DementedAlbino Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Lurer på hva jeg bør velge...En mp3 spiller eller en mini disk... Noen med gode forslag. Lenke til kommentar
atticus Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Minidisk : Mindre enn en Cd-Spiller! wow! Med NetMD har du jo muligheten til å laste over mp3 til MD'en. MDLongPLay Opptil 4 cd'er på en minidisk. Mp3: veldig liten. Liten lagringskapasitet ? Støtter BARE Mp3.. Hadde gått for Minidisk jeg hvis du ikke finner no super tilbud på MP3spiller Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 MP3 er mye mindre og har plass til flere sanger. Det eneste minuset er at du må hjem for å bytte sanger. (dette gjelder da selvsagt ikke spillere i 10-20GB klassen). Minidisk er også i mange tilfeller DYRERE enn mp3 spillere... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Mp3 spiller med harddisk ville eg valgt. Kan og brukes til andre ting en bare musikk. Mini disk er bare musikk filer. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Med mindre du kikker på en MP3 spiller fra Apple eller Creative, så ville jeg ha gått for NetMD. Alternativt kan du jo kikke på MP3CD spillerne som finnes? Sony har en god en. -KJ Lenke til kommentar
wola Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 flere mp3spillere støtter wma, wav og andre musikkformater oxo... de fleste mp3 spillere har den egenskapen at de kan kan brukes som en liten bærbar harddisk :smile: nais ikke sant? :razz: Lenke til kommentar
oXygEn Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 MP3 spiller helt klart. det er plass til flere sanger enn på en MD hvis du kjøper en minnebrikke med god plass. Det går også mye raskere å overføre sanger. Jeg bruker 10 min eller mindre på å fylle opp 256 mb, noe som meget rundt regnet er ca 4 timer musikk. Hvis mp3spilleren støtter det kan du lagre andre filer. Vet ikke om alle gjør det men min NEXII gjør hvertfall det. Kjekt hvis man har 56k modem hjemme, en mp3spiller med 256 mb minne og bredbånd på skolen Lenke til kommentar
megavolt Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Jeg sier bare EN ting; IKKE kjøp NetMD!!!!!!!!! :sad: EN kamerat av meg kjøpte den dyreste av den nye serien og han angrer... Kopisperrer som ødelegger en stor del av friheten til å gjøre hvordan du vill med overføring av sanger osv... Desutten er det ganske tregt. Sats heller på en MP3/WMA-CD-spiller med god antishock. Selfølgelig finnes det mange spillere som støtter wma og noen andre formater men de er det desverre ikke så mange av enda. Flertallet av spillerene støtter bare mp3 mens noen støtter wma og noen mp3pro. Det finnes nesten ingen som støtter mer en et ekstra format i tilegg til mp3 og wav :sad: Hvis du er i tvil så se på http;//www.xenses.no/ ; har hørt at mange av spillerene der skal være bra. Lenke til kommentar
megavolt Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-27 00:51, skrev atticus:"MDLongPLay Opptil 4 cd'er på en minidisk." Stemmer det ja, men da høres det til gjengjeld ut som en eldgammel radio! Komprimeringen går veldig ut over lydkvaliteten ja... Har du penger så sats på en liten dings med harddisk og firewire! Har stor kapasitet og lynkjapp overføring. Men så koster det en del også da, så hvis du ikke vill betale alt for mye så kjøp heller noe rimeligere. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Man må selvfølgelig ha begge deler :wink: Har en archos jukebox 6Gb og en minidisc spiller som jeg bruker som backup på lengre fly/togreiser dersom mp3 spilleren går tom for strøm. Den største fordelen med minidisc vil jeg da si er dersom man har minidiscspiller på hjemmeanlegget. Da kan man bruke samme discene både på reise og hjemme. Ellers er den jo også ganske praktisk om man ikke har tilgang til pc :wink: Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 angrer litt på at jeg kjøpte toppmodellen net MD.. (sony MZ-N1) En stor bakdel md minidiscer er at det er løse deler (tannhjul, hjul, luke eller andre ting =. En mp3 spiller med minnebrikke som har verken av disse tingene, (altså ikke HD mp3spillere) vil jeg tro tåler like mye som en mobiltelefon (som heller ikke har så mye av tanngjul og slikt ) av påkjenninger. Min stakkars netMD er nemlig død...og jeg vet ikke engang hva som har skjedd...det er iallefall en bulk i den. venter nå på svar fra forsikringsselskapet. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Hmm. Muligens at minidisc-spillere ikke lenger er hva de engang var. Kjøpte min i 98/99 og den har gått i bakken utallige ganger, har sikkert 100 bulker, lakken er flasset av, den har svømt i kaffe og/eller cola flere ganger og den fungerer fortsatt like bra som den dagen den var ny. Eneste er litt pes med "line out" utgangen siden det er masse tobakksrester i den. Selve discene er jo også geniale. Man kan faktisk tråkke på dem med sko uten at de går i stykker :wink: Lenke til kommentar
bob_kaare Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 har hatt md før...en litt gamlere sony mzr 50....den måtte repares for 1100 kr fordi den gikk i gulvet noen ganger...så måtte luken reparers for 200kr...nå r den ubrukelig...KJØP MP3!!!ipod anbefales på d varmeste.....den sluker batteri men er brukbar likavel...menmen..så kommer prisforskjellen... Lenke til kommentar
toretors Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Quote: Den 2002-10-27 19:47, skrev bob_kaare:har hatt md før...en litt gamlere sony mzr 50....den måtte repares for 1100 kr fordi den gikk i gulvet noen ganger...så måtte luken reparers for 200kr...nå r den ubrukelig...KJØP MP3!!!ipod anbefales på d varmeste.....den sluker batteri men er brukbar likavel...menmen..så kommer prisforskjellen... Hvis du skrur av alarmering så sluker den ikke batteri Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Gi meg en MP3-spiller med mikrofoninngang og mulighet for opptak. Med de store kapasitetene som fins i dag, trenger den jo ikke nødvendigvis encode dette til MP3 i realtime engang... trenger bare litt buffer. How about it, science? Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Quote: Den 2002-11-02 18:31, skrev Onkel:Gi meg en MP3-spiller med mikrofoninngang og mulighet for opptak. Med de store kapasitetene som fins i dag, trenger den jo ikke nødvendigvis encode dette til MP3 i realtime engang... trenger bare litt buffer. Creative Jukebox 3 - Har Line-In og kan både ta opp i wav og kode direkte til mp3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå