Gå til innhold

Rolling Stones fredag kveld i Bergen

augulv

Anbefalte innlegg

Alle sammen fra bergen som liker Rolling Stones har noe annet og gjøre en og sitte hjemme og se på TV på en fredags kveld! Rolling Stones Kommer <til Bergen Fredag den 1 sept. 1,30 timer tok det og alle billettene var borte.

Hvorfor kom de ikke til Spektrum?

Hvorfor på en Fredag?

Er ikke norge et bra sted og holde konserter?

Svar Nå

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dumt med været, men det var stort sett det eneste negative. Konserten var bra nok til at jeg ikke enset regnet før det hele var over. Jeg savnet riktig nok «Worried About You» og «Can't You Hear Me Knocking», i tillegg til at jeg godt kunne vært foruten «Paint It Black», men ellers var det en perfekt konsertopplevelse. «All Down the Line» og «You Can't Always Get What You Want» var nok høydepunktene for min del. Jeg synes imidlertid at de kunne ha gjort litt mer ut av det faktum at dette var turneens minste konsert, og spilt litt mer alternative låter.

Uansett triller jeg terningen til 5. :w00t:

Lenke til kommentar

Pappa var der, han har vært fan siden 60-tallet men har aldri sett dem live før. Så det var visst enorme greier. Han var blant de første 1900 som kom til arenaen, så han fikk stå i en spesiell innhengning rett ved scenen de ikke slapp inn mere enn 18-1900 folk i. Så det skulle være godt med armplass å bevege seg på. Han så bare på andre siden av sperringa at folk sto som sild i tønne, noe som ikke passa seg helt for en mann i hans alder (les: 51) :)

Han ringte og var så fornøyd atte. Synd det pissregna etterhvert, men de som var der merket det vel knapt. Mick Jagger gjorde et par snappy kommentarer som "it always fucking rains in Bergen". Publikum var storslagent, og musikken var topp. Men han hadde vel vært fornøyd om de sto og spilte unplugged-versjoner av Satisfaction på slurva uansett :p

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Stones konserten gikk ad dundas.. personlig gir jeg dem en 3... masse vann og støy.

6786511[/snapback]

Nr 1: Du var i Bergen

Nr 2: Du var på en konsert

6786833[/snapback]

nr1 jepp

nr2 jepp

sånn er bergen ;)

Endret av regga
Lenke til kommentar

*Getting ready to be flamed*

Fikk tilbudet om en billett gratis av min fader igår, jeg takket nei. Rolling Stones er fantastisk kjedelig. Var det slik at i gamle dager valgte man sider? Enten Stones eller Beatles? Da vil jeg påstå at de som valgte Stones var en gjeng med syrehoder.

Lenke til kommentar

Nå skal ikke jeg nekte deg å mene at Stones er kjedelige, men jeg har problemer med å se hvordan du kan begrunne det på en god måte. Vi snakker tross alt om et band som har et låtmateriale som spenner fra klassisk rock 'n' roll til psykedelisk rock, fra disko til køntri, fra punkrock til reggae, fra blues til jazz. Det finnes alltid en ny musikalsk periode man kan utforske. Skulle man mot formodning gå lei av storhetsperioden fra 1968 til 1972, kan man høre på albumene fra 1976 til 1981, der bandet lot seg inspirere av stilretninger som disko, reggae, jazz og punk; man kan høre på de tidlige albumene, med klassisk rock 'n' roll og pop-rock type Beatles; og så videre. For meg er Stones selve definisjonen på et nyskapende band som aldri blir kjedelig. Men som jeg skrev ovenfor: Hver sin smak.

Lenke til kommentar

Tror ikke man trenger å være syrehode for å like Stones. Men folk forbinder gjerne en type musikk eller ett spesiellt band med en periode i livet da de var spesiellt lykkelige. Det blir nostalgi for dem å høre musikken pånytt. Vi som ikke har den forbindelsen, syns fort det blir kjedelig og gammeldags. Men for dem er det som å bli tatt tilbake til ungdommen, de kule festene, draget på damer (før man ble gift i 20 år) osv.

Akkurat som vår generasjon digger gamle Knutsen & Ludvigsen-sanger, som ikke nådagens barn fatter en dritt av (DET ER JO IKKENO TECHNO!! IKKENO ROCK!! HVA ER VITSEN!?!!11)

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Som alltid så skriver jeg ting veldig mye sterkere enn det jeg mener. Selvfølgelig var ikke intensjonen min å påstå at de som hører på Stones syrehoder. Jeg ville bare påpeke med det at jeg synes Beatles er veldig mye bedre, og i tillegg få frem poenget at grunnen til at jeg ikke liker Stones er ikke at de er gamle, men at jeg finner musikken kjedelig :)

Lenke til kommentar

No harm done, selvsagt kan du mene det. Mamma var diehard Beatles-fan og de hadde mange rare diskusjoner om hvilket band som var best når jeg var liten :)

Se for deg kranglinga mellom Jokke og Pondus om Kiss vs AC/DC...gang det med 2.

Utdrag fra ibergen.no:

" - Dette er det største som noen gang har skjedd og noen gang kommer til å skje i Bergen. Rolling Stones har gitt meg en opplevelse jeg aldri ville ha vært foruten, sier en jublende redaktør i iBergen.no, Henrik Færevåg etter fredagens konsert på Koengen.

- Folk er ekstatisk, det er helt uvirkelig. Selv her vi står, nesten bakerst, er det helt vanvittig. Produksjonen er helt rå, skjermene og lyden er satt opp på en slik måte at det føles som om vi er midt i det, fortsetter han.

- Regnet bøtter ned, men det gjør ingen verdens ting. Alt er bare helt fantastisk, helt rått!! Folk kommer til å snakke om dette de neste 20-30 årene. "

Som du ser...en ganske annerledes opplevelse for denne 40-50 åringen enn for Eyvindr som er vokst opp med deathmetal.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Jeg hadde sikkert presset ut nøyaktig de samme ordene hvis jeg hadde fått opplevd orginale Beatles live på Koengen med 20 000. Men herre jemini, både min far, min mor,min tante, og min onkel elsket konserten hinsides hva som er fornuftig. Så er sikkert noe jeg ikke har fått med meg på veien :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...