Gå til innhold

Konsert - Gåte - Samfundet

Lch

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-10-27 02:35, skrev B|Real:

Gåte slår IKKE Kaizer LIVE...Kaizer er det beste live-bandet ever.

Jeg har sett Kaizers to ganger, begge her i Trondheim. Første gangen var de skummelt bra, andre gangen betydelig mer blaserte.

Men ingen av dem var så brilliante og fantastiske som Gåte-konserten i går. Den var ubeskrivelig bra.

Unntaket må være den sagnomsuste første konserten Kaizers hadde i Trondheim, på et fullpakket Blæst hvor svært få hadde hørt om dem annet enn "word of mouth" og de spilte hakeslepp på samtlige. Den konserten tror jeg kommer til å få Sex Pistols-syndromet om noen år. Jeg hørte dem på P3 samme dag som de spilte på Blæst, de spilte 170 akustisk. Veldig rart, og veldig kult. Jeg skulle ønske jeg gikk på den, gitt.

Hvor så du Gåte da?

Lenke til kommentar

Enig med LarsC.

Gåte er dritbra på scenen!

Spesielt gitaristen. Venta hele tida på at han skulle ramle ned fra scena da de spilte på Sunndalsøra. :smile:

Har plutselig mer respekt for myllarguten og de andre pionerene innen Norsk folkemusikk etter dette.

Men det krever trøkk for at det skal bli kult. :razz:

Tok med CD'en da jeg var i USA her om dagen, og merkelig nok :razz: fant de musikken en smule sær, men kul.

Spesielt etter etpar øll var det flere som sa at det var gøy, selv om de ikke skjønte det dugg av tekstene. :grin:

Lenke til kommentar

Stemmer, gitaristen (Magnus Børmark, me thinks) er steike gal, han hoppet, spratt og rullet rundt med og uten gitar. Tror han hadde tre stykker med seg. Ble litt for mye for min smak, men det ble jo sinnsykt show av det. Tror nok han har en del blåmerker og vondt i dag, ja. :wink:

Men for all del, han har orden i sysakene.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-27 18:31, skrev LarsC:

Unntaket må være den sagnomsuste første konserten Kaizers hadde i Trondheim, på et fullpakket Blæst hvor svært få hadde hørt om dem annet enn "word of mouth" og de spilte hakeslepp på samtlige. Den konserten tror jeg kommer til å få Sex Pistols-syndromet om noen år.

Jeg var der, og ja, det var sinnsykt bra! MYE bedre enn den konserten de holdt på samfundet i vår. Var dessverre ikke på Gåte i går så den skal jeg ikke uttale meg om.

Lenke til kommentar

Så gåte på Kvarteret her Bergen en gang sist vinter (såvidt jeg husker). Greit nok, for all del, men ikke akkurat noe å skrive hjem om. Kaizers på samme sted noen uker før, derimot, eide lokalet noe så sinnsykt! Beste konserten jeg har vært på noensinne. De derre homsetassene med glam-rock gitar, fele og lolita-vokalist rakk ikke opp til fretex-dressbukseknærne til ompa-gutta fra Bryne/Haugesund/Bergen engang!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...