Gå til innhold

Første ekte Forza 2 bilder.

Staal

Anbefalte innlegg

Med 2 interlacing bilder har du 1 fps..

post-64750-1157149884_thumb.gif

6786486[/snapback]

Staal har nok rett her. For tv-bilder så er det som regel forskjell på de 50/60 interlace bildene (fields) som sendes. Det er riktig at man sier at frameraten da er halvparten, men siden hvert eneste field er forskjellig så oppleves bevegelse glattere enn hvis det var et 30 frames per sekund progressivt signal.

Dette gir et bilde der bevegelse oppleves glattere enn hvis det var 30fps progressivt, men med like mye informasjon som må sendes (omtrent samme båndbredde).

Du kan lese mer om det her: http://lurkertech.com/lg/fields/fields.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

6786486[/snapback]

Staal har nok rett her. For tv-bilder så er det som regel forskjell på de 50/60 interlace bildene (fields) som sendes. Det er riktig at man sier at frameraten da er halvparten, men siden hvert eneste field er forskjellig så oppleves bevegelse glattere enn hvis det var et 30 frames per sekund progressivt signal.

Dette gir et bilde der bevegelse oppleves glattere enn hvis det var 30fps progressivt, men med like mye informasjon som må sendes (omtrent samme båndbredde).

6786546[/snapback]

forvirende greier :p Men det blir mere riktig og kalle det fields per secunds en frames. for det må 2 fields til for og få en frame. Blir litt vanskelig og sammenligne

Endret av Handl3vogn
Lenke til kommentar

6786486[/snapback]

6786546[/snapback]

Jupp, jupp.

Interlacing er faktisk en ganske genial oppfinnelse. Man fant ut at 30fps ikke var nok for sendinger med mye bevegelse, men man hadde heller ikke båndredde for å øke det særlig mye på den tiden, så da fant man opp interlacing slik at man kunne ha 60 fields på samme båndbredde som 30fps var.

Så vips fikk man i praksis 60fps.

Lenke til kommentar
For å gå tilbake til topic... Fake eller veldig tidlig build dette her. Hvis spillet hadde sett sånn ut hadde vel ingen kjøpt dette når man har alle de andre bilspillene på 360 fra før. Har to bilspill selv allerede og Forza 2 skal være seriøst bra hvis jeg skal vurdere å kjøpe det.

6786756[/snapback]

Det er nok fake. trur nok Forza 2 kommer til og bli mye bedre en pgr3 og det bildet der er ikke akkurat finere en pgr3. Men uansett om det blir samma som på forza 1 så kommer jeg til og kjøpe det. Er gameplayet og ikke grafikken som teller. Jeg elsket forza 1 har spilt så utrolig mye på det. og når forza2 kommer så kjøper jeg det og det trådløse rattet fra microsoft om det søtter force feedback. noe som jeg regner med at det gjør

Lenke til kommentar

Staal har iallefall rett i EN ting, og det er at Gran Turismo 4 gikk merkbart mye glattere enn Forza, og fartsfølelsen overgikk Forza fullstendig.

Forøvrig syns jeg også Gran Turismo så markant bedre ut, spesielt om du spilte det i 1080i. Eneste problemet det spille hadde grafisk var aliasing.

Lenke til kommentar
Staal har iallefall rett i EN ting, og det er at Gran Turismo 4 gikk merkbart mye glattere enn Forza, og fartsfølelsen overgikk Forza fullstendig.

Forøvrig syns jeg også Gran Turismo så markant bedre ut, spesielt om du spilte det i 1080i. Eneste problemet det spille hadde grafisk var aliasing.

6787033[/snapback]

+ lange loadetider

Lenke til kommentar
...når man har alle de andre bilspillene på 360 fra før. Har to bilspill selv allerede og Forza 2 skal være seriøst bra hvis jeg skal vurdere å kjøpe det.

6786756[/snapback]

Forza er jo et helt annet type spill enn de bilspillene som finnes til 360'en idag da.

Bilspill og bilspill er to forskjellige ting. Personlig synes jeg grafikken var veldig god, det er da ingen som finstuderer grafikken mens man suser avgårde i 200 alikevel, så så lenge det er over et visst nivå holder det i massevis for meg. Og husk at ting ofte ser helt annerledes ut i bevegelse enn som stillbilde...

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Update : I'm still quite convinced these images are real, but they are most likely from an old build. Since Turn10 announced that they will put online some official images on Tuesday, I'll remove these 3 screens and will put them back online again with the new ones as a comparison.
Noen som har bildene, og kan legge de ut på Imageshack e.l.?

Vi får jo uansett se noen in-game bilder neste Torsdag (tror jeg det var), så da får vi se om dette spillet ser så håpløst ut som trådstarter sier.

Lenke til kommentar
+ lange loadetider

6787124[/snapback]

+ vanvittig forskjell mellom grafikken på bilene og det rundt; bilene ser jo ut som om de er klipt ut og plassert inn i en helt annen setting.

6787144[/snapback]

Det forskjell på de nye brettene og de som bare fikk en oppussing fra GT3.

De nye ser fantastisk ut. Jeg skjønner ikke det du sier om bilene, de passer jo vidunderlig inn, når sola lyser gjnnom trærne og treffer bilen. NYDELIGE skygger :dribble: .

Lenke til kommentar

Her er den offisielle uttalelelsen fra Turn 10 angående disse "ekte skjermbildene".

"Happy Friday everyone, and welcome back to another Turn 10 Weekly Pitpass Report -- a newsletter from us to you on the state of Forza Motorsport 2. If you're just joining us for the first time (and I don't doubt that may be the case for some of you out there), feel free to peruse the rest of the site, and maybe get caught up on the rest of the Pitpass Reports here.

Before I get into some of the stuff happening around Turn 10 this week, I need to address the "leaked" Forza Motorsport 2 screenshots that hit the web earlier today. Right now, questions abound -- are they fake? Are they real? Is that really what FM2 is going to look like when it's spooling up in my Xbox 360? Yadda yadda. Unfortunately, the only official answer I have at this time is this: Since these screenshots were not officially released by Turn 10 and Microsoft, I cannot confirm nor deny whether these are indeed real. Yeah I know, whiskey tango foxtrot.

What I can tell you is the following: In light of the events of the day, we'll be posting real and official in-game screenshots next Tuesday (09.05.06) morning (rather than wait until Thursday, obviously). I can also say that there will be exclusive screenshots next Tuesday you won't see in any print mags (meaning we're grabbing them from the latest build and not trying to make a magazine's long lead deadlines from a month ago). Now, can everybody please chill out and try to enjoy their labor day weekend? Yay! Now onto other things..

Link

Så vi får vente et par dager å se om trådstarter har rett. De første offisielle skjermbildene kommer med andre ord førstkommende tirsdag, og de skal være fra nyeste build.

Edit: Så ikke at dette allerede var nevnt i en egen tråd.

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...