Gå til innhold

Fremgangsmåte på ny PC.

Anbefalte innlegg

Hei;)

Søstra mi har nettopp fått seg bærbar PC og jeg lurer på hva jeg kan gjøre for at hun skal slippe virus, spyware, hijackere, hackere ol. noen som vet hva jeg bør innstallere på den og hva jeg skal konfigurere... vet jo endel selv men, da må jeg selv overvåke 24\7 for ho finn betandig på noe teit som å innstallere spyware programmer og sånt :p må ikke være så komplisert, ho må jo skjønne noe :ermm:

og ellers så for jeg selv ny PC snart.... så jeg lurer på så si det sammer her.. men kan gjerne være litt mer avansert :p

Endret av Delta_progeny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg setter opp PC for familien gjør jeg altid følgende: Inn med anti-virus som følger med DSL, last ned og innstaller, husk å oppdatere flere ganger, spesielt Norton er plaget med det!

"Spybot - Search and Destroy" http://security.kolla.de

Oppdater og velg Immunize

"Spywareblaster - http://www.javacoolsoftware.com

Oppdater og skru på all beskyttelse

Siden det er søstern din, oppdater alle programmer for hun en gang i måneden, og søk i gjennom maskinen etterpå.

Hei;)

Søstra mi har nettopp fått seg bærbar PC og jeg lurer på hva jeg kan gjøre for at hun skal slippe virus, spyware, hijackere, hackere ol. noen som vet hva jeg bør innstallere på den og hva jeg skal konfigurere... vet jo endel selv men, da må jeg selv overvåke 24\7 for ho finn betandig på noe teit som å innstallere spyware programmer og sånt :p må ikke være så komplisert, ho må jo skjønne noe  :ermm:

og ellers så for jeg selv ny PC snart.... så jeg lurer på så si det sammer her.. men kan gjerne være litt mer avansert :p

6785408[/snapback]

Lenke til kommentar
Bare å gi henne en begrenset bruker i windows :devil:

6787378[/snapback]

Hehe! :green:

Men dersom du innstallerer programmene som har blitt anbefalt er du nok relativt trygg.. Husk bare å minn henne på regelmessige oppdateringer, eventuellt gjør det for henne.

Dersom du samtidig får henne til å ta backup av ting hun vil samle på i blandt kan hun tåle en formatering dersom hun skulle glemme å oppdatere regelmessig og noe dritt skulle komme inn på PCen hennes. :)

Endret av Mrs Hatta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...