Gå til innhold

Innbrudd i huset mitt!

Anbefalte innlegg

Faen heller! :(

Jeg gikk å la meg på en helt vanlig måte før dette skjedde. Mao så var jeg edru.

Klokka 8.00 på morgenen ble jeg vekt av en bekjent som ringte meg. La oss kalle idioten "Nils" som er 17 år. Det har seg slik at Nils ringte meg og spurte hvorfor han var i min kjeller. Vi avtalte at vi skulle møtes på baksiden av huset med en gang. Jeg gikk på baksiden og ut av kjelleren (som har egen ytterdør) og da kom Nils omtrent sjanglende ut. Han fortalte at han hadde vært på fest dagen før og han hadde havnet i kjelleren min en gang denne natten. Jeg gikk inn i kjelleren og så at det var rasert der og det hadde tydelig vært mer enn bare èn person der. Jeg spurte Nils om det hadde vært noen andre der, da svarte han at de hadde vært to som lå å sov i kjelleren. Følgende så jeg i kjelleren:

- verkstedet mitt var rasert

- vedboden stanket det kraftig fyll på

- Sykkelen min var borte

- det ligger noen ukjente klær der

Nils vet ikke hvem den andre personen var. Han sier at han ikke husker det. Da ble jeg kraftig irritert og sa at vi skulle gå til det huset han var på fest dagen før og spørre hvem han var i lag med den kvelden. Vi gikk til dette huset men der var det ingen svar å få. Alle var så drita full den natta at ingen husker. Noen lyver.. det vet jeg. Legger til at de har altså sovet der hele natta.

Jeg vil ikke kontakte politi siden jeg har funnet ut at det var en del kjentfolk på den festen. Hva gjør jeg nå? Har mest lyst til å banke ut noen svar! :mad:

Endret av eilertsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke lov å skyte innbruddstyver... om de ikke truer deg på livet eller forsøker å ta fra deg våpenet. Selv om tyven forsøker å ta våpenet ditt fra deg risikerer du å bli straffet for drap eller drapsforsøk fordi det var DU som bragte våpenet inn i situasjonen :roll:

Anbefaler at du tar første valget først... prøv å ordne opp med "Nils". Tar ikke han ansvar så snakk med foreldrene hans. Men helt klart at noen må svi for dem som har skjedd. Alikevel er det best å holde politiet utenfor om mulig, både for "Nils" sin skyld og din egen. Er ikke alle, særlig når det er en du kjenner, som ser så blidt på en politianmeldelse og det er noe dritt om du skal bli sittende igjen som svarteper. Bare sørg for at de gjør opp for seg. Du skal ikke bli skadelidende.

2. Kjøp deg en pumpehagle

3. Kjøp deg et bedre alarmsystem

Pumpehagler er heller ikke lov :!: Bare politiet som har.

Og alarmsystemer kan knekkes temmelig enkelt... se på Mythbusters ;)

Endret av guardianpegasus
Lenke til kommentar
Du har ikke lov å skyte innbruddstyver... om de ikke truer deg på livet eller forsøker å ta fra deg våpenet. Selv om tyven forsøker å ta våpenet ditt fra deg risikerer du å bli straffet for drap eller drapsforsøk fordi det var DU som bragte våpenet inn i situasjonen  :roll:

6787417[/snapback]

Det er vel ikke ulovlig og stoppe inbruddstyver med våpen hvis du ikke skyter dem, ihverfall såvidt jeg vet ;)

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar
Det er vel ikke ulovlig og stoppe inbruddstyver med våpen hvis du ikke skyter dem, ihverfall såvidt jeg vet

Neia, men mange av dem er rusa/fulle/desperate. Skulle du komme i fare for å skyte, selv i selvforsvar, risikerer du siktelse fordi du brakte et skarpt våpen inn i situasjonen... det er iblandt galskap, men det er for å prøve og hindre en situasjon hvor folk bruker det som påskudd for å skyte noen eller at man skyter unødig.

Jeg foreslår at Eilertsen først prøver seg på den enkleste approachen. Snakk med Nils og andre som kan være ansvarlige. Han sier det er kjentfolk. Utnytt det forholdet. Si klart fra om hvor forbanna du er, og at ting skal erstattes, så tipper jeg at noen kommer til å plapre fort nok.

Endret av guardianpegasus
Lenke til kommentar

Du har lov til å ha vakthunder. Dog skal dette opplyses ved f.eks plakat og bilde på inngangsdøren :)

Selv må jeg informere om at jeg har hund i huset. Så lenge vedkommende er informert, kan han ikke gjøre stort når han får en ubehagelig opplevelse. Men da bør du kanskje ha en hund som er litt tøff :)

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke gå til politiet? Vil ikke kalle "Nils" en spesielt god venn når han er med på å herpe kjelleren din. Det er nok på tide at enkelte for oppleve at egne handlinger kan ha noen ubehaglige konsekvenser. Stikk innom politiet og anmeld dette. Husk å navngi "Nils" da han befant seg i kjelleren og teoretisk kunne ha gjort jævelskapen selv, eller deltatt.

Ikke enkelt valg, men hvorfor skal du være skadelidende?

Lykke til.

Lenke til kommentar
Hvordan kom Nils seg inn i kjeller'n din? Egen nøkkel? Brutt opp døra eller knust vinduet?

6787379[/snapback]

Døren sto åpen, de har tatt seg inn for å sove. Jeg er sikker på at det ikke var meningen egentlig å herpe kjellern. De var rett og slett drita fulle og "Nils" hadde ikke sko med seg.

Det er vel ikke ulovlig og stoppe inbruddstyver med våpen hvis du ikke skyter dem, ihverfall såvidt jeg vet

Neia, men mange av dem er rusa/fulle/desperate. Skulle du komme i fare for å skyte, selv i selvforsvar, risikerer du siktelse fordi du brakte et skarpt våpen inn i situasjonen... det er iblandt galskap, men det er for å prøve og hindre en situasjon hvor folk bruker det som påskudd for å skyte noen eller at man skyter unødig.

Jeg foreslår at Eilertsen først prøver seg på den enkleste approachen. Snakk med Nils og andre som kan være ansvarlige. Han sier det er kjentfolk. Utnytt det forholdet. Si klart fra om hvor forbanna du er, og at ting skal erstattes, så tipper jeg at noen kommer til å plapre fort nok.

6787428[/snapback]

Har som sagt gitt nils en advarsel om at han skal navngi personen som var med han. Ryktet sprer seg fort i denne bygda.

Du har lov til å ha vakthunder. Dog skal dette opplyses ved f.eks plakat og bilde på inngangsdøren :)

Selv må jeg informere om at jeg har hund i huset. Så lenge vedkommende er informert, kan han ikke gjøre stort når han får en ubehagelig opplevelse. Men da bør du kanskje ha en hund som er litt tøff :)

6787435[/snapback]

Oivind_dahle, her har du et bilde av min hund:

arjosleeping.jpg

Ser han ikke utrolig skremmende ut? Hunden min lå å sov denne natta uten å høre noen ting som helst. ;)

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke gå til politiet? Vil ikke kalle "Nils" en spesielt god venn når han er med på å herpe kjelleren din. Det er nok på tide at enkelte for oppleve at egne handlinger kan ha noen ubehaglige konsekvenser. Stikk innom politiet og anmeld dette. Husk å navngi "Nils" da han befant seg i kjelleren og teoretisk kunne ha gjort jævelskapen selv, eller deltatt.

Ikke enkelt valg, men hvorfor skal du være skadelidende?

Lykke til.

6787533[/snapback]

helt enig med deg her... han tok seg faktisk inn i huset ditt mens du sov sammen med en eller flere "venner" av han... og da hadde han ikke vært min venn lenger i hvertfall.

syntes det er bra at trådstarter har gitt han en tidsfrist med å komme med en løsning. og enda bedre at du har sagt at du er utilgjengelig i denne tidsperioden, for da må han gjøre det selv, og ikke komme med spørsmål om ditt og datt til deg...

jeg hadde sagt ifra til politiet selv om de ordner opp for seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...