dagjonas Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Jeg har et spørsmål ang. tabeller og størrelse på skriften i tabellen. Jeg spesifiserer i koden at <font face="Trebuchet MS" size="1px">, men dersom jeg lager en tabell og skriver noen inni den, blir skriften automatisk så utrolig stor, hvorfor vil ikke <font>-tagen overstyre alt? Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 <font>-tagen skal ikke brukes i det hele tatt, det gjøres heller med css: <style type="text/css"> table { font-size:150%; } </style> Les mer på www.htmldog.com Lenke til kommentar
dagjonas Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Ideelt sett skal den vel ikke det, men vi får ikke lov å bruke CSS-enda (er en øving hvor vi kun skal bruke html). Har jeg da altså ingen kontroll på hvor stor skrifta i tabellen blir? Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Ideelt sett skal den vel ikke det, men vi får ikke lov å bruke CSS-enda (er en øving hvor vi kun skal bruke html). Har jeg da altså ingen kontroll på hvor stor skrifta i tabellen blir? 6788315[/snapback] HTML skal bare brukes til å strukturere innholdet ditt. Dvs, hver innholdstype plasseres i passende elementer. Om du skal lære deg å mestre HTML, skal kode som styrer utseendet ikke bli brukt. Lenke til kommentar
dagjonas Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Dvs. at jeg bare må vente med til vi får bruke stylesheets før jeg kan endre på skriftstørrelsen i tabellene mine, ergelig, ser dårlig ut slik det er nå. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Hva slags ødelagt skole/øving/whatever er det du går på/driver med når du ikke får lov til å bruke CSS? Ville klagd til skolen og krevd eventuelle penger tilbake for vranglære... Lenke til kommentar
dagjonas Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Det er bare et introduksjonskurs i informasjonsteknologi, denne øvingen gikk ut på å bruke html, neste øving tar for seg css. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Ja, og med HTML kan du ikke endre tekststørrelse, tyvärr. Lenke til kommentar
fakey Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Da dropper du å bruke font tag'en bare. Ikke bruk den, ikke bruk css, bare la det se ut slik som det gjør. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Eller så kan du jo se hvor langt du kan tøye grensene for bruk av HTML, ved at du bruker style-attributten.. Selv om det strengt tatt er CSS du skriver inn i den attributten... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå