Nilmart Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 (endret) Vurderer å kjøpe en xps m1210 med dette oppsette, og har noen spørsmål: Intel® Core™ 2 Duo Processor T7200 (2.0 GHz, 4 MB L2 cache, 667 MHz FSB) Ekte Windows® XP Home Edition, SP2 (With Media) 2048MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x1024) 256MB NVIDIA®GeForce™ Go 7400 TurboCache 120GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive 8X DVD+/-RW - brenner og leser CD og DVD, software er installert. Europe - Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) for Duo Processors Primary 9-cell 80WHr Li-Ion Battary Pris: 16,952.50 Hadde opprinnelig sett på samme pc med 1,8 core duo prosessor og 100gb hdd, den kostet ca 15500,- Har noen erfaringer med core 2 duo prosessoren? Er det en merkbar forskjell, som forsvarer et tillegg på 1500,-? Vet noen om ca leveringstid, på slike pcer fra dell? Hva kan jeg forvente av 256MB nVidia kortet? (Har jeg forstått rett, 128 på kortet og 128 delt?) Finnes det egentlig noen alternative bærbare med ca det samme oppsettet? Er det mulig å få noe som helst rabatt fra dell, som f.eks studentrabatt? Betaler ca 1800,- for oppgraderingen fra 1024 til 2048MB RAM, hva er det egentlig å spare på å gjøre denne oppgradringen selv? Er det mulig å gjøre denne oppgraderingen selv, uten at det går utover garantier osv? Blir den noen merkbar forskjell på 533MHz RAM og 667MHz RAM? Er det mulig å bestille pc uten operativsystem fra dell? Har lest noe om at XP Home ikke greier å utnytte dual core? Kjenner noen til tester av xps m1210 med core 2 duo? Endret 1. september 2006 av Morbidor Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Hei! Merkbar ytelse på Core 2 Duo forhold til Centrino Duo er ganske lite, men i enkelt tilfeller så er det ganske stort, men i det hele så er det kansje 5%. Fordelen med og velge en Core 2 Duo er at den har 4MB cace på de største, dvs T7xxx og oppover. Men resten av de har 2MB cache T5xxx men alle har 64Bit støtte. Skal du ha så velger du en T7200 ferdig med det. Som jeg sa så forsvarer ytelsen et pristillegg på 1500kr. Grafikkkorte skal kunne levere 2100 poeng i 3Dmark05 som da er bra. Leveringtid på pcen varier fra 1-2uker, her kan det da være mange forskjellige faktorer inne i bildet. Det finnes noen, og det er et par ASUS maskiner fra komplett.no Noe tilbærmet må bli MSi notebookene fra Komplett, sin pc-bygger, men de har bare standar grafikk. Anngående ram så kan du kjøpe det i butikken/nettbutikken for 965kr for Kingston 1024mb 667mhz Cl5 , men jeg råder deg til ogkjøpe fra Dell, hvis du ikke har skrudd på bærbare fra før av. For og få en mer attraktiv pris så anbefaler jeg på det sterkeste og ringe delll.no selv og høre på et oppsett som du da kan prute på, for å få mest ut av pengene. XP Home har ingen innvirkning på ytelsen, og heller ikke at den ikke støtter Dual core.. alle slag XP versjoner støtter Dualcore fult ut. http://www.pcmag.com/article2/0,1895,1968330,00.asp http://www.notebookreview.com/default.asp?...=Dell+XPS+M1210 http://notebookreview-cnet.com.com/Dell_XP...et&tag=_Laptops http://laptopmag.com/Review/Dell-XPS-M1210.htm Lenke til kommentar
unundindur Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Hei. Jeg bestillte en nermest identisk PC i går. Ved å ringe fikk jeg min Pc ned i 18.000 kr (det var rundt 600 i rabatt). Det var tydelig at det ikke var serlig mye å hente på den, men det var i det minste mer enn på de billigere modellene. Jeg er dog litt nysjerrig på hvordan du fikk den prisen, eneste forskjell jeg ser er at jeg skal ha XP professional... Når det gjelder liknende PCer kan jeg si at jeg har sondert terrenget i rundt 2 år før jeg kom frem til at det var denne jeg ville ha (rart med det, å ende med en dell ). Den PCen som sto som min NR2 ble Asus W3J, men pga lav oppløsning og manglende kamera gikk jeg for dell-maskinen. Av andre ting med denne maskinen jeg vil trekke frem (som ikke er 100% innlysende) er at den har 4 usb2 porter, minnekortleser (som i det minste tar mmc kort) en expresskort port og mulighet for å finne trødløse nettverk i frakoblet tilstand. Maskinen skal visst nok kjøre Half Life 2 uten problemer, og etter hva jeg så på YouTube kjørte den Fear på middels instillinger fint (gikk helt jævlig på maks). Jeg vil annbefale å søke på YouTube etter XPS 1210, da kommer det opp ett review av en eller annen dellfyr som er utrolig døll, men han viser i det minste maskinen på en flott måte. Om det er noe mer jeg kan hjelpe med før jeg får maskinen vet jeg ikke... Hade på badet Lenke til kommentar
unundindur Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Vurderer å kjøpe en xps m1210 med dette oppsette, og har noen spørsmål: Har noen erfaringer med core 2 duo prosessoren? Er det en merkbar forskjell, som forsvarer et tillegg på 1500,-? Nei, og ja. Det er neppe den store merkbare forskjellen, MEN det er definitivt verd det pga 64-bit støtte som forlenger levetiden betraktelig. Core2Duo var hele grunnen til at jeg ventet over2 måneder med å kjøpe denne maskinen. Vet noen om ca leveringstid, på slike pcer fra dell? Salgsmannen jeg var i kontakt med sa 10 dager. En kamerat som kjøpte den store XPSen fikk dne i løpet av 5 tror jeg. Hva kan jeg forvente av 256MB nVidia kortet? (Har jeg forstått rett, 128 på kortet og 128 delt?) Se posten over. Finnes det egentlig noen alternative bærbare med ca det samme oppsettet? Se over. Er det mulig å få noe som helst rabatt fra dell, som f.eks studentrabatt? Se over. Betaler ca 1800,- for oppgraderingen fra 1024 til 2048MB RAM, hva er det egentlig å spare på å gjøre denne oppgradringen selv? Er det mulig å gjøre denne oppgraderingen selv, uten at det går utover garantier osv? Se 2 poster over. Jeg kjøper heller 2 gig direkte fra dell. Blir den noen merkbar forskjell på 533MHz RAM og 667MHz RAM? Når prisforskjellen er 25 kr så vil jeg si at det er ingen, absolutt ingen grunn til å gå for 533 Er det mulig å bestille pc uten operativsystem fra dell? Nei, desverre (du kan heller ikke unngå de mongoprogrammene deres). Har lest noe om at XP Home ikke greier å utnytte dual core? Aner ikke. Høres rart ut... Kjenner noen til tester av xps m1210 med core 2 duo? http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=56852 6786601[/snapback] Her er btw linken til videoreviewen http://www.techeblog.com/index.php/tech-ga...10-video-review Lenke til kommentar
Nilmart Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 "Jeg er dog litt nysjerrig på hvordan du fikk den prisen, eneste forskjell jeg ser er at jeg skal ha XP professional..." Mitt oppsett kommer på 17,452.50 med frakt. Legger du til xp pro. 677MHz RAM har du prisen din på 18,502.50 Har vel egentlig ikke fått noe godt svar på om det er noen merkbar forksjell på 533 og 677 Ram, er ikke av den oppfattning at det er greit å bruke 250kr bare fordi det er 250 opp mot 17000. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Jeg ville virkelig kjøpt minnet andre steder enn dell, vanvittig overprising der... Lenke til kommentar
Nilmart Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Jeg ville virkelig kjøpt minnet andre steder enn dell, vanvittig overprising der... 6788472[/snapback] Sånn jeg ser det; Når jeg betaler 1800,- for oppgraderingen fra 1024 til 2048, taper jeg mest på det at jeg ikke har mulighet til å selge de to 512 brikkene som byttes ut. Synes ikke det er et alt for stort offer i denne sammenhengen, men jeg veit ikke hvor vanskelig det er å få solgt to 512 brikker som er brukt, evt. hva det er mulig å få for disse brikkene. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Jeg ville virkelig kjøpt minnet andre steder enn dell, vanvittig overprising der... 6788472[/snapback] Sånn jeg ser det; Når jeg betaler 1800,- for oppgraderingen fra 1024 til 2048, taper jeg mest på det at jeg ikke har mulighet til å selge de to 512 brikkene som byttes ut. Synes ikke det er et alt for stort offer i denne sammenhengen, men jeg veit ikke hvor vanskelig det er å få solgt to 512 brikker som er brukt, evt. hva det er mulig å få for disse brikkene. 6788741[/snapback] ring dem å hør om du kan få en 1024-brikke istedet for 2 512-brikker I mange nettbutikker få du bra 1024-brikker til 7-800,- Endret 2. september 2006 av Bamsemoms Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Du har ikke vurdert denne da? For stor kanskje? http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=69007 Endret 2. september 2006 av antiloop Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Du har ikke vurdert denne da? http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=69007 6788781[/snapback] Øhm, når han i utgangspunktet vil ha en pc med 12"-skjerm, vhorfor skulle han plutselig få lyst på en med 17"? Med mindre jeg er helt på jordet så virker det som trådstarter vil ha en liten og lett pc med så bra grafikk som mulig. Lenke til kommentar
Nilmart Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Du har ikke vurdert denne da? http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=69007 6788781[/snapback] Øhm, når han i utgangspunktet vil ha en pc med 12"-skjerm, vhorfor skulle han plutselig få lyst på en med 17"? Med mindre jeg er helt på jordet så virker det som trådstarter vil ha en liten og lett pc med så bra grafikk som mulig. 6788793[/snapback] Det stemmer godt, mener at det ikke er noen vits med bærbar når den blir så stor at det er et problem å ta den med seg, 17" er helt uaktuelt. Lenke til kommentar
unundindur Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 "Jeg er dog litt nysjerrig på hvordan du fikk den prisen, eneste forskjell jeg ser er at jeg skal ha XP professional..." Mitt oppsett kommer på 17,452.50 med frakt. Legger du til xp pro. 677MHz RAM har du prisen din på 18,502.50 Har vel egentlig ikke fått noe godt svar på om det er noen merkbar forksjell på 533 og 677 Ram, er ikke av den oppfattning at det er greit å bruke 250kr bare fordi det er 250 opp mot 17000. 6788358[/snapback] Muligdet var en skrivefeil, men da jeg bestilte min (i går) var det 25kr forskjell, ikke 250. Jeg kjenner ikke til hvor mye bedre dette er, men for 25kr er det definitivt verd det. Lenke til kommentar
Nilmart Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 "Jeg er dog litt nysjerrig på hvordan du fikk den prisen, eneste forskjell jeg ser er at jeg skal ha XP professional..." Mitt oppsett kommer på 17,452.50 med frakt. Legger du til xp pro. 677MHz RAM har du prisen din på 18,502.50 Har vel egentlig ikke fått noe godt svar på om det er noen merkbar forksjell på 533 og 677 Ram, er ikke av den oppfattning at det er greit å bruke 250kr bare fordi det er 250 opp mot 17000. 6788358[/snapback] Muligdet var en skrivefeil, men da jeg bestilte min (i går) var det 25kr forskjell, ikke 250. Jeg kjenner ikke til hvor mye bedre dette er, men for 25kr er det definitivt verd det. 6789031[/snapback] Kan virke som det var en skrivefeil ja. Går man inn og konfigurer som jeg har beskrevet kommer man frem til de prisene jeg har oppgitt. RART... Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 anbefaler heller denne; http://my.qxl.no/accdb/viewitem.asp?AuctionNr=27596341 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 anbefaler heller denne;http://my.qxl.no/accdb/viewitem.asp?AuctionNr=27596341 6789245[/snapback] Nok en 17", noe trådstarter har gitt uttrykk for at han ikke vil ha. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 anbefaler heller denne; Veldig lurt å legge inn annonse på din egen pc. Det er ulovlig det. Du er fra Hammerfest og selgeren på QXL er fra Hammerfest. Litt av en sammentreff gitt. Lenke til kommentar
Nilmart Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 Da er bestillingen lagt inn... Du som hadde bestilt en før helga, du har ikke fått forespeilt et faktisk leveringstidspunkt ennå? Lenke til kommentar
unundindur Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Da er bestillingen lagt inn... Du som hadde bestilt en før helga, du har ikke fått forespeilt et faktisk leveringstidspunkt ennå? 6802788[/snapback] Desverre. Jeg ringte og fikk osm svar at den "venter på deler"... Men han fyren før sa at det var ca 10 dager levering, det vil si at jeg skal få min neste mandag Lenke til kommentar
Nilmart Skrevet 5. september 2006 Forfatter Del Skrevet 5. september 2006 (endret) ja, min status er også venter på deler, så da er det jo godt mulig at min også dukker opp rundt mandagen. Bare to små ting jeg har tenkt på. Bestillt min med 120 sata 5400 hdd, begynnte plutselig å tenke på at det kanskje hadde vært lurer å gått for en 100 7200, men jeg veit ikke hvor mye denne forskjellen faktisk har å si...? Måtte jo uansett kontaktet dem for å fått pcen med en 7200 hdd, i og med at den ikke lå inne som en option. Denne recovery cden de skal ha 70kr for i tillegg, er det noe man egentlig trenger for å reinstallere pcen? Endret 5. september 2006 av Morbidor Lenke til kommentar
unundindur Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Personlig vil jeg ikke ha 7200 hdd. Jeg syns forskjellen er marginal, og jeg vil ikke bruke opp dyrebar batteritid på at harddisken skal spinne fortere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå