Gå til innhold

Hjelp ang. objektiv ønskes!


Anbefalte innlegg

Nå er jeg i tvil her! hehe! Har glemt å nevne at jeg har et kompaktkamera nå; Fujifilm Finepix S5600. Dette er kanskje et godt kamera til mitt bruk..Er vel bare jeg som har fått det for meg at speilrefleks er så mye bedre enn kompaktkameraer... Men speilreflekser har vel en del mer funksjoner enn kompaktkameraer?

6788503[/snapback]

Som hva da? =)

Du kan skifte objektiv, og bruke annet ekstrautstyr. Forutenom det har ikke speilrefleks så mange funksjoner som du ikke finner blant kompaktkamera.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp et Nikon 50D med kip objektiv pluss et Nikkor 70-300G til 1300 kr (eller et tilsvarende av et annet merke), det vil gruse alt som heter kompaktkamera på kvalitet.

 

Det vil være større, dyrere og du må bytte objektiv av og til men du vil ha alle muligheter som et kompaktkamera ikke kan gi deg. Hvis fotografering ikke skal være en hobby men du bare vil knipse noen bilder av og til så kjøp et kompaktkamera. hvis det ikke er en seriøs hobby så vil antakelig kameraet bli liggende på hylla siden det er for stort til å drasse med seg uten at du vet at det kommer til å brukt.

Endret av Kristallo
Lenke til kommentar

jeg opgraderede fra panosonic FZ20 til 350D. Jeg har ikke fortrudt et øjeblik undtagen når jeg chekker kontoen - det er en løbende udgift :blush: men af de gode. jeg har løbende fuldt en smule med, og jeg vil holde på at med DSLR har du et kamere der "er med" i længere tid end f.eks. kompakt.

 

Det er mit indtryk at selv om der er lancereret et D80 og 400D, så er forbedringerne over samme tid mindre en den er for kompaktkameraer f.eks. fra panasonic fz20 til fz50 - som til gengæld giver hele området på en gang.

 

F.eks er Iso væsentlig bedre på det nyeste af disse tre Så vidt jeg har læst mig til er f.eks. udløser forsinkelse, som var en reelt problem på FZ20 også blevet væsentlig bedre på de nyere modeller.

Endret av Kigulu
Lenke til kommentar
Forøvrig koster den 374 på bokkilden.. Jeg bestillte den i dag :)

6787926[/snapback]

 

Godt tips mr Lee!

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.d...=1700245&rom=MP

Fraktfri levering, til og med.

6788055[/snapback]

 

Takker og bestilt.

6791013[/snapback]

 

Til de som bestilte denne 02.09

 

Jeg var inne på bokilden i dag, og den står kun som registrert. Jeg valgte å betale med visa. Når trekkes dette av kontoen?

 

Noen som har fått denne ennå?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Fujifilm S9500 virker som et godt kamera, men er det noen store forskjeller fra det og mitt S5600? I så fall tenker jeg at jeg heller skaffer meg det, så spare til speilrefleks senere! :) Må nok lære meg litt mer før jeg skaffer meg det!

 

Du må ikkje finne på å kjøpe S9600 fremfor speilrefleks. Jeg har dette kameraet, og bytter tvert til speilrefleks. Om du vil ha dette kameraet, kan du få kjøpe det billig av meg :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...