enig som jeg kan bli :). Har tenkt det samme.

Lenke til kommentar

Evig liv, ja takk!

Hvis det da menes att det er umulig å dø, samme hva... så er jeg litt tvilende da. Blir utrulig kipt den dagen menneskeheten går under, og du sitter der alene og kunn venter på neste inteligente vesen til og komme fra evulutionen. Men hadde vert fett og levd helt til menneskeheten gikk under, sån bare for og se hvor langt vi kommer. Men etter det vill jeg nokk død, med mindre jeg hadde hatt kunnskap til og starte opp menneskehten igjen da. Måtte i såfall passa på og satt meg selv inn som gud/diktator/konge osv. fra første dagen. Men hadde vert seriøst kult og kunne opplevd koloniseringa av verdensormmet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...