TheOats Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Fant Romane (swing 98) igjennom last.fm, fantastisk Søk etter The Cook Trio, så finner man masse bra. Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Åhh. Free Jazz-plata til Ornette Coleman er digg! *krølle tærne* Lenke til kommentar
Benor Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Har fått veldig sansen for John Scofield i det siste! Ellers er jo Michael Brecker, Miles Davis og Bill Evans store folk i mine øyne... Lenke til kommentar
Funky-mama Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 I kveld spiller Farmers Market på Parkteatret scene i forbindelse med Oslo jazzfestival. Jeg skal dit og gleder meg veldig. Håper bare jeg slipper inn - konserten har 18-års aldersgrense, og jeg er bare 16. Noen andre som skal? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Must see for jazzelskere: Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
contrary Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Anbefaler alle å sjekke ut henholdsvis Dingobats og Shining To ekstremt gode, norske band! Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Damn jeg hater jazz Teit sagt. Min tur: Damn jeg hater svensker. Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Noen som har noe god jazz å anbefale til en som er helt ny i sjangeren? Jeg vil helst ha noe instrumentalt. Jeg er veldig glad i progressive rock hvis det skulle ha noe å si Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Noen som har noe god jazz å anbefale til en som er helt ny i sjangeren?Jeg vil helst ha noe instrumentalt. Jeg er veldig glad i progressive rock hvis det skulle ha noe å si Tja... Kind of Blue er jo elementært, og en fin plass å begynne. Du som liker progrock, vil kanskje sette pris på Feels Good to Me og One of a Kind av Bill Bruford (trommeslageren i Yes og King Crimson). Siden proggere ofte liker litt "rar" musikk, kunne frijazz falle i smak. Free Jazz av Ornette Coleman for eksempel. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Noen som har noe god jazz å anbefale til en som er helt ny i sjangeren?Jeg vil helst ha noe instrumentalt. Jeg er veldig glad i progressive rock hvis det skulle ha noe å si Veldig mye gode tips i denne tråden, bare å bla litt. Lunarpoet: Artig, mitt svar under. Betty Boop - Minnie The Moocher (Starring Cab Calloway) Endret 13. august 2008 av AvieN Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Hei, har hørt mye på Sky.fm's kanaler: Smooth Jazz og Uptempo Smooth Jazz... Ønsker en eller flere samle CD'er med slik musikk men det er vanskelig å finne noe uten vokal... Kan noen hjelpe? ((også hvis dere greier det kan dere prøve å finne litt Caffe musikk hvis dere sjønner )) Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Hei, har hørt mye på Sky.fm's kanaler: Smooth Jazz og Uptempo Smooth Jazz... Ønsker en eller flere samle CD'er med slik musikk men det er vanskelig å finne noe uten vokal... Kan noen hjelpe? ((også hvis dere greier det kan dere prøve å finne litt Caffe musikk hvis dere sjønner )) Her har du 3 flotte jazzskiver uten vokal, skulle være noe for enhver smak: Jan Johansson - Folkvisor The Cook Trio - Villa Saïd Herbie Hancock - Thrust For smakebiter kan du bla i tråden. Endret 16. august 2008 av AvieN Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Hiver meg på og anbefaler The Cook Trio - Villa Saïd. Fantastisk musikk! Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Takker folkens, kom visst til riktig sted Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Lunar og AvieN har vel to av de feteste linkene, men jeg føler jeg må kline til med denne også. Rett og slett herlig! Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Lunar og AvieN har vel to av de feteste linkene, men jeg føler jeg må kline til med denne også.Rett og slett herlig! Se filmen hos Youtube Filmen virket ikke her. Måtte velge å se den hos youtube. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå