Beining Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Jeg tror jeg drar ut å handler meg en sykkel i morgen. Men, jeg er så veldig usikker på om jeg skal kjøpe Yamahen eller Derbien. Alt tilsier Derbien, men italiensk/spansk sykkel er ikke kjent for best kvalitet. Ka dukka tru? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Hvis derbien ikke er 4-takt så vil den kreve mindre servicer og etterbehandling. Men motoren er ikke så slitesterk og like lang levetid som en 4-takt hvis den blir herjet med. Uansett er ikke dette noe problem på en 125 vil jeg tro. Spes ikke hvis den ikke er fulltrimmet. Jeg hadde en 2-takter (NSR) som jeg var veldig godt fornøyd med. Jeg kjente at denne akset bedre enn den kompisen min hadde (4-takter). 2-taktere vil akse bedre på et vist punkt. 4-taktere vil ha litt bedre bunndrag. Du vil ikke merke noe vesentlig forskjell på 125 tror jeg. Har vel en del mere å si på større sykkler, da er de fleste 4-taker, utenom 250 aprilia som jeg vet om, som ikke selges i Norge mere pga den forurenser for mye. Den akser sykt i forhold til antall kubikk i forhold til 600cc (nettopp pga 2-takt vs. 4-takt) Lenke til kommentar
Beining Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Begge er firetakt. Totakt er ikke aktuelt for meg. Men, jeg tenkte på hvordan kvaliteten er i forhold til et mere kjent merke som Yamaha. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Litt offtopic, men spiller du ishockey? du ser kjent ut på hjemme siden din selvom jeg ikke ser hele deg da Lenke til kommentar
andyTS50X92 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) må inn rømme. derbien ser ut som ei pedde(moped). he xt sjølv, å den ser mykje bedre ut. hadde aldri tort å kjøpe noke som er produsert så nert ekvator : veldig dårlig marked for den også. men eg veit ikkje om du hadde funne en av kvar sort. Endret 11. desember 2007 av andyTS50X92 Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 eg har xt og kan trygt anbefale den. Deilig bunndrag i den! Motormessig har eg ikkje hatt eit einaste problem med den! Er jo Yamaha kvalitet! Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 1 år gammel tråd. Er vel bare å stenge? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå