Datasmurf Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Hmm, funker her, tar bare litt tid før selve youtube-vinduet loader. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Får bare melding om at den ikke lengre er tilgjengelig :/ Jaja, sikkert bare her det er noe galt. Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 http://www.youtube.com/watch?v=cTfBpKzu6XA&NR=1 Dette er hva jeg kaller burnin'!!! Beste gruppa miles davis spilte med! Lenke til kommentar
contrary Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Dette er GOD pedagogikk: Wynton Marsalis lærer barn om jazz Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Kult. Hvorfor hadde ikke vi slik undervisning. Dumme blokkfløyte =P Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Er på jakt etter noe storbandjazz jeg.. jeg er veldig usikker på "sjangernavn", men det må vel gjerne bli noe 40 eller 50-talls vil jeg tro. Både kraftig swing og rolige låter med silkemyk kvinnelig vokalist.. Setter pris på alle tips, da jeg egentlig ikke har så mye peiling (til tross for at jeg har en far som er jazzpianist.. utrolig). Lenke til kommentar
dblthink Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Er på jakt etter noe storbandjazz jeg.. jeg er veldig usikker på "sjangernavn", men det må vel gjerne bli noe 40 eller 50-talls vil jeg tro. Både kraftig swing og rolige låter med silkemyk kvinnelig vokalist.. Setter pris på alle tips, da jeg egentlig ikke har så mye peiling (til tross for at jeg har en far som er jazzpianist.. utrolig). Må ærlig innrømme at storbandjazz ikke er mitt ekspertiseområde innenfor jazz, så jeg skal frastå fra å komme med konkrete anbefalinger. Men kanskje du kunne begynt med å spørre din far? Tipper han har noen godbiter i platesamlingen Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Må ærlig innrømme at storbandjazz ikke er mitt ekspertiseområde innenfor jazz, så jeg skal frastå fra å komme med konkrete anbefalinger. Men kanskje du kunne begynt med å spørre din far? Tipper han har noen godbiter i platesamlingen Jeg kan selvfølgelig det, men jeg tror mesteparten av innholdet i CD-hylla er Bill Evans og slikt , som vel er det han spiller selv. Ikke helt i samme kategori mao, men jeg skal spørre. Har noen andre noen anbefalinger setter jeg pris på det Lenke til kommentar
levolac Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Noen som har noe god jazz å anbefale til en som er helt ny i sjangeren?Jeg vil helst ha noe instrumentalt. Jeg er veldig glad i progressive rock hvis det skulle ha noe å si Sjekk ut Elephant9 da vel. Det er en relativt ny norsk trio bestående av Ståle Storløkken, Nikolai Hængsle Eilertsen og Torstein Lofthus. Tror det kan falle i smak i og med at du liker progressiv rock. Myspace: http://www.myspace.com/elephant9theband Lenke til kommentar
Kristiiin Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Om du/dere ikke har hørt Oscar Peterson's "Night Time", sier jeg versågod :-) (Albumversjon vesentlig bedre enn denne liveopptredenen, men sangen er ikke til å finne på itunes) http://www.youtube.com/watch?v=XtsnBPa7AjU...feature=related Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Om du/dere ikke har hørt Oscar Peterson's "Night Time", sier jeg versågod :-) (Albumversjon vesentlig bedre enn denne liveopptredenen, men sangen er ikke til å finne på itunes) Må være albumversjonen jeg har.. knallbra dette! Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Tenker jeg skal kjøpe en plate av James Dapogny's Chicago Jazz Band, de speller koselig musikk... Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Noen her som har et forhold til Trio Töykeät? En finsk jazztrio som jeg har kommet over nå i det siste. Er virkelig noe av det bedre jeg har hørt. Hvertfall ett eksempel på at selv om man er drit dyktig trenger man ikke bli veldig kjent. Fant ike så mye på youtube egentlig, men jeg har noen album og det er virkelig knall! http://www.youtube.com/watch?v=UcLmDXhw-QE...feature=related? Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Noe 50 og 60 talls jazz uten vokal? Som f.eks Dave Brubeck Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Noen som har noe god jazz å anbefale til en som er helt ny i sjangeren?Jeg vil helst ha noe instrumentalt. Jeg er veldig glad i progressive rock hvis det skulle ha noe å si Sjekk ut Elephant9 da vel. Det er en relativt ny norsk trio bestående av Ståle Storløkken, Nikolai Hængsle Eilertsen og Torstein Lofthus. Tror det kan falle i smak i og med at du liker progressiv rock. Myspace: http://www.myspace.com/elephant9theband Good choice. Det er jo ELP gone jazz! Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Dette er GOD pedagogikk: Wynton Marsalis lærer barn om jazz Knalltøft! Her har jeg endel å lære. Men hvorfor ikke starte med del 1? Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 (endret) Alle som er innenfor jazz har vel hørt denne, men jeg må få poste den allikevel. En av tidens beste låter uansett sjanger. John Coltrane - My Favorite Things Se filmen hos Youtube Endret 7. september 2008 av DP Rusher Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Uansett sjanger er kanskje å ta litt hardt i =P Men den er vannvittig bra! Endret 8. september 2008 av TheOats Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Topp 20 uansett sjanger vil jeg påstå at den lett vil passe inn blant. Endret 8. september 2008 av Jethrotulling Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Dere mener da denne framførelsen av "My favorite things"? Vil ikke si meg enig i at denne sangen hører til blant top 20 uans. sjanger. Personlig liker jeg egentlig ikke så godt denne versjonen heller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå