Gerber Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 (endret) Hei, litt merkelig spørsmål men jeg prøver for det. Moren min har en volvo460, ca 92 modell tror jeg, som søstern lånte i dag. Når hun kom hjem så rusa hun motoren litt før hun skrudde den av. Hun sa bilen hadde hatt litt ujevn gange og jeg kjente også en lukt som minnet om fyrverkeri. Litt dårlig forklart, men er det noen som har noen tips til hva som evt kan kontrolleres/ skiftes ut? Endret 1. september 2006 av Gerber Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Fyrverkeri. He-he. Den var ny! Det lukter svovel, og det gjør det ofte av biler med katalysator. m.o.a helt normalt. Lukta forandrer seg gjerne etter luftfuktighet og er litt forskjellig fra bil til bil. Når det gjelder fuskinga må problemet beskrives nærmere. Noter deg motortemp, belastning, turtall og annet for å kunne beskrive symptomene bedre. Lenke til kommentar
Gerber Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Takk for svar! Har aldri kjent den lukten så intens før.... annet enn når jeg har lekt skytebas på nyttårsaften, derfor den sammenligningen... . Da vil jeg vel tippe at rykkingen hun klaget over også er helt normal. Cluthet litt feil eller noe i den duren og så har hun kjent lukten når hun gikk ut og så fyrt seg opp over det. Det har bare vært en del rart med den bilen før, men særlig når søstern låner den, så hun synes vel alt utover jevn gange og frisk skogsduft fra eksosrøret er unormalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå