TLZ Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Jeg ville aldri sjarmert en jente med sangtekster. Noe mindre personlig finnes ikke. 6797533[/snapback] Tja, ser ikke noe galt med å gi verken dikt eller fortelle om en sangtenkst en mener beskriver sine følelser. MEN Ikke begynn med slikt før man allerede er inne i et forhold, blir "feil" å gjøre det før. Blir som å gi gaver før man er sammen med noen... slikt gjør man liksom ikke. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Jeg ville aldri sjarmert en jente med sangtekster. Noe mindre personlig finnes ikke. 6797533[/snapback] Tja, ser ikke noe galt med å gi verken dikt eller fortelle om en sangtenkst en mener beskriver sine følelser. 6797651[/snapback] Fordi det ikke er personlig. Hvis det ikke er et problem, så er det flott, men sangtekster er rimelig generelle (jeg aner ikke hvorfor ) og appelerer til så mange som mulig, så det blir veldig upersonlig. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Fordi det ikke er personlig. Hvis det ikke er et problem, så er det flott, men sangtekster er rimelig generelle (jeg aner ikke hvorfor ) og appelerer til så mange som mulig, så det blir veldig upersonlig. 6797675[/snapback] skal til en viss grad når det gjelder sangtekster, men når det gjelder egenskrevne dikt så er dette noe som stort sett slår godt ann... Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 SteffyBoy: Kjærlighet i seg selv er generelt uansett. Jeg kaster ikke hele greia(kjærlighet, forhold) på bålet av den grunn... (Dessuten så varierer tekster litt, noen kan være mer passe bedre til akkurat dem selv om de igjen kan passe til mange...) Joda, du har jo et poeng og... men gjelder ikke alt. Dessuten så er ikke ALLE kjærlighetssanger tilpasset til at de skal passe flest mulig. (Finnes andre kjærlighetssanger enn de som Westlife skriver vet du. ) Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 TLZ: Jeg refererte spesielt til Lifehouse sine tekster, som jeg mener er på nivå med Westlife. Jeg mener likevel at å forklare en jente hvordan man føler blir tåpelig med en sang, det blir som å si "den følelsen jeg føler for deg er identisk til det vokalisten i Lifehouse følte for en tilfeldig jente for 6 år siden da han skrev sangen". Kjærlighet er ikke generelt i det hele tatt, det er det mest personlige som finnes. Ingen forelskelse er den samme, ingen kjærlighet mellom to personer er lik. Jeg har aldri følt det samme for to jenter, og det vil jeg neppe gjøre heller. Hver følelse man føler for en annen er unik, og det synes jeg skal fortelles til partneren man prøver å sjarmere. Dette med sangtekster blir litt for "I made you a mix-tape of songs that describe my feelings for you"-klisjéen som regjerte for noen år tilbake. Sett deg heller ned og skriv noe selv; det trenger ikke være like bra for å bli mye, mye bedre. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Inser nå(eller egentlig rett etter jeg postet) at jeg misforstod deg. Er helt enig i at å bruke en sang for å beskrive for ei jente hva en føler blir dumt, men ser ingenting galt med at noen å bruke en sang for å beskrive noe. Når det gjelder kjærlighet så er det noe av de tingene som er mest personlog OG generelt. Det virker kanskje som en selvmotsigelse... men for å si det sånn, "alle" kan kjenne seg igjen i en hvordan en forelskelse er, men ingen har noe som helst anelse i det hele tatt om hvordan en tilfeldig person's forelskelse er på et mer "nøyaktig" plan. Når det gjelder å skrive dikt så er jeg litt småskeptisk, tror det kan skremme dem mer enn å sjarmere....... men for all del, mulig jeg som bare har blitt pessimistisk. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Når det gjelder å skrive dikt så er jeg litt småskeptisk, tror det kan skremme dem mer enn å sjarmere....... men for all del, mulig jeg som bare har blitt pessimistisk. 6798055[/snapback] det er vel ikke akkurat så smart å daske opp et dypt kjørlighetsdikt rett etter du har truffet ei jente... lønnser seg som regel å se det an litt... Lenke til kommentar
chris Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 (endret) SteffyBoy. Bokstavelig talt. Det jeg ville frem til var ikke en måte å bevise kjærlighet på, men å vise følelser. På en annen side kan vel ikke akkurat Lifehouse på noen som helst måte sammenliknes med Westlife. hah.. Endret 3. september 2006 av chris Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Jeg ville aldri sjarmert en jente med sangtekster. Noe mindre personlig finnes ikke. 6797533[/snapback] kvifor tar du det opp her egentlig? det her er jo en tråd der folk kan posten dikta sine. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Jeg ville aldri sjarmert en jente med sangtekster. Noe mindre personlig finnes ikke. 6797533[/snapback] kvifor tar du det opp her egentlig? det her er jo en tråd der folk kan posten dikta sine. 6798355[/snapback] Fordi diskusjonen gikk i den retningen. Det jeg har sagt gjelder forøvrig også å gi vekk dikt andre har skrevet som sine egne. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Å skrive på engelsk virker litt klisjé. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Å skrive på engelsk virker litt klisjé. 6798678[/snapback] Ja, vi burde skrive på et språk som folk ikke bruker eller ikke har hørt om. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Vi burde skrive på et språk vi kan. Lenke til kommentar
medlem-102525 Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Nynorsk er mer romantisk enn bokmål. Generelt er det penere med nynorsk synes jeg. Konge språk. Skulle ønske jeg kunne det... Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 roses are red violets are blue all of my base are belong to you Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 of all the mermaids in the sea <sett_inn_navn_her> is the one for me Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Jeg har lagt ut endel av diktene jeg har skrevet på hjemmesiden min. dette er et av de diktene: For a brief moment I held your face with my hands For a brief moment Our lips touched and sealed our love For a brief moment I where in heaven as I held you withing my grasp 6786872[/snapback] Hadde vert kulere slik: For a brief moment I where in heaven Then hell was uppon earth! Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 (endret) free in the sea I wish I was a delfin swiming arround in the sea I wish I was a delfin who never had to pee If I where a delfin for only one day, Ild cutt of my balls and turn into a gay! ----- Sea er en metafor for kjerlighet pee symboliserer å bli forlatt Endret 6. september 2006 av goliatmo Lenke til kommentar
soool Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Night after night, sitting here alone even if you're not, it feels like you're gone sitting here staring at the wall night after night, alone in my bed you're not here beside me, and I wish you were, lying in my arms but no matter how well I dream no matter how much I want you to be here you're not no matter how loud I scream no matter how many times I hear your voice on the phone you're not here! night after night, I miss you like crazy staring at the wall, I allways see your face inside of me flying around, fucking with my head soon. love, soon! my lonely nights are gone you will lie beside me, but till then I'm all on my own sitting here, fucking with my head! but no matter how hard I try no matter how much struggle you're not here no matter how much I miss you no matter how deep I love you no matter how many times I wish that you was here! you're not! Lenke til kommentar
SteelDragon89 Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Et usikkert blikk jeg sendte I det endeløse det endte Jeg kunne ikke på deg mer vente For dine øyner i min fantasi jeg kjente Dine øyner var en befrielse fra det onde Et blikk i dine øyner, ingen tanker om det vonde Du levde i mine tanker Dine øyner stråler Et liv uten akkurat deg jeg aldri tåler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå