Håvard Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Hei. Sitter å skal bestille domene (værtfall titter på)... Ser på domeneshop, og det virker som de har rimelige webhotell og domener. Hvordan er oppetiden på serverene dems? Og hvordan er kundeservicen der? Kan domeneshop.no anbefales? Lenke til kommentar
rogy Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Hei.Sitter å skal bestille domene (værtfall titter på)... Ser på domeneshop, og det virker som de har rimelige webhotell og domener. Hvordan er oppetiden på serverene dems? Og hvordan er kundeservicen der? Kan domeneshop.no anbefales? 6786100[/snapback] Domeneshop er vel en av de registrarene som har vært med lengst i "gamet", og jeg var tidligere kunde der. Så seriøsiteten er veldig bra, og de har veldig bra oppetid, men svar på kundeservicen (e-post) tar ofte 1-2 dager. Jeg skiftet til domenenavnet.nodomenenavnet.no noe jeg er veldig fornøyd med. Har fått svar på henveldesene mine i løpet av noen timer, og er vel og merke billigere på pris. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 Domeneshop er vel en av de registrarene som har vært med lengst i "gamet", og jeg var tidligere kunde der. Så seriøsiteten er veldig bra, og de har veldig bra oppetid, men svar på kundeservicen (e-post) tar ofte 1-2 dager. Jeg skiftet til domenenavnet.nodomenenavnet.no noe jeg er veldig fornøyd med. Har fått svar på henveldesene mine i løpet av noen timer, og er vel og merke billigere på pris. 6786205[/snapback] Får ta en titt på den i morgen. Nå starter jeg å bli for trøtt for dette Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Har en haug med domener hos domeneshop og har absolutt ingenting og klage på. Lenke til kommentar
parallax313 Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Har tenkt å bytte fra Hostean (FORFERDELIG dårlig support, tar flere dager/uker, noen ganger svarer de ikke i det hele tatt, man må som regel purre på dem, speaking of which, jeg fikk purringsgebyr fra dem uten å ha fått faktura i det hele tatt) til en annen registrar/webhotell i November. Domeneshop looks like the way to go Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Domenenavnet.no .. hmm.. Tok meg nesten 25 sekunder å komme inn på siden.. Det er nok til å avskrekke meg ivertfall.. Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Det er fordi domenenavnet.no er resellere av serverplass. Serverene er plassert i Texas, og da kan det fort forekomme litt lagg. Var heller ikke imponert over priser og spec på produktet de selger. Du får nok mye bedre og billigere dersom du går rett til kilden og leier plass hos en US tilbyder, men da må du nok betale med kreditkort pluss at kundeservicen da er på engelsk. Domeneshop har egen serverpark, plassert i Norge, så hvis du skal ha norske besøkende i all hovedsak, så kan det være fordel å hoste hos noen som har serverene i Norge, ev i europa. Lenke til kommentar
parallax313 Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Domeneshop har også rimelig store tilknytninger til utlandet, så tror neppe det går noe tregere å bruke dem hvis du har internasjonale kunder heller. Lenke til kommentar
rogy Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Det er fordi domenenavnet.no er resellere av serverplass. Serverene er plassert i Texas, og da kan det fort forekomme litt lagg. Var heller ikke imponert over priser og spec på produktet de selger. Du får nok mye bedre og billigere dersom du går rett til kilden og leier plass hos en US tilbyder, men da må du nok betale med kreditkort pluss at kundeservicen da er på engelsk. Domeneshop har egen serverpark, plassert i Norge, så hvis du skal ha norske besøkende i all hovedsak, så kan det være fordel å hoste hos noen som har serverene i Norge, ev i europa. 6809826[/snapback] Mye sant i det du sier der, men etter som jeg har sett så er faktisk domenenavnet.no de billigste jeg har funnet. Webhotell prisene er vel sånn midt på treet, men .no til 119,- ? Derfor lurer jeg på om du vet om noen som er billigere? Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Mye sant i det du sier der, men etter som jeg har sett så er faktisk domenenavnet.no de billigste jeg har funnet. Webhotell prisene er vel sånn midt på treet, men .no til 119,- ? Derfor lurer jeg på om du vet om noen som er billigere? 6812431[/snapback] I norske priser eller i dollar. Poenget mitt var at dersom du skal ha servere som ligger i USA , så kan du få så mye mer for samme beløp dersom du har mulighet til å betale med kort. Dersom du skal ha norske besøkende på siden din, kan det være fordel med europeisk webhotell. Jeg benytter selv Hostean, som har sine servere i usa. Sidene kan være kjappe å laste (feks søndags morning), andre ganger tar det tid. Linjene over atlanteren er jo en flaskehals. Og ja, 119 for å registere 1 NO domene er billig, men med mindre du skal registrere hundrevis av domener, så vil jo ikke de få kronene de er billigere bety noe. Men, jeg har ingen erfaring med domenenavnet, og skal ikke rakke ned på dem. Kan godt hende de har en kundeservice som gjør det verdt hver krone. Ville bare få fram at de ikke hadde servere i Norge. Lenke til kommentar
rogy Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Skjønner. Enig i mye der Lenke til kommentar
rogy Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 (endret) Må også legge til en ting.. Enten prøver domeneshop.no å lure folk for penger, eller så har de veldige dårlige rutiner når det gjelder flyttinga av domene. Jeg flyttet et/noen domene® over til en annen registrar en domeneshop.no. Jeg blir i dag stadig fakturert for 18 domener fra domeneshop . Dette er utrolig irriterende, vil tro at mange har brent seg på disse før, så vær OBS! Endret 9. september 2006 av rogy Lenke til kommentar
parallax313 Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Jeg har ingen anelse hva du snakker om rogy, men har du tatt det opp med domeneshop? Du må huske å si opp alle tjenestene vet du. Jeg flyttet fra en annen registrar TIL domeneshop. Prosessen har gått smertefritt og domeneshop har vært helt super på support! Lenke til kommentar
rogy Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 så klart jeg har gitt bedskjed til dem. Har jo også i tillegg blitt registrert flytting på dem. men kanskje jeg er bare uheldig?vet ikke.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå