Equtious Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Svar på topic: Ja........ Lenke til kommentar
DNA Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Kunne godt ha stoppet i 20-30 åra og levd evig Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Multicellular organisms replace worn-out cells through cell division. In some animals, however, cell division eventually halts. In humans this occurs on average, after 52 divisions, known as the Hayflick limit. The cell is then referred to as senescent. Senescent cells deteriorate and die, causing the body to age. Cells stop dividing because the telomeres, protective bits of DNA on the end of a chromosome, become shorter with each division and eventually can no longer protect the chromosome. Cancer cells, on the other hand, are "immortal." An enzyme called telomerase, absent in normal cells but present in large quantites in cancerous cells, rebuilds the telomeres, allowing division to continue indefinitely. Cancer cells constitute the other main exception to the limits on cell division. It is believed that the Hayflick limit exists principally to help prevent cancer. If a cell becomes cancerous and the Hayflick limit is approaching, the cell will only be able to divide a certain number of times. Once it reaches this limiting number of divisions, the formed tumour will no longer be able to reproduce and the cells will die off. Cancers become problems after having found ways around the Hayflick limit. Cells that have found a way around the limit are referred to as "immortal". Such immortal cells may still die, but the group of immortalized cells produced from cell division of an immortal cell has no limit as to how many times cell division might take place among the cells that constitute such a group of immortalized cells. Kilde: Cell Division (Wikipedia) og Hayflick limit (Wikipedia) Hvis den siste teorien om at Hayflick begrensningen eksisterer for å hindre kreft, så vil forsøk på å fjerne den ikke gjøre at du lever evig, men at du dør av kreft ganske snart. Celle-delingsbegrensningen er sikkert ikke det eneste som gjør at du aldrer eller, men det er ikke en nødvendighet for at cellene skal fungere da stamceller ikke har den begrensningen. Stamceller er generelle celler som ikke er spesialisert enda og er opphavet til alle de forskjellige celletypene i kroppen. Kilde: Stem cells (Wikipedia) Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Kanskje forskningen greier å putte små mengder telomerase i celler slik at telomerene ikke kortes ned hele tiden og at vi kanskje kan holde oss i live dobbelt så lenge. Men det er risikabelt hvis det samme systemet forhindrer dumme kreftceller (smarte kreftceller kommer uansett forbi). Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Det første jeg tenkte på var Highlander filmen med Queen's "Who want's to live forever?" Forresten veldig bra sang/film. Personlig så ville jeg ikke levd evig. Hvis det kun var meg(du) alene som fikk sjansen til et evig liv,så tenk dere å for eksempel å måtte se alle du kjenner og er glad, i bli eldre og til slutt dø. Familie,venner,barna dine.Om og om igjen til evig tid. Hvordan ville psyken i et udødelig legeme taklet det i lengen. Et annet eksempel,50 år frem i tid så utsletter menneskene hverandre med atomvåpen eller kanskje blir vi utslettet av et meteorregn fra verdensrommet. Jorda vil åpenbare seg som et øde krater hvor kun et menneske vil være igjen,nemlig du. Hmm..hva skal jeg finne på nå? Bli sinnsyk på ubestemt tid kanskje? Nei,ingen har rett til evig liv,ingen fortjener heller et evig liv. Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 hehe, skal man gjøre seg fortjent til liv er det vel heller få som burde leve Greit at folk dør fra deg, men du får jo hele tiden nye venner/kjæreste/barn. "Better to have loved and lost then never to have loved at all" opphøyd i n Lenke til kommentar
ufin Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 hehe, skal man gjøre seg fortjent til liv er det vel heller få som burde leve Greit at folk dør fra deg, men du får jo hele tiden nye venner/kjæreste/barn. "Better to have loved and lost then never to have loved at all" opphøyd i n 6792566[/snapback] ja ok, før den shiten trur vi på! nei evigheten er du ute av stand til å fatte... det man ikke forstår med det er at du alltid vil være der.. ALLTID... du kan ikke unslippe, ingen utvei, ny venner.. ja ok, for å leve blir man ikke lei av etter.. hm.. millioner år kanskje, nye venner eller ei?? det er jo ingenting, du skal fremdeles være her enda.. hm.. ja alltid. det som er med "alltid" er at du vil oppleve alt som er mulig å oppleve, ALT. er det en mulighet for å oppleve det, så vil det til slutt hende deg, siden du alltid er. ville du ikke bli lei når "alt" hendte på nytt for... hm... 136 "millionte" gang??, men stakkars deg, du skal fremdeles være der.. oppleve samme regla om igjen... og igjen... og om igjen.. og om igjen... og om igjen.... hoff jeg får frysninger når jeg skriver dette:-( Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 (endret) Så vidt jeg vet er det mulig å reversere aldrings-prosessen. Men ingen har funnet ut hvordan man skal få det til i praksis. Men jeg tror ingen hadde ønsket å leve betydelig lengre enn alle andre, da alle man kjente var døde. Og man hadde kanskje følt en slags ubeskrivelig håpløshet, ihvertfall om det skulle vare evig.... Edit: leif Var visst vanskelig å skriver når jeg er trøtt Endret 3. september 2006 av DezTruckTor Lenke til kommentar
ufin Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Så vidt jeg vet er det mulig å reversere aldrings-prosessen. Men ingen har funnet ut hvordan man skal få det til i praksis. Men jeg tror ingen hadde ønsker å levd betydelig lengre enn alle andre, siden da alle man kjente ville ha død, og man hadde kanskje følt en slags ubeskrivelig håpløshet, ihvertfall om det skulle vare evig.... 6792758[/snapback] par siste linjan... word Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Selvmord er en fin løsning på de problemene Lenke til kommentar
Jan Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Om jeg ønsker evig liv? Ikke faen. Lenke til kommentar
buskbjørn Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 hehe, skal man gjøre seg fortjent til liv er det vel heller få som burde leve Greit at folk dør fra deg, men du får jo hele tiden nye venner/kjæreste/barn. "Better to have loved and lost then never to have loved at all" opphøyd i n 6792566[/snapback] ja ok, før den shiten trur vi på! nei evigheten er du ute av stand til å fatte... det man ikke forstår med det er at du alltid vil være der.. ALLTID... du kan ikke unslippe, ingen utvei, ny venner.. ja ok, for å leve blir man ikke lei av etter.. hm.. millioner år kanskje, nye venner eller ei?? det er jo ingenting, du skal fremdeles være her enda.. hm.. ja alltid. det som er med "alltid" er at du vil oppleve alt som er mulig å oppleve, ALT. er det en mulighet for å oppleve det, så vil det til slutt hende deg, siden du alltid er. ville du ikke bli lei når "alt" hendte på nytt for... hm... 136 "millionte" gang??, men stakkars deg, du skal fremdeles være der.. oppleve samme regla om igjen... og igjen... og om igjen.. og om igjen... og om igjen.... hoff jeg får frysninger når jeg skriver dette:-( 6792741[/snapback] Fikk en grøssning gjennom meg når jeg leste det For noen år siden gikk jeg rundt og tenkte på akkurat det der med evig liv og evig død... Kan egentlig ikke huske å ha fått noe positivt ut av det fordi det ble så utrolig overveldene! Fikk jo nesten ikke sove om natta:P Nesten farlig å tenke for mye Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 hehe, skal man gjøre seg fortjent til liv er det vel heller få som burde leve Greit at folk dør fra deg, men du får jo hele tiden nye venner/kjæreste/barn. "Better to have loved and lost then never to have loved at all" opphøyd i n 6792566[/snapback] ja ok, før den shiten trur vi på! nei evigheten er du ute av stand til å fatte... det man ikke forstår med det er at du alltid vil være der.. ALLTID... du kan ikke unslippe, ingen utvei, ny venner.. ja ok, for å leve blir man ikke lei av etter.. hm.. millioner år kanskje, nye venner eller ei?? det er jo ingenting, du skal fremdeles være her enda.. hm.. ja alltid. det som er med "alltid" er at du vil oppleve alt som er mulig å oppleve, ALT. er det en mulighet for å oppleve det, så vil det til slutt hende deg, siden du alltid er. ville du ikke bli lei når "alt" hendte på nytt for... hm... 136 "millionte" gang??, men stakkars deg, du skal fremdeles være der.. oppleve samme regla om igjen... og igjen... og om igjen.. og om igjen... og om igjen.... hoff jeg får frysninger når jeg skriver dette:-( 6792741[/snapback] Fikk en grøssning gjennom meg når jeg leste det For noen år siden gikk jeg rundt og tenkte på akkurat det der med evig liv og evig død... Kan egentlig ikke huske å ha fått noe positivt ut av det fordi det ble så utrolig overveldene! Fikk jo nesten ikke sove om natta:P Nesten farlig å tenke for mye 6798890[/snapback] Bare en bitteliten komentar til at man ikke vil oppleve noe nytt etterhvert. Se på verdenshistorien. Hadde man levd fra 5000 år siden til idag ville man ha opplevd mye mye mye nytt. Siden omgivelsene forandrer seg vil det hele tiden være noe nytt å oppleve. I tillegg vet man av personlig erfaring at vi glemmer ting. Jeg husker bare noen markante begivenheter fra jeg var 10 år. Jeg tviler sterkt på at jeg vil huske noe særlig av det som skjedde for va 100K år siden om jeg hadde levd så lenge Så, nye omgivelser og glemsomhet er tingen Lenke til kommentar
Pjokk Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Bare en bitteliten komentar til at man ikke vil oppleve noe nytt etterhvert. Se på verdenshistorien. Hadde man levd fra 5000 år siden til idag ville man ha opplevd mye mye mye nytt. Siden omgivelsene forandrer seg vil det hele tiden være noe nytt å oppleve. I tillegg vet man av personlig erfaring at vi glemmer ting. Jeg husker bare noen markante begivenheter fra jeg var 10 år. Jeg tviler sterkt på at jeg vil huske noe særlig av det som skjedde for va 100K år siden om jeg hadde levd så lenge Så, nye omgivelser og glemsomhet er tingen 6799127[/snapback] Sannsynligvis ville vi vel etterhvert bare husket de "store" tingene. Atomkrig i 3911 osv... Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Evig liv er like usannsynlig som en tidsmaskin. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Evig liv er like usannsynlig som en tidsmaskin. 6799209[/snapback] Skal si du er generøs på begrunnelsessiden. Hvorfor tror du ikke evig liv og tidsreise er mulig? Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 hehe, skal man gjøre seg fortjent til liv er det vel heller få som burde leve Greit at folk dør fra deg, men du får jo hele tiden nye venner/kjæreste/barn. "Better to have loved and lost then never to have loved at all" opphøyd i n 6792566[/snapback] ja ok, før den shiten trur vi på! nei evigheten er du ute av stand til å fatte... det man ikke forstår med det er at du alltid vil være der.. ALLTID... du kan ikke unslippe, ingen utvei, ny venner.. ja ok, for å leve blir man ikke lei av etter.. hm.. millioner år kanskje, nye venner eller ei?? det er jo ingenting, du skal fremdeles være her enda.. hm.. ja alltid. det som er med "alltid" er at du vil oppleve alt som er mulig å oppleve, ALT. er det en mulighet for å oppleve det, så vil det til slutt hende deg, siden du alltid er. ville du ikke bli lei når "alt" hendte på nytt for... hm... 136 "millionte" gang??, men stakkars deg, du skal fremdeles være der.. oppleve samme regla om igjen... og igjen... og om igjen.. og om igjen... og om igjen.... hoff jeg får frysninger når jeg skriver dette:-( 6792741[/snapback] Fikk en grøssning gjennom meg når jeg leste det For noen år siden gikk jeg rundt og tenkte på akkurat det der med evig liv og evig død... Kan egentlig ikke huske å ha fått noe positivt ut av det fordi det ble så utrolig overveldene! Fikk jo nesten ikke sove om natta:P Nesten farlig å tenke for mye 6798890[/snapback] Bare en bitteliten komentar til at man ikke vil oppleve noe nytt etterhvert. Se på verdenshistorien. Hadde man levd fra 5000 år siden til idag ville man ha opplevd mye mye mye nytt. Siden omgivelsene forandrer seg vil det hele tiden være noe nytt å oppleve. I tillegg vet man av personlig erfaring at vi glemmer ting. Jeg husker bare noen markante begivenheter fra jeg var 10 år. Jeg tviler sterkt på at jeg vil huske noe særlig av det som skjedde for va 100K år siden om jeg hadde levd så lenge Så, nye omgivelser og glemsomhet er tingen 6799127[/snapback] Helt enig! Det ville blitt masse nytt å oppleve, og nettopp det er grunnen til at jeg gjerne ville hatt evig liv. Men selvsagt med muligheten til å gjøre det slutt ved behov, så man ikke endte opp evig levende begravd eller liknende. Men jeg skal gå med på at jeg sikkert hadde blitt litt lei av å pusse tenna hver morgen etter å ha levd noen generasjoner... Lenke til kommentar
Almadora Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Evig liv å ikke eldes, kunne vært bra... Tenk så kule ting det er i fremtiden! Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Det er flere typer evig liv. Filmen TROY viser ett konsept om evig liv ganske bra. Ville du levd evig på den måten? Kan dere fortelle hvorfor man ville blitt gal av å leve evig? Om man opplever 1 million ting over 1 million år, og gjentar dette 1 million ganger, ville man da blitt lei? Ville du i det hele tatt husket alt du gjorde? Gal? Nei tror nok ikke det. Man har ikke hukommelse nok til å bli gal. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 vi har kjempe god hukommelse i forhold til en gullfisk, uten at vi blir gale av den grunn. ikke gå i den fellen å anta at menneskets evner er en form for universell norm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå