notinuseanymore Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Heisann folkens. Sitter her med en "gammel" laptop som jeg planlegger å innstalere linux på. Der er en PIII 700. Toshiba Portegè. Problemet er bare at CDROM-Stasjonen ikke fungerer. Så jeg tenkte kanskje at jeg kunne ta ut harddisken sette den i min andre laptop og starte innstalasjonen derifra for å flytte den over i Toshibaen etter at filene er kopiert over? Vil det fungere? Mvh. Andreas Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Tror nok du trenger en cdrom . Lån en USB basert cdrom player da .. , regner med at laptopen støtter USB cdrom og boot, Lenke til kommentar
Palme Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 (endret) Det vil mest sansynlig fungere utmerket! Jeg har gjort det på en eldre maskin jeg ikke hadde cdrom på. Riktignok server-installasjon, men ser ingen grun til at det ikke skal fungere. Endret 1. september 2006 av Lassie Lenke til kommentar
notinuseanymore Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 Tror nok du trenger en cdrom .Lån en USB basert cdrom player da .. , regner med at laptopen støtter USB cdrom og boot, 6785075[/snapback] Det høres fint ut, noen som kjenner ubuntuinstalasjonen såpass godt at de vet når jeg skal stoppe? Evt har jeg mulighet for å boote fra LAN med den andre laptopen i andre enden, men da må jeg vel ha et program som kjører på den? (Den kjører dog Windows XP) Mvh Andreas Lenke til kommentar
notinuseanymore Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 Driver å innstalerer når, men jeg har ikke akkurat noen mulighet til å stoppe. Hvordaen blir dette med litt ulike hardware på de forskjellige maskinenen? Er dette noe jeg kan trikse til eterpå? Andreas Lenke til kommentar
notinuseanymore Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 Dette gikk kjempefint! For her sitter jeg og poster fra Toshiba maskinen. Jeg flyttet disken over i maskinen igjen da ubuntu innstalasjonen ba meg restarte. Og alt ble konfigurert for toshiba maskinen. Alt virker, trådløs-nettverkskortet virket med en gang. Det gjenstår og teste bluetooth, og den innebygde minnekortleseren, og så vil jeg gjerne vite hvordan jeg setter maskinen i dvalemodus. Vist noen kan hjelpe meg med det, hadde det vært fint :-) Mvh. Andreas Lenke til kommentar
Palme Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Bluetooth og dvalemodus skal gå rimelig enkelt. Mulig det blir litt verre med minnekortleseren da jeg aldri har prøv dette. For bluetooth kan du feks. bruke kdebluetooth, mens for å slå maskinen i dvale: system - quit - hibernate Lenke til kommentar
notinuseanymore Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Hibernate fungerte fint det, bluetooth også. Så da er det bare å få liv i minnekortleseren, noen som kan gi meg noen tips? eller sparke meg i riktig retning med en link eller noe lignende? Mvh. Andreas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå