F.Mackey Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Har ikke hørt så veldig mye da samtlige av disse kjente sangene dies har gitt meg ingenting. Er ikke mye fristende å bruke mye tid på å gå gjennom plate for plate da. Men har hørt endel sanger fra forskjellige album og har ikke funnet noe som har truffet meg. Du kan godt få lov å anbefale meg et album eller to som du tror vil falle i smak, så skal jeg gi de en rettferdig sjangse en gang for alle. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 The Rolling Stones har som sagt svært varierte albumutgivelser, så å anbefale et album blir vanskelig uten å vite mer om hva slags musikk du liker. Du kan jo ta en titt på min albumguide, så kan du selv se hvilke som best passer til din musikksmak. For å gi deg en liten pekepinn, kan jeg anbefale tre forskjellige album: December's Children (and Everybody's) (1965), Sticky Fingers (1971) og Some Girls (1978). Sammen gir disse tre en god innføring i bredden i Stones' utgivelser. Dersom du liker The Beatles, vil kanskje førstnevnte være det mest interessante for deg. Du kan også sjekke ut samlealbumet Flowers fra samme periode. Lenke til kommentar
DoNotWant Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Konserten var herlig. Stod 3 meter utenfor golden circle litt til venstre for midten, og er relativt høy, så fikk kjempegod sikt til scenen . Er storfornøyd med setlista og fremføringen, det var et fint show. Kommer aldri til å glemme det. Keith Richards har nok tapt seg litt, men han er så rå at det går fint. Mick Jagger er sannsynligvis ti ganger sprekere enn hva jeg er. Og kudos for at de faktisk gjennomførte det å kjøre scenen ut i regnet og ble stående i 10-15 minutter og spille der. Likte spesielt godt at de åpnet med JJ flash, også syntes jeg Miss You var spesielt godt fremført. Ellers likte jeg Paint it black og sympathy for the devil(mine favorittlåter). Savnet Love in Vain og Angie.. Var litt lite ballader der. Sier meg enig med de som gir 5 =) . Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Som alltid så skriver jeg ting veldig mye sterkere enn det jeg mener. Selvfølgelig var ikke intensjonen min å påstå at de som hører på Stones syrehoder. Jeg ville bare påpeke med det at jeg synes Beatles er veldig mye bedre, og i tillegg få frem poenget at grunnen til at jeg ikke liker Stones er ikke at de er gamle, men at jeg finner musikken kjedelig kan være enig i at Beatles var et "bedre" band i sin tid, enn det Stone var, men så var de to forskjellige musikk-stiler også da. Men det var Beatles som stod for "syre-musikken"....ihvertfall mot slutten. Ganske mye sære ting som ble laget av de gutta der. Stones hadde vel sin del "sære" ting, da spesielt det som ble laget av Brian Jones. Jones ga forresten ut en ganske sært solo-album før han døde.... Bare det at Stones holde koken enda, er jo ganske utrolig. Og at de fortsatt er et av verdens største band er like utrolig. De har jo tross alt holdt på i over 40 år. Så Stones på Valle Hovin for noen år siden (Bridges to Babylon-turneen), og de var utrolig bra live. En av mine bedre konsert-opplevelser, selv om jeg liker hardere ting. Det mest skremmende den gang, var vel at Ketih Richards tilsynelateden var i bedre fysisk form enn meg.....og den fyren burde jo ha daua opptil flere ganger....amazing! Men hvis man skal høre én plate av Stones, må det bli Exile on Main Street....den går for å være den beste, ihvertfall blant Stones-fanatikere. mvh Pantera Endret 2. september 2006 av Pantera Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Er dere sikker på at Keith og gutta spilte selv? Har hørt stygge rykter om session-folk bak/eventuelt under scenen. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Er dere sikker på at Keith og gutta spilte selv? Har hørt stygge rykter om session-folk bak/eventuelt under scenen. 6792862[/snapback] Hvorfor skulle de ikke spille selv? Alder er da ingen hindring. Stones-riffene sitter i ryggmargen på Keith. Det er ingen som lurer på om B. B. King spiller selv på konsertene, og han er 81 nå... Geir Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 (endret) Er dere sikker på at Keith og gutta spilte selv? Har hørt stygge rykter om session-folk bak/eventuelt under scenen. 6792862[/snapback] Hvorfor skulle de ikke spille selv? Alder er da ingen hindring. Stones-riffene sitter i ryggmargen på Keith. Det er ingen som lurer på om B. B. King spiller selv på konsertene, og han er 81 nå... Geir 6793127[/snapback] Mener jeg leste det i ett av de store amerikanske musikkmagasinene.... skal lete det frem senere. On Topic: Men for all del, Stones svingte de. Satt og nøt enkelte låter ute på verandaen (bor på Askøy) Endret 3. september 2006 av HenHau Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Er dere sikker på at Keith og gutta spilte selv? Har hørt stygge rykter om session-folk bak/eventuelt under scenen. 6792862[/snapback] Vel... jeg det var nærbilder av keith richards ofte på storskjermen og da kunne man fint se gitaren og høre hva som ble spilt. Så hvis ikke session-folkene bommet på et par av de samme stedene som richards når gitaren begynte å bli ganske våt, så spilte de nok selv Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Hvorfor skulle de ikke spille selv? Alder er da ingen hindring. Stones-riffene sitter i ryggmargen på Keith. Det er ingen som lurer på om B. B. King spiller selv på konsertene, og han er 81 nå... Geir 6793127[/snapback] Skal også legges til at B.B. King ikke spiller særlig bra i dag... Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Det har gått noen dager siden den største musikkbegivenheten i Bergen by noensinne, så jeg tenkte at jeg skulle skrive ned mine tanker om konserten i ettertid. Det var i utgangspunktet intensjonen å publisere det på Bergens Tidendes side med leseranmeldelser, men det meste er relevant også her: Det var virkelig stort å få oppleve verdens beste rockeband i Bergen. Da jeg hørte «Jumpin' Jack Flash» og Keith Richards plutselig åpenbaret seg på scenen, var det så vidt jeg trodde mine egne øyne. Stones vet utvilsomt hvordan de skal lage verdens største rockesirkus. Om jeg skulle trekke frem noe negativt, måtte det være at de ikke gjør noe særlig mer ut av det. Jeg er kan hende kravstor, men jeg skulle gjerne sett at de gjorde noe utenom det vanlige, for eksempel i form av en litt alternativ settliste. «Worried About You» og «Can't You Hear Me Knocking» hadde gjort seg live. Jeg kunne også godt klart meg uten «Paint It Black», som jeg aldri har hatt sansen for. Det sier imidlertid seg selv at ikke samtlige tilskuere kan være 100 % enig i låtutvalget når gruppen spiller 19 av flere hundre låter, så jeg skal ikke dvele ved det. Det nærmeste man kom en overraskelse på denne konserten, var «All Down the Line», som da også var ett av konsertens høydepunkter for min del. Andre høydepunkter var «Midnight Rambler» og selvsagt den fantastiske avslutningen, som gjorde at man knapt merket at det begynte å regne trollkjerringer på slutten. Med låter som «Start Me Up», «Honky Tonk Women», «Sympathy for the Devil», «Brown Sugar» og «You Can't Always Get What You Want» på rekke og rad, skulle det for så vidt bare mangle. «Paint It Black» var som nevnt en nedtur for mitt vedkommende, men det var nok mange andre som satte pris på at den ble valgt. Den obligatoriske avslutningslåten «(I Can't Get No) Satisfaction» har heller aldri vært blant mine favoritter, men den gjorde seg helt klart bedre live enn hjemme i stuen. Alt i alt var dette en virkelig stor konsertopplevelse. Jeg møtte opp tidlig og sikret meg plass helt fremme ved gjerdet, og fikk dermed med meg det meste som skjedde på scenen. Unntaket var selvsagt da scenen ble flyttet ut til midten. Litt kjedelig var det utvilsomt at det heller ikke ble vist noe på storskjermen på hovedscenen under denne delen, men det var tross alt bare snakk om to hele låter som ble spilt før bandet var tilbake på hovedscenen. Til sist vil jeg si at jeg synes det er merkelig at enkelte av de som skriver her ser ut til å ha kjøpt billett til konserten kun for å ha muligheten til å spy edder og galle om Stones i ettertid. Det var på ingen måte slik at de ikke visste hva de gikk til, så dersom de ikke likte det de så og hørte, har de kun seg selv å takke. Og sist men ikke minst: Dersom man ikke tåler litt regn, bør man vite bedre enn å dra på utekonsert i Bergen i september måned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå