Gå til innhold

Ingen 1080p filmer med 500$ PS3.

Staal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere er klar over at den eneste TV'n på markedet som støtter 1080p inn er PDP-5000EX fra Pioneer, en 50" plasma ennå ikke tilgjengelig i Norge. Pris? 80løk.

Flere tv'r har et 1920x1080 panel, men de støtter kun 1920x180i (interlaced) inn, så andel som trenger en 1080p ut nå er ytterst liten. En god HDMI kable koster ikke 1000kr, bruker selv Monster Cable sin 2meter, den ligger på en 750kr sånn ca.

Endret av Kolschtat
Lenke til kommentar
Sony has confirmed on its official PlayStation 3 site that the low-end $500 PlayStation 3 configuration will not be able to play Blu-Ray movies in their full 1080p resolution. Playback of Blu-Ray discs at 1080p requires an HDMI connection, which the $500 model lacks.

In short: if you want to get the full benefits of Blu-Ray, you'll need the $600 PlayStation 3, which does have an HDMI connection.

http://blog.wired.com/games/index.blog?entry_id=1549232

Og selv om du kjøper dyreste PS3 modellen må du også kjøpe HDMI kabel, for det følger ikke med. Det koster vel nesten 1000kr ekstra også.

6785096[/snapback]

Har man en TV eller Projector som viser progresivt så har det ikke så mye å si hvordan overføringen skjer (1080i) i dette tilfellet. Film matrialet er lagret i 1920x1080 P i 24 fps alikevel. Så alt blir overført, bare det at det blir overført interlaced og så må TV'n sette det sammen til hele (progresivt om man vil) bilder igjen. Fordi kilden, blueray plata, har filme i 1080 P orginalt, så slipper man disse de-interlacing artifactsene som man har dag når man forsøker å vise vanlige DVD plater progresivt.

No worries med at det er 1080i overføring. Folk må skille mellom det som er filmet i 1080i/lagret i 1080i (tv produksoner f.eks) og det som er 1080p lagret (film matriale), men bare overføres i 1080i.

Dette har blitt vist veldig tydelig med Samsung BlueRay spilleren der de switcher mellom 1080i overføring og 1080p overføring og det blir null forskjell. Så den billige PS3 blir bra til film den og.

Dr Peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Degern, hvor mye koster en 1080p projektor? 100k?.

6785592[/snapback]

Sony sin koster 10 tusen dollar.

Sony-VPL-VW100

Men må innrømme at jeg ikke har fulgt så nøye med på prisen i det siste. Fåes kanskje billigere også.

Men med mindre man sitter så veldig nære, så gir 720p projektorer også veldig fine bilder fra blueray og hd-dvd.

Dr peedee

Lenke til kommentar

blir kanskje litt offtopic: Men dette slo meg litt: Punkt 13 på avanore sin link

13:  Will there be a charge for the PS3 online service?

-We are sticking with our philosophy of maintaining an open platform

Betyr dette at Sony ikke vil stille med servere til spilling onling, og at det blir slik at vi må stille med server selv?

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar
blir kanskje litt offtopic: Men dette slo meg litt: Punkt 13 på avanore sin link 

Betyr dette at Sony ikke vil stille med servere til spilling onling, og at det blir slik at vi må stille med server selv?

6785740[/snapback]

Det blir garantert som PS2. At de som lager spillene kan ta hva slags avgifter de vil på online spilling. Da foretrekker jeg heller Xbox Live opplegget.

Lenke til kommentar

6785740[/snapback]

Det blir garantert som PS2. At de som lager spillene kan ta hva slags avgifter de vil på online spilling. Da foretrekker jeg heller Xbox Live opplegget.

6785808[/snapback]

Hmm... med en så stor spillerbase som de etterhvert vil få med ps3 så ville jo et system som lignet mere på xbox live gi penger i kassa til sony? Dessuten - kan ikke snakke for andre - men på cross plattform titles - når jeg står i butikken og skal velge mellom Xbox 360 versjonen og PS3 versjonen av et spill (kommer til å kjøpe ps3 også) så vil jeg jo da med et slikt system velge 360 versjonen når jeg da først har abbonert på live. Øhhh, skjønte noen den?

Dr Peedee :)

Lenke til kommentar

6785740[/snapback]

Snakker meg om trolling :nei:

Her skal det ledes i villfarelse..

12. Will there be a charge for the PLAYSTATION®3 online service?

We are sticking with our philosophy of maintaining an open platform; the online basic services such as playing online games, accessing downloadable content, and staying connected with your friends will be offered to PLAYSTATION®3 users at no charge.

Jeg tror nesten det er noen som er ute etter å svartmale igjen jeg :whistle:

Lenke til kommentar
De fleste har ikke 1080p hdtv, og mange av dagens hdtv'r har ikke hdmi engang, så inkludere en hdmi kabel blir jo rimelig poengløst og mere kostbart en nødvendig, du kan lett få tak i en brukbar 10m skjermet hdmi kabel på ebay for 350kr

6785284[/snapback]

Kan man si det samme om 360'ens Wifi-adapter da? MS er jo blitt latterligjort siden dette kun var mulig som ekstrautstyr...

Lenke til kommentar
...og vips, så var ikke HDMI så viktig likevel...eller 1080p...eller film på Bluray...utrolig moro å se hvordan enkelte snur kappen etter vinden. Om Sony snur og legger ved en kabel likevel, så er det selvsagt det aller aller viktigste salgspunktet...igjen.

6786185[/snapback]

Helt enig, at man måtte kjøpe noe som ekstrautstyr til 360 ble av fanboisa hakka noe veldig ned på. Men når Ps3 ikke lar det følge med noe så basic som en kabel, så er det helt greit. For meg gjør det ingenting va som følger med og hva som må kjøpes separat. Viser bare hvor vridd et synspunkt kan bli bare fordi man "heier" på en konsoll.

Lenke til kommentar

Å vi kaver etter luft i Microsoftland hvor det ikke finnes en morgendag.. :tease:

Det er utrolig hvor snever enkelte blir i tankegangen når de får seg en slik xbox i stua.

Sammenligne en ledning som få har bruk for mot wireless som mer eller mindre er et must dersom man skal unngå å dra ledning over hele stua. :w00t:

Men det er vel nok et tafatt forsøk på å trekke opp folk her.. Nice try :p

Lenke til kommentar

Da er det vel på tide med denne linken igjen;

Letter to a fanboy

av Adam Buchen, Gamespot. Har lagt den ut et par ganger før, men tror forsatt det er mange som hadde trengt å lese dette "brevet".

Et par utdrag:

"The term "exclusive" is tricky. Its definition changes depending upon whether a hot game appears on your platform or not."

"Innovation is what it's called when your console has a unique feature. Otherwise, it's called a gimmick."

"Your specific needs are shaped around your platform's features. For instance, if your console doesn't feature HDTV support, then it really wasn't that necessary to have, anyway. "

"Sales numbers are everything, as long as the numbers are best for your favorite company or console. If that means you have to dig up numbers for sales in New Zealand stores from seven months ago to prove your point, so be it."

"You must realize, that some companies are evil, and some are inherently good. Some companies do it for the money, others do it... so, well, you can brag about them."

"It makes perfect sense to insult a company's lineup one moment and at the same time hope that company will go third party and develop for your console the next."

"You are obviously the most knowledgeable person about hardware. So when you're talking about the difference between CISC and RISC processors, everyone should stop and listen."

So you see, dear readers, the best part about being a fanboy is that you can never be proven wrong. As long as you ignore the rules of logic and sensibility, you will never have to worry about whether or not you made a good investment. That sure helps all the insecurity go away, doesn't it?

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle de legge ved kabler? om de var greie å la ved en 1 meters kabel eller noe sånt så kanskje man allikevel trenger en på 3-4 meter. Har selv kjøpt en slik kabel for lenge siden, kjøpte den samtidig som jeg kjøpte hdtv'en.

Slik har det uansett alltid vært, at standard kabel har fulgt med, men for å få beste kvalitet må man ha kjøpt en kabel utenom.

At Sony har lagt ved trådløst internett, minnekortleser, blueray osv osv er helt på tryne sier xbox fansen. De burde heller ha vært tilleggsutstyr slik som på xbox 360. Men når Sony ikke legger ved en kabel så er plutselig alt snudd, da skulle den selvfølgelig ha vært med!

Lenke til kommentar
Å vi kaver etter luft i Microsoftland hvor det ikke finnes en morgendag..  :tease:

Det er utrolig hvor snever enkelte blir i tankegangen når de får seg en slik xbox i stua.

Sammenligne en ledning som få har bruk for mot wireless som mer eller mindre er et must dersom man skal unngå å dra ledning over hele stua. :w00t:

6786334[/snapback]

Wifi et must? Har ALLE behov for Wifi? Tipper antallet som MÅ ha Wifi er omtrent like stort som dem som MÅ ha HDMI.

Endret av BioNor
Lenke til kommentar
Hvorfor skulle de legge ved kabler? om de var greie å la ved en 1 meters kabel eller noe sånt så kanskje man allikevel trenger en på 3-4 meter. Har selv kjøpt en slik kabel for lenge siden, kjøpte den samtidig som jeg kjøpte hdtv'en.

Slik har det uansett alltid vært, at standard kabel har fulgt med, men for å få beste kvalitet må man ha kjøpt en kabel utenom.

At Sony har lagt ved trådløst internett, minnekortleser, blueray osv osv er helt på tryne sier xbox fansen. De burde heller ha vært tilleggsutstyr slik som på xbox 360. Men når Sony ikke legger ved en kabel så er plutselig alt snudd, da skulle den selvfølgelig ha vært med!

6786373[/snapback]

Det komiske er at de kommer her og påstår at det er PS3 folket som snur kappa etter vinden. :!: Også det sitatet over fra han i Gamespot. Klarer de ikke å se at det passer de selv?? Følger det med skylapper med enkelte 360'er?

Ja jeg sier enkelte, for det finnes faktisk en del som ser galskapen i det.. :whistle:

Lenke til kommentar
Å vi kaver etter luft i Microsoftland hvor det ikke finnes en morgendag..  :tease:

6786334[/snapback]

Wifi et must? Har ALLE behov for Wifi? Tviler på abtallet som MÅ ha Wifi er omtrent like stort som dem som MÅ ha HDMI.

6786423[/snapback]

ALLE som ikke har boksen på gutterommet ja :thumbup: Du kan f.eks prøve å trekke en R45 kabel forbi ei illsint kjerring eller mor for den saks skyld som helst ikke vil ha en spilledåse i stua.. :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...