Gå til innhold

Core 2 Duo system med 7950GX2 (16k) Hovedkort?

Anbefalte innlegg

Har nå snart brukt en noe som føles ut som en evighet på å velge ut systemkomponenter til den nye maskinen min, og ønsker å få litt hjelp av dere her nå. Har store problemer med å velge et hovedkort til dette oppsettet, jeg har det meste klart egentlig, men er brått veldig usikker på hovedkort etter diverse "rykter" på på hovedkort jeg allerede har kikket på...

Så langt er systemet som følger:

Kabinett - Lian Li PC6070BSCAND [LINK]

Power - Hiper Type-R 580W [LINK]

CPU - Intel Core 2 DUO E6600 [LINK]

CPU Kjøler - Thermaltake Big Typhoon [LINK]

Skjermkort - Club3D GeForce 7950GX2 1024MB PCIe [LINK]

Minne - OCZ DDR2 2048MB Special Ops Edition PC2-6400 (5.5.5.12) [LINK]

Disker - WD Raptor 74GB S-ATA [LINK] / WD 320GB S-ATAII [LINK]

DVD-Rom - NEC ND-3550 [LINK]

Dette er det jeg vet jeg skal ha, det eneste som mangler her er egentlig hovedkort, og det er her "morroa" begynner... :hmm:

Det første kortet jeg vurderte var et ASUS P5W DH Deluxe, noe som virket som et safe bet, helt til jeg fant ut at kortet ikke er på lista til Nvidia over hovedkort som støtter 7950GX2 skjermkortet.

Det andre kortet jeg vurderte var et P5N-32 SLI SE Deluxe, noe som igjen virket som et safe bet, helt til jeg fikk høre fra flere folk om hvor mye problemer man hadde opplevd med biosen på dette kortet...

Så er det over til det siste kortet jeg har sett på, et Asus P5B Deluxe. Dette er et kort jeg faktisk ikke har sett så mye på, men har fått høre at det finnes mye bedre kort jeg kan velge fordi dette kjører på intels forrige brikkesett, og at jeg burde ha et nForce brikkesett siden jeg skal kjøre et Nvidia Skjermkort...

Så ja, det er her jeg står i dag, føler at hver eneste gang jeg finner et kort som ser ut til å kunne funke dukker det opp et eller annet problem som får meg til å ombestemme meg... så please, kom med noen gode forslag på oppsettet ovenfor, så blir jeg kjempeglad :D

...hjelp.... ? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det første kortet jeg vurderte var et ASUS P5W DH Deluxe, noe som virket som et safe bet, helt til jeg fant ut at kortet ikke er på lista til Nvidia over hovedkort som støtter 7950GX2 skjermkortet.

Du kan gå for det for du kan ha 7950GX2 på det ...

Du kan derimot ikke ha 2stk 7950GX2 men hva skal man vel med det ?

Kanskje med noen uofisielle drivere men tror det bare hjelper ved SLI ikke quad SLI

Også burdte du gå for Corsair XMS6400C4 da det er det beste minne til det skjermkortet og at det klokker lett til XMS8500C5 med litt mer volt som er over 1000,- billigere elers kan du vente litt og kjøpe DFI 590SLI intel Idition som snart kommer ...

Da for du også utnyttet det at Corsair minne har EPP og da slipper du å klokke det selv ;)

Da kan du også kjøre quad SLI om du skulle ønske det en dag.

590SLI har også 16x2 i SLI ikke 8x2 som de fleste kortene har ....

Lenke til kommentar
Sweet oppsett <3 nesten likt mitt :p

Jeg har Asus P5WDG2-WS og er fornøyd med det... kjipt at det koster mye :( men jeg har både E6600 og XFX 7950x2 i bestilling... har en god følse over att dette kommer til å funke perfekt sammen :)

6784776[/snapback]

Det kortet der var litt i dyreste laget for meg, prøver å holde meg under 2k grensen, helst så billig som mulig såklart, men kortet så porr ut da :D

Du kan gå for det for du kan ha 7950GX2 på det ...

Du kan derimot ikke ha 2stk 7950GX2 men hva skal man vel med det ?

Kanskje med noen uofisielle drivere men tror det bare hjelper ved SLI ikke quad SLI

Også burdte du gå for Corsair XMS6400C4 da det er det beste minne til det skjermkortet og at det klokker lett til XMS8500C5 med litt mer volt som er over 1000,- billigere elers kan du vente litt og kjøpe DFI 590SLI intel Idition som snart kommer ...

Da for du også utnyttet det at Corsair minne har EPP og da slipper du å klokke det selv ;)

Da kan du også kjøre quad SLI om du skulle ønske det en dag.

590SLI har også 16x2 i SLI ikke 8x2 som de fleste kortene har ....

6784829[/snapback]

Vel, nå ligger faktisk ikke dette kortet i Nvidia sin liste over kompatible kort, og heller ikke Asus kan svare ja på at dette funker sammen. Jeg har vært borti folk som kjører P5W DH og et GX2 kort, men der har det også vært rapporter om dårlige resultat i 3Dmark f.eks... :hmm:

Så langt ser det faktisk ut som Asus P5N-32 SLI SE Deluxe er det mest sannsynelige alternativer hvis ingen her har noe å si på det... :hmm:

Lenke til kommentar
Så langt ser det faktisk ut som Asus P5N-32 SLI SE Deluxe er det mest sannsynelige alternativer hvis ingen her har noe å si på det...  :hmm:

6785043[/snapback]

JOOOO vent på 590SLI til Intel

6785156[/snapback]

Jeg ville også ventet på 590SLI "Intel Edition".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...