Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Post dine kjærleiks dikt


Anbefalte innlegg

Jeg ville aldri sjarmert en jente med sangtekster. Noe mindre personlig finnes ikke.

6797533[/snapback]

Tja, ser ikke noe galt med å gi verken dikt eller fortelle om en sangtenkst en mener beskriver sine følelser.

 

MEN

 

Ikke begynn med slikt før man allerede er inne i et forhold, blir "feil" å gjøre det før. Blir som å gi gaver før man er sammen med noen... slikt gjør man liksom ikke. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville aldri sjarmert en jente med sangtekster. Noe mindre personlig finnes ikke.

6797533[/snapback]

Tja, ser ikke noe galt med å gi verken dikt eller fortelle om en sangtenkst en mener beskriver sine følelser.

6797651[/snapback]

Fordi det ikke er personlig. Hvis det ikke er et problem, så er det flott, men sangtekster er rimelig generelle (jeg aner ikke hvorfor :hmm: ) og appelerer til så mange som mulig, så det blir veldig upersonlig.

Lenke til kommentar
Fordi det ikke er personlig. Hvis det ikke er et problem, så er det flott, men sangtekster er rimelig generelle (jeg aner ikke hvorfor :hmm: ) og appelerer til så mange som mulig, så det blir veldig upersonlig.

6797675[/snapback]

 

skal til en viss grad når det gjelder sangtekster, men når det gjelder egenskrevne dikt så er dette noe som stort sett slår godt ann...

Lenke til kommentar

SteffyBoy: Kjærlighet i seg selv er generelt uansett. Jeg kaster ikke hele greia(kjærlighet, forhold) på bålet av den grunn... :shrug:

 

(Dessuten så varierer tekster litt, noen kan være mer passe bedre til akkurat dem selv om de igjen kan passe til mange...)

 

Joda, du har jo et poeng og... men gjelder ikke alt. Dessuten så er ikke ALLE kjærlighetssanger tilpasset til at de skal passe flest mulig. (Finnes andre kjærlighetssanger enn de som Westlife skriver vet du. ;))

Lenke til kommentar

TLZ: Jeg refererte spesielt til Lifehouse sine tekster, som jeg mener er på nivå med Westlife. Jeg mener likevel at å forklare en jente hvordan man føler blir tåpelig med en sang, det blir som å si "den følelsen jeg føler for deg er identisk til det vokalisten i Lifehouse følte for en tilfeldig jente for 6 år siden da han skrev sangen".

 

Kjærlighet er ikke generelt i det hele tatt, det er det mest personlige som finnes. Ingen forelskelse er den samme, ingen kjærlighet mellom to personer er lik. Jeg har aldri følt det samme for to jenter, og det vil jeg neppe gjøre heller. Hver følelse man føler for en annen er unik, og det synes jeg skal fortelles til partneren man prøver å sjarmere. Dette med sangtekster blir litt for "I made you a mix-tape of songs that describe my feelings for you"-klisjéen som regjerte for noen år tilbake.

 

Sett deg heller ned og skriv noe selv; det trenger ikke være like bra for å bli mye, mye bedre.

Lenke til kommentar

Inser nå(eller egentlig rett etter jeg postet) at jeg misforstod deg. Er helt enig i at å bruke en sang for å beskrive for ei jente hva en føler blir dumt, men ser ingenting galt med at noen å bruke en sang for å beskrive noe.

 

Når det gjelder kjærlighet så er det noe av de tingene som er mest personlog OG generelt. Det virker kanskje som en selvmotsigelse... men for å si det sånn, "alle" kan kjenne seg igjen i en hvordan en forelskelse er, men ingen har noe som helst anelse i det hele tatt om hvordan en tilfeldig person's forelskelse er på et mer "nøyaktig" plan.

 

Når det gjelder å skrive dikt så er jeg litt småskeptisk, tror det kan skremme dem mer enn å sjarmere....... men for all del, mulig jeg som bare har blitt pessimistisk.

Lenke til kommentar
Når det gjelder å skrive dikt så er jeg litt småskeptisk, tror det kan skremme dem mer enn å sjarmere....... men for all del, mulig jeg som bare har blitt pessimistisk.

6798055[/snapback]

 

det er vel ikke akkurat så smart å daske opp et dypt kjørlighetsdikt rett etter du har truffet ei jente... lønnser seg som regel å se det an litt...

Lenke til kommentar
Jeg ville aldri sjarmert en jente med sangtekster. Noe mindre personlig finnes ikke.

6797533[/snapback]

 

kvifor tar du det opp her egentlig? det her er jo en tråd der folk kan posten dikta sine.

6798355[/snapback]

Fordi diskusjonen gikk i den retningen.

 

Det jeg har sagt gjelder forøvrig også å gi vekk dikt andre har skrevet som sine egne.

Lenke til kommentar
Jeg har lagt ut endel av diktene jeg har skrevet på hjemmesiden min. dette er et av de diktene:

 

 

For a brief moment

I held your face

with my hands

 

For a brief moment

Our lips touched

and sealed our love

 

For a brief moment

I where in heaven

as I held you withing my grasp

6786872[/snapback]

Hadde vert kulere slik:

 

For a brief moment

I where in heaven

Then hell was uppon earth!

Lenke til kommentar

free in the sea

I wish I was a delfin

swiming arround in the sea

I wish I was a delfin

who never had to pee

 

If I where a delfin for only one day, Ild cutt of my balls and turn into a gay!

 

-----

Sea er en metafor for kjerlighet

pee symboliserer å bli forlatt

Endret av goliatmo
Lenke til kommentar

Night after night, sitting here alone

even if you're not, it feels like you're gone

sitting here staring at the wall

 

night after night, alone in my bed

you're not here beside me, and I wish you

were, lying in my arms

 

but no matter how well I dream

no matter how much I want you to be here

you're not

no matter how loud I scream

no matter how many times I hear your voice on the phone

you're not here!

 

night after night, I miss you like crazy

staring at the wall, I allways see your face inside of me

flying around, fucking with my head

 

soon. love, soon! my lonely nights are gone

you will lie beside me, but till then I'm all on my own

sitting here, fucking with my head!

 

but no matter how hard I try

no matter how much struggle

you're not here

no matter how much I miss you

no matter how deep I love you

no matter how many times I wish

that you was here!

you're not!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...