Gå til innhold

Miniserier, noen anbefalinger?


Anbefalte innlegg

I det siste har jeg kjent et sug etter miniserier, dvs serier som bare er en sesong eller noe i den dur. De eneste jeg har er Shogun, som er veldig veldig sjef, og House of Cards, veldig interessant.

 

Poenget er at de ikke skal være på 10 sesonger og lignende, rett og slett miniserier :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aha, takker for at du gjorde meg oppmerksom på forskjellen :)

 

Når jeg tenker meg om så har jeg faktisk Napoleon.

Band of Brothers bestilte jeg bare nå.

 

Har tenkt på Twin Peaks før, men har bare ikke blitt noe av, får gjøre noe med det.

 

Uansett, Twin Peaks, Carnivàle, The Crow Road og Hornblower er på "to do" lista mi nå.

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar

Det du er ute etter er vel serier som har sammenhengene handling (en meget lang film), og ikke kun episode messig, selv om de er litt lenger enn noen få episoder, slik som "24" er.

 

-Kan anbefale "Invasion", ute på dvd i statene. litt dumt midtpart og slutt, men god nok for det.

 

-"The Shield" har sesong handlinger, selv om sesong 6 kommer til året

 

-Krigs klassikerene "Winds of War" og oppfølgeren "War and Remembrance" som er meget gode

 

-"The Wire" - Sesong handling, sesong 4 kommer snart ut

 

-"Taken" er god, mini-serie fra Steven Spielberg

 

-"Twin Peaks" er tidenes nest beste TV-serie etter "Sopranos", virkelig verdt å få med seg, men litt kjip slutt. Sesong 2 (og siste) slippes snart på DVD etter LANG venting.

 

-Dune mini-seriene er gode, men litt trege

 

-"The Stand" fra Stephen King er MEGET god, anbefales på det sterkeste

Lenke til kommentar
I det siste har jeg kjent et sug etter miniserier, dvs serier som bare er en sesong eller noe i den dur. De eneste jeg har er Shogun, som er veldig veldig sjef, og House of Cards, veldig interessant.

 

Poenget er at de ikke skal være på 10 sesonger og lignende, rett og slett miniserier :)

6784161[/snapback]

 

Drama:

Pride and Prejudice (1995), 6 deler

Fingersmith, 3 deler

 

Komedie:

Nathan Barley, 6 deler.

Lenke til kommentar
Det er egentlig bare 3 mini serier som MÅ sees..

 

* Taken

* Rome

* Band of Brothers

 

Invasion som noen nevner er egentlig ikke en mini serie, kun en elendig serie som ikke fikk mer enn 1 sesong.. 

Hornblower er en meget bra og vellaget serie-

Unscripted er og en bra og morsom serie.

6798804[/snapback]

 

Hm.. har sett band of brothers denne uka, og må si at det går litt for mye ut på filmtatisk vakker skyting og krigsskader, bortsett fra første og siste episode. Men den har jo åpenbart en stor fanskare, og har store publikumsfavoritter bak seg, så folk ser vel etter forskjellige ting i film/tv.

 

Taken synes jeg var en cheesy blanding av amerikansk familieapell og UFO-klisjéer.

Lenke til kommentar

Taken syntes jeg var god, men også litt rar, ja. Tilsynelatende familievennlig men likevel ikke. Jeg har f.eks. sett mye vold på film og tv, men ble litt overrasket/sjokkert når en kar "out of the blue" slo til en dame for så å slå henne ihjel med flere aggressive slag mens hun ligger nede.

 

Hornblower er definitivt en kvalitetsserie.

Lenke til kommentar

The Corner er på 6 episoder og er et svært sterkt portrett av amerikansk storbyliv. Dette er Dickens for vår tid. Anbefales på det aller varmeste.

 

 

“When we were shooting The Corner, the saddest part was watching the little kids come around, excited about the movie, and you could see them accepting their lot in life. That this was their world, this is what they were born into, this is all that they had, this is all that they could achieve, all that they could aspire to. And that's it. The ceiling is set over their heads.”

Director Charles S. Dutton

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...