Rinox Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Hei! Lurer nå på hvordan jeg kan få både ubuntu og kubuntu som OS. Slik at jeg kan velge om jeg skal gå inn på kubuntu eller ubuntu? Noen som vet hvordan jeg gjør dette? Takker så mye for svar Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 (endret) Se om jeg husker nå da... Husker jeg ville prøve kubuntu en gang(desverre ) og da bare instalerte jeg det igjennom apt. apt-get install kubuntu-desktop. Da laster den ned alt som trengs, og når du skal logge inn mener jeg å huske at du kan velge KDE eller gnome. Er ikke vanskelig, det husker jeg i alle fall. edit: måtte logge ut for å sjekke nå. Du kan velge det under sessions. Endret 1. september 2006 av zeltex Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 Takk Men det jeg egentlig vil vite er hvordan jeg gjør slik at jeg kan velge mellom å logge inn på ubuntu eller kubuntu hver gang jeg skal inn på datamskinen... Vet du hvordan jeg gjør det? Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Det velger du før du skriver inn brukernavn og passord Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 ja velger det med session: kde/gnome. og logger inn..... Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 Bra, men hvor mye plass tar linux når det er installert? Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Hmm. aldri tenkt på egentlig. Kan tenkte meg at det ferdig instalert med gome og kde vil ta ca 4 -5GB. Samt at andre programmer du vil ha tar opp plass. Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 (endret) hei, holder på med ubuntu nå. tror dere at dere kan hjelpe med en liten småting? Det jeg sliter med er at jeg har lastet ned desktop versjonen av ubuntu. Nå har jeg brent filene over på en cd og satt cd-en inn i min andre maskin. den åpnet cd-en automatisk. dvs den startet den opp automatisk. Nå vet jeg ikke hvordan jeg skal innstallere linux permanent... Noen som kan hjelpe? Edit: Har lastet ned desktop versjonen. Endret 1. september 2006 av Rinox Lenke til kommentar
Palme Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 er det ikke et ikon på skrivebortet som sier: Install? Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 Nei, det er ikke det.... Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Nå har jeg brent filene over på en cd og satt cd-en inn i min andre maskin. den åpnet cd-en automatisk. dvs den startet den opp automatisk. Nå vet jeg ikke hvordan jeg skal innstallere linux permanent... Noen som kan hjelpe? Du kan ikke installere linux fra windows. Isteden må du boote pcen med cden i, og hvis det ikke funker å starte opp på den måten må du fikse boot-rekkefølgen i BIOS. Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Hmm... Det jeg gjorde var å sette CD-en inn i maskinen og starte maskinen på nytt. Da fikk jeg noen valg... Jeg bare lot være å trykke noe og etter 30 sek startet den av seg selv. Men plutselig gikk noe galt. Hele skjermen ble svart og den begynte og poppe opp med feil litt etter litt. så ble hele skjermen svart. Jeg lot den stå i hele natt, men den er fortsatt svart. Nå skrudde jeg av maskinen med bryteren. Og skrudde den på igjen. Jeg tok ut linux CD-en. Nå er det ikke noe spor av linux. Jeg har fortsatt windows 98... Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Palme Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Virker som om maskinen din har problemer med "Live-CDen". Du kan derfor prøve å laste ned den alternative Ubuntu-installer-CDen. Her finner du den. Når du har lastet den ned brenner du den ut på samme måte du brente ut Live-CDen. Når du starter opp maskinen med CDen i, får du opp valg om hva du vil gjøre. Her det bare å bruke sunn fornuft. Får du opp valget om å "Installere Ubuntu to your disc" så gjør du dette. Valg av hvilket språk, tastatur osv, bruk sunn fornuft. Når det gjelder partisjonering osv. kan du bare la Ubuntu ta seg av dette. Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Nå har jeg klart å åpne xubuntu ordentlig, men jeg klarer ikke å installere det.... Trykker og trykker, men hele tiden kommer denne erroren: "Missing command to run". Hva skal jeg gjøre? Takk for svar Endret 2. september 2006 av Rinox Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Noen som vet dette? Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Du har jo noen tråder gående på forumet så er litt vanskelig å holde tritt med dine prosjekter Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Ja, men dette er problemet jeg sliter med nå... Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Ok, nytt problem... Jeg prøvde nå å installe for 13. gang og det virket. Et install vindu kom opp etter en laaaaang stund. Problemet er bare at det ikke vil fylle seg. Alt inni er hvitt... Noen ideer? Lenke til kommentar
Palme Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Har du prøvd linken jeg ga deg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå