LostOblivion Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 (endret) Halla, Jeg prøver å lære meg C++ og har kommet til dette bokeksempelet som bare ikke vil kompileres med DevC++ v4.9.8.0. La ved RAR fil som inneholder alle filene. La også ved sånn programmet skal bli. =) Kan ikke laste opp RAR filer, så jeg gjorde det til TXT, men gjør det tilbake til RAR før du åpner. CPP.txt Endret 1. september 2006 av LostOblivion Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 (endret) jeg fant to linjer som det var feil på. linjen er lik to ganger. (dette er den rettede linje ikke org) linjene ligger i blizzard.cpp i funksjone void GameActivate(HWND hWindow) void GameDeactivate(HWND hWindow) DrawText(hDC, TEXT("The blizzard has passed."), -1, &rect, DT_SINGLELINE | DT_CENTER | DT_VCENTER); jeg bare byttet ut ¦ med | så funka alt ellers ser alt tipp topp ut, kompilerte og det ser helt likt exe fila.. lykke til edit: | lages ved trykke ned knappen over TAB. Underlig nok ser det ut til at det er den du også har brukt og det er tegnet du brukte som vises på tastaturet mitt, men | kommer fram når jeg trykker den ned. Endret 1. september 2006 av Giddion Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 (endret) Hmmm. Jeg skjønner. Jeg hadde faktisk | fra før av, men skiftet til det andre tegnet fordi det var det som står i boka. Funka ikke med |. Men når jeg skiftet tilbake til | igjen nå funker det fremdeles ikke! =S Er det noe galt med linkingen eller noe? linje 68: [Warning] cast... [Linker error] undefined reference to 'GameEngine::GameEngine(HINSTANCE__*,char*,char*,unsigned short, unsigned short, int, int)' [Linker error] underfined reference to WinMain@16 Får feilmeldinger. Burde jeg bruke en annen compiler? Endret 1. september 2006 av LostOblivion Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 aha nå vet jeg svaret (på den siste linker error , mulig det fikser alt), du kompilerer som om det var et windows program (derfor winmain). Men programet ditt bruker main som startpunkt. At programmet bruke main eller winmain betyr bare at startfunksjonen er forskjelig og har så vidt jeg vet ikke noe med resten av programmet. Så du kan enten erstate main med winmain int WinMain( HINSTANCE hInstance, HINSTANCE hPrevInstance, LPSTR lpCmdLine, int nCmdShow ); Om du skal bruke main eller winmain burde ligge ved subsystem instillingene (hvor nå det måtte være) Jeg syntes ikke det er noen vits å skifte kompilator forde et program ikke fungerer. Du burde heller lære deg hvordan kompilatoren fungerer helt ut. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 <-- Noob. Jeg skjønne rikke hva du mener. I programmet brukes nå WinMain ikke main...?!?! Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 <-- Noob. Jeg skjønne rikke hva du mener. I programmet brukes nå WinMain ikke main...?!?! DrawIcon(hDC, rand() % g_pGame->GetWidth(), rand() % g_pGame->GetHeight(), (HICON)(WORD)GetClassLong(hWindow, GCL_HICON)); Det er denne linja jeg får error på... Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 ops.. den wordwrapen i feilene slo meg ut på feil vei. Vel her funker alt fint som bare det. Det virker som om linkeren ikke finner Constructor funksjonen til GameEngine. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå