Solid Edge Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 (endret) Hei;) Søstra mi har nettopp fått seg bærbar PC og jeg lurer på hva jeg kan gjøre for at hun skal slippe virus, spyware, hijackere, hackere ol. noen som vet hva jeg bør innstallere på den og hva jeg skal konfigurere... vet jo endel selv men, da må jeg selv overvåke 24\7 for ho finn betandig på noe teit som å innstallere spyware programmer og sånt må ikke være så komplisert, ho må jo skjønne noe og ellers så for jeg selv ny PC snart.... så jeg lurer på så si det sammer her.. men kan gjerne være litt mer avansert Endret 1. september 2006 av Delta_progeny Lenke til kommentar
GeirNord Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Når jeg setter opp PC for familien gjør jeg altid følgende: Inn med anti-virus som følger med DSL, last ned og innstaller, husk å oppdatere flere ganger, spesielt Norton er plaget med det! "Spybot - Search and Destroy" http://security.kolla.de Oppdater og velg Immunize "Spywareblaster - http://www.javacoolsoftware.com Oppdater og skru på all beskyttelse Siden det er søstern din, oppdater alle programmer for hun en gang i måneden, og søk i gjennom maskinen etterpå. Hei;) Søstra mi har nettopp fått seg bærbar PC og jeg lurer på hva jeg kan gjøre for at hun skal slippe virus, spyware, hijackere, hackere ol. noen som vet hva jeg bør innstallere på den og hva jeg skal konfigurere... vet jo endel selv men, da må jeg selv overvåke 24\7 for ho finn betandig på noe teit som å innstallere spyware programmer og sånt må ikke være så komplisert, ho må jo skjønne noe og ellers så for jeg selv ny PC snart.... så jeg lurer på så si det sammer her.. men kan gjerne være litt mer avansert 6785408[/snapback] Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Legg inn/installer denne: http://www.mlin.net/StartupMonitor.shtml En hver endring i registry (ikke bare run seksjon) gir deg en warining om du vil installere eller ikke. Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Bare å gi henne en begrenset bruker i windows Lenke til kommentar
Mrs Hatta Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Bare å gi henne en begrenset bruker i windows 6787378[/snapback] Hehe! Men dersom du innstallerer programmene som har blitt anbefalt er du nok relativt trygg.. Husk bare å minn henne på regelmessige oppdateringer, eventuellt gjør det for henne. Dersom du samtidig får henne til å ta backup av ting hun vil samle på i blandt kan hun tåle en formatering dersom hun skulle glemme å oppdatere regelmessig og noe dritt skulle komme inn på PCen hennes. Endret 2. september 2006 av Mrs Hatta Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Bare å gi henne en begrenset bruker i windows 6787378[/snapback] Kunne funke..... Lenke til kommentar
snarius Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 (endret) PeerGuardian 2 Endret 3. september 2006 av Imperivm_Romanvm Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Microsoft Defender har både spyware og antivirus. Windows Firewall. Nær lik null vedlikehold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå