basse2k Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Hei, Har nettopp satt inn ny cpu og vifte, og dette har medført store problemer på min maskin. Har følgende maskin : Abit KR7A-Raid XP2000 2x512mb PC2100 DDR Minne (133Mhz sier bios) Thermaltake Smart & Silent Volcano 9 CPU tempraturen ligger rundt 59-63 grader. Har også prøvd å sette rpm på cpu viften, og da har tempraturen gått ned til rundt 48-52 grader, men uten at dette hjalp. Problemet mitt er når eg prøver å installere noen applikasjoner, eller OS så kommer følgende feilmelding opp : Driver_irql_not_less_or_equal Microsoft sier følgende : http://support.microsoft.com/default.aspx?...;EN-US;Q293077& Eg har installert ny bios, resett biosen, etc. men uansett så kommer samme feilmedling opp. Har også prøvd med andre harddisker. Har også prøvd med bare 1 minne brikke, og skiftet disse. Noen som har noen forslag her? Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Hvis du har koblet harddisken til raidkontrolleren og prøver å innstallere Win2k, MÅ du trykke F6 i begynnelsen på innstallasjonen. Dette er for å få lagt inn driverene til HPT-kontrolleren. Lenke til kommentar
TCK Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Syns det var litt høy temp på cpu'en din! Men over til saken.. Eg prøvde å innstalere xp på felles maskinen her i huset. Den stoppet pluttslig i innstaleringen... Måtte bare finne meg i at maskinen ikke tålte xp. Har ME på den nå :sad: Er ikke sikkert at dette er tilfelle hos deg. Hvilket os innstalerer du? prøv å innstall ett annet og prøv å se om det hjelper! Lenke til kommentar
gunnarhalle Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 eller så er det dårlig minne. en venn hadde xp inne, og plutselig skjedde det noe.. ingen applikasjoner starta ordentlig, og linux-innstallasjonen bøgga også. Etter mye om-og-men fikk vi testa minnet, og fant ut at den ene ram-brikken ikke lenger levde.. Aner ikke hvordan det hadde skjedd, maskina hadde ikke vært åpna på leeenge. Luka bort brikken, og alt var bare gull :smile: Lenke til kommentar
basse2k Skrevet 27. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2002 Har prøvd w2k og xp, begge feiler ved formatering av harddisker som regel, eller kommer med feilmeldingen litt senere i installasjonen. Har 2x512mb brikker, og har prøvd at hver av disse brikkene er alene. Hvis minnet er begge ødelagt :sad: Får startet w2k på annen harddisk som var i maskinen i utgangspunktet. Får se på divx filmer, surfe, lese mail, men hver gang eg prøver å installere ny programvare får eg samme feilmelding. Prøve å låne noe minne og se om det hjelper. Lenke til kommentar
nikey Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 har opplevd dette problemet selv, prøvde med forskjellige cpur, minne, hdd, cdrom, psu, uten at det hjalp. Så jeg gikk ut ifra at det er hovedkort som er defekt på en eller annen måte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå