LilleLucifer Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 (endret) Disse plast beholderne som man brekker så lyser de i mørket er noe nesten alle har vert borte i tror jeg. Vanligste innholde består av: Luminol og Hydrogenperoksid (H2O2) Problemet er at Luminol ikke er lovelig og kjøpe for seg selv i norge Hørt et rykte om at det fungerer med andre stoffer og.. Eks Kobbersulfat (CuSO4) + H2O2.. noen som kan bekrefte dette eller har andre formeler som jeg kan få tak i norge? Ønsker framgangsmåte, hvor jeg kan få tak i kjemikaliene ? Endret 2. september 2006 av LilleLucifer Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Hva er det du vil fram til? Skal du lage lightsticks, men du får ikke tak i Luminol? Lenke til kommentar
Keegar Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 han vil vel egentlig fram til at noen andre skal poste ut en måte på hvordan han kan lage lightstick uten Luminol pga. det er et ulovlig stoff for privatpersoner. Hadde faktisk vært artig å kunne lagd noen Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Disse plast beholderne som man brekker så lyser de i mørket er noe nesten alle har vert borte i tror jeg. Vanligste innholde består av: Luminol og Hydrogenperoksid (H2O2) Problemet er at Luminol ikke er lovelig og kjøpe for seg selv i norge Hørt et rykte om at det fungerer med andre stoffer og.. Eks Kobbersulfat (CuSO4) + H2O2.. noen som kan bekrefte dette eller har andre formeler som jeg kan få tak i norge? Ønsker framgangsmåte, hvor jeg kan få tak i kjemikaliene ? 6785097[/snapback] Hei! Du kan lage Luminol av 3-Nitrofal Syre (eng: 3-Nitrophalic acid) Nøyaktige beskrivelser finner du på denne siden: http://cas.bellarmine.edu/chem117a/lab/luminol.htm Skriv her på denne siden, om du får det til :-) Lykke til! Knut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå