Gå til innhold

Dvd filmer med sone1 er lengere enn sone2!

Anbefalte innlegg

Av en eller annen grunn så er dvd filmer på sone alltid lengre, i hvertfall hvis man skal tro på infoen. Her er noen eksempler:

Sone1: Sniper: 1 hour and 38 minutes

Sone2: Sniper: 1 hour and 34 minutes

Sone1: Sniper2: 1 hour and 30 minutes

Sone2: Sniper2: 1 hour and 27 minutes

Sone1: Sniper3: 1 hour and 30 minutes

Sone2: Sniper3: 1 hour and 27 minutes

Sone1: Basic: 1 hour and 39 minutes

Sone2: Basic: 1 hour and 38 minutes

Ikke store forskjellen, men etter og ha sett filmen på tv3 og så kjøpt den som er 1:38 lang, så er jeg 99.9% sikker på jeg vet hvor det skulle vært 1 minutt til, men siden jeg har ikke har tv3 versjonen så har jeg ikke fått sjekket det.

Sone1: Tears of the sun: 2 hours and 1 minute

Sone2: Tears of the sun: 1 hour and 55 minutes

Sone1: Secret Of My Success: 1 hour and 51 minutes

Sone2: Secret Of My Success: 1 hour and 45 minutes

Denne vet jeg det er klippet bort mye på. Skal si jeg ble skuffa da jeg så de hadde klippet bort omtrent hele starten på filmen. Ikke morro å se at den kunne fåes på sone1 og var 6 min lengre etter at jeg hadde fått filmen i posten :nupe:

Ser for meg at de andre filmene som er nevnt har samma "problem" :thumbdown: Kunne ramset opp flere filmer, men tror poenget har kommet frem her.

Og det er at kjøper vi sone2 filmer på dvd, er sannsynligheten at vi kjøper hardt klippa filmer.

Nå kjøper jeg ikke filmer lengre uten å sammenligne hvor lenge filmen varer på sone1 vs sone2. Og selvfølgelig er jo sone1 filmene mye dyrere også :realmad:

Er det andre som har tenkt over dette? Jeg blir bare så utrolig forbanna :realmad: for det står ikke noen steder på at filmene er kuttet på sone 2 filmene.

Kjøpte Tango and Cash på dvd editet versjon, jeg spurte forhandler er denne sensurert på noen som helst måte og fikk svaret: NEI DA.

Men jeg skal jaggu si den var DÅRLIG klippet og det de hadde fjernet var bare så teit at nå sitter jeg her med Tango and Cash som var bra da den gikk på tv3 usenssuret, og nå som jeg har den på dvd gidder jeg ikke se den, da det de fjernet var en vikitg del av filmen.

HURRA for at de skal beholde sone inndelingen med de nye dvd standarene også :yes: NOT :wallbash:

Nei....til alle dere dvd kjøpere der ute HOLD TUNGA RETT I MUNNEN når dere vurderer å kjøpe en dvd film. Er så forbanna dritt og finne ut at man har kjøpt en film som er klippa hardt og brutalt, for så å finne ut at hadde du betalt dobbel pris og kjøpt en sone1 film, hadde du faktiskt fått hele filmen!

Edit: hvis jeg har postet feil sted, så må en moderator gjerne flytte den dit den hører hjemme ;)

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Filmene fra sone 2 er ikke klippet i forhold til sone 1

Sone 1 filmene er i NTSC formatet og Sone 2 i PAL formatet

NTSC formatet går litt saktere enn PAL, derfor er det forskjell

Sjekk her:

http://www.michaeldvd.com.au/Articles/PALv...C/PALvsNTSC.asp

PAL's 4% Speed Up    Movies on PAL DVDs play back 4% faster than their NTSC counterparts. The great majority of people will never notice this, but for a small minority, this is an intolerable artefact. For more details on why this speed-up occurs, please refer to my article on this topic.

NTSC's 3:2 Pulldown

Movies on NTSC DVDs play back at the correct speed, but they achieve this by utilizing a process called "3:2 pull-down". A detailed discussion of this process is beyond the scope of this article, but the net effect of this is that any image pan is not smooth, but takes place in a series of uneven steps, an artefact known as judder. As with PAL's 4% speed-up, the great majority of people will never notice this artefact, but for a small minority, this is intolerable. Personally, I find this artefact all but intolerable and find it very hard to watch a movie on an NTSC DVD because of it.

Endret av Akky
Lenke til kommentar

Ok.. Mulig at det har noe å si, kanskje jeg må kjøpe Secret Of My Succes sone1 bare for å se om den har klippet bort hele starten der også enda den varer 6 min lengere.

Dog jeg vil mere tro at disse 2 er like da

Sone1: Basic: 1 hour and 39 minutes

Sone2: Basic: 1 hour and 38 minutes

Ikke disse

Sone1: Sniper2: 1 hour and 30 minutes

Sone2: Sniper2: 1 hour and 27 minutes

Her er det 3 min forskjell vs. 1 min forskjell, hvor den lengste er 1 min forskjell og den som varer kortere har hele 3 min forskjell.

Hadde jeg hatt mange penger skulle jeg kjøpt alle filmene på sone1 for å virkelig sjekke ut om filmene er like og hvis de var det om det faktistk kan utgjøre så mye.

Men spennende lesning du linket til da Akky, der var det jo i hvertfall mye info

edit:

There are times when programming can be censored for display in PAL countries and uncensored in NTSC countries. GoldenEye and Tomorrow Never Dies are specific examples of DVDs where the PAL versions of the DVDs have been censored in comparison to the uncensored NTSC versions. The converse also sometimes applies, as is the case with Eyes Wide Shut, the DVD of which was digitally censored in the USA but uncensored in Australia.
Endret av Goodall
Lenke til kommentar
http://www.dvdcompare.net/

Her kan du søke og finne eventuelle forskjeller som ekstramateriale, klippede scener osv mellom sonene.

6785468[/snapback]

Den var jo snedig, men ikke helt til og stole på. På Secret of my sucess sto det at ingen versjoner var klippet, men på den jeg har så er omtrent hele starten klippet bort i forhold til den versjonen som en gang gikk på tv

Lenke til kommentar

Dette var trist :cry: Synd man ikke får sett dvd filmene før man kjøper de.

Takker for alle svar så langt. Jeg har blitt klokere jeg i hvertfall.

Kanskje ting ikke er så ille som man skulle tro. Hadde jeg bare ikke jobbet i kommunen, hadde jeg sikkert tjent mye mer penger og kunne testet ut dette på ekte vis.

Er det noen som har konkrete sammenligninger, som har en sone1 og sone2 dvd av samma film som kan sjekke f.eks varigheten på begge 2, hadde jo det vært NYDELIG ;)

Lenke til kommentar

Har flere sone 1 og sone 2 titler av samme film, blant annet Platoon. Hvor det ikke skal være noen forskjeller, i hvert fall ingen jeg har lagt merke til. Sone 2 versjonen er 1 time og 55 minutter, sone 1 versjonen er rundt 2 timer blank.

Skulle nesten hatt 2 Tv-er og DVD-spillere, startet filmene likt og sett dette i praksis.

Endret av spiderworm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...