cyclo Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Case-scenario: Installere og kjøre opp phpmyadmin Her forleden dag skulle jeg kjøre opp phpmyadmin på routeren. Grunnen: Bravida har fucka den fysiske linja vår for 3dje gang og jeg er uten nett og har endelig tid å få kjørt den opp. Debianpakka (debian er og forblir genial) er installert for lengst. Egentlig det eneste som gjennstår er å teste at ting funker. Men akk. Ting funker ikke. Hver gang jeg logger på med IE får jeg bare login siden på ny. Akkurat dette problemet har jeg vært borti før og begynner å rote rundt med trusted sites, cookie regler, etc. Men jeg får bare ikke lov å logge inn. Jeg prøver absolutt alle hostnames for å være helt sikker på at cookie-ene ikke blir satt med feil hostname, men fortsatt uten hell. I et siste desperat forsøk så prøver jeg å få adgang fra localhost med lynx. Og joda, det funker som bare det. Men uansett hvilken maskin og hvilken browser jeg forsøker som ikke er localhost får jeg ikke adgang. Hele tiden mens dette tail-er jeg apache loggen og mysql loggen bare for å være sikker. Jeg får aldri noen feilmelding i mysql loggen, så passordet og brukernavnet er korrekt. Etterhvert legger jeg merke til at timestamp-en i loggfilene er litt rar. Aner du hvor dette bærer av? Etterhvert så husker jeg at bios batteriet er fucka og at jeg av den grunn bruker en timeserver for å synkronisere klokka. Jeg sjekker klokka og riktig; den er helt feil (tilbakedattert sånn på midten av 90 tallet en gang). AKkurat da slår det meg. Phpmyadmin setter en utløpsdato på cookies den sender fra seg. IE får cookie-en og ser at den gikk jo ut på dato for 6 år siden og ignorerer den. Sekunder senere, og etter en kjapp date kommando så funker plutselig alt. Jeg har faktisk klart å bruke 45 minutter på å finne ut at klokka ikke er riktig...... Fra nå av skal alle dipedutter jeg kjøper ha innebygd gps :wink: Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 ntpdate is you friend =) -Dante Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå