Josh! Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Jeg skal bygge et kabinett i tre, og lurer på: Hvordan skal jeg kjøle kabinettet? Tenkte på å montere en vifte på hver side av kabinettet (en 120mm og en 80mm), og en eventuelt to bak (120/80mm). Er dette en god løsning, og vil det være nok plasser på hovedkortet til disse 4 viftene (tenkte på viftestyring). PS: Vil gjøre det slik at det kan tole ganske kraftige konfigurasjoner. Takker for svar Lenke til kommentar
Josh! Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Ingen som vet om dette er et bra nok kjølesystem? Lenke til kommentar
froZZo Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 vankjøling er jo noe å tenke på hvis du har penger nok Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Sett opp viftene så du får mest mulig gjennomtrekk. Det spørs jo hva slags hovedkort du har, men skal du f.eks. lage en egen viftestyring, så kan du jo koble denne direkte til strømforsyningen, og vil da ikke være avhengig av antall plasser på hovedkortet. Synes denne løsningen er best selv.. Forøvrig ville jeg være mer bekymret for jordingen av kabinettet Lenke til kommentar
Josh! Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Ja, bekymret for det jeg og. Hvordan skal jeg fikse det? Lenke til kommentar
eXa Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 (endret) hvorfor 80? bygger du selv klare du vel å ordne plass til 120 overalt! bruk alltid 120 hvis du kan det! edit; selv driver jeg å prøver å få tak i 14cm Yate loon vifter! Endret 4. september 2006 av eXa Lenke til kommentar
Josh! Skrevet 5. september 2006 Forfatter Del Skrevet 5. september 2006 Men hvordan er det med jording i kabinettet? Bør komponentene ha kontakt med strømforsyningen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå