co2 Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Nå skal det sies at jeg ikke kan døyten om høytalere. Kom nylig i besittelse av 2 høytalere på 75W hver, og skulle da gjerne tatt i bruk disse. Problemet er bare jeg vet ikke hvordan. Noen som kan ta en "speakers for dummies?" En av dem: Lenke til kommentar
hean Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Nå skal det sies at jeg ikke kan døyten om høytalere. Kom nylig i besittelse av 2 høytalere på 75W hver, og skulle da gjerne tatt i bruk disse. Problemet er bare jeg vet ikke hvordan. Noen som kan ta en "speakers for dummies?" En av dem: 6786335[/snapback] Vet ikke helt hva du spør etter men jeg prøver å svare likevel.... Ett lydanlegg, enten det er stereo eller hjemmekino består av følgente deler: 1. Lydkilde, en spiller som spiller CD, DVD, MP3, LP osv. 2. Forforsterker som behandler lydsignalene fra lydkilden 3. Effektforsterker som "forsterker" signalene fra forforsterkeren 4. Høyttalerne som omsetter resultatet fra effektforsterkeren til lyd Kjøper du ett komplett stereoanlegg fra elkjøp vil disse delene ofte komme i samme boks eller forskjellige deler med samme design. De fleste Hi-FI forsterkerne i dag har forforsterker og effektforsterker i samme boks, vi kaller disse integrerte forsterkere. En integrert forsterker med radiomottaker kaller vi receiver. Prinsippet er det samme for både mono, stereo og flerkanals lyd som for ekslempel hjemmekino. Konklusjon: Det du trenger for å drive høyttalerne dine er altså, en spiller (antar det blir CD eller DVD), en integrert forsterker (stereo) og kabler. Skal du kjøpe hjemmekino eller annen flerkanals lyd må du også ha flere høyttalere. Håper det var svar nok Lenke til kommentar
co2 Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 Ehm...noen som gidder å finne en som da spiller CD/USB(mp3spiller) til meg? Ender bare med feilkjøp å grining om jeg gjør det selv :/ Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Si litt om prisklasse ellers får du mange rare forslag. Angående mp3 så kobler du bare til eksterne kilder til inngangene bak på integrert forsterker/forforsterker. USB er det få - om ingen seriøse HiFi produkter som har, mye grunnet det at selve konseptet om bra lydkvalitet forsvinner totalt ved konverrtering til f.eks mp3. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Hva ligger prisklassene på? million to billion? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Prøve å finne ut selv kanskje? https://prisguiden.no/cat.php?cat_id=224 Lenke til kommentar
co2 Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 What about this? http://www.pixmania.com/no/no/286621/art/s...tml?srcid=1911# Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 For å gjøre det enkelt: Cambridge 640A v.2 + CAMBRIDGE Azur 640C v.2+ QED Qunex 1 signalkabel og ønsket antall meter ARGON 5301 høyttalerkabel skulle gjøre susen Ring HiFi klubben og spør dem om ytterligere info om du lurer på noe om disse produktene, men du får iallefall full verdi for pengene her Lenke til kommentar
CFD Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Eller bare en rimelig receiver på komplett til 2000-3000kr. Og høytalerkabel fra biltema. Prisen blir vesentlig mer behagelig og lyden blir omtrent den samme. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 joda, lyden blir kanskje ikke nevneverdig ulik med en crappy Eltax el.l fra Komplett, men om han får tak i bedre høyttalere med tiden har han iallefall bra saker i signalveien ellers Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå