Gå til innhold

Både kubuntu og ubuntu som OS.


Rinox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se om jeg husker nå da...

 

Husker jeg ville prøve kubuntu en gang(desverre :p) og da bare instalerte jeg det igjennom apt. apt-get install kubuntu-desktop. Da laster den ned alt som trengs, og når du skal logge inn mener jeg å huske at du kan velge KDE eller gnome. Er ikke vanskelig, det husker jeg i alle fall.

 

edit: måtte logge ut for å sjekke nå. Du kan velge det under sessions.

Endret av zeltex
Lenke til kommentar

hei, holder på med ubuntu nå. tror dere at dere kan hjelpe med en liten småting? Det jeg sliter med er at jeg har lastet ned desktop versjonen av ubuntu. Nå har jeg brent filene over på en cd og satt cd-en inn i min andre maskin. den åpnet cd-en automatisk. dvs den startet den opp automatisk. Nå vet jeg ikke hvordan jeg skal innstallere linux permanent... Noen som kan hjelpe?

 

Edit: Har lastet ned desktop versjonen.

Endret av Rinox
Lenke til kommentar
Nå har jeg brent filene over på en cd og satt cd-en inn i min andre maskin. den åpnet cd-en automatisk. dvs den startet den opp automatisk. Nå vet jeg ikke hvordan jeg skal innstallere linux permanent... Noen som kan hjelpe?

Du kan ikke installere linux fra windows.

 

Isteden må du boote pcen med cden i, og hvis det ikke funker å starte opp på den måten må du fikse boot-rekkefølgen i BIOS.

Lenke til kommentar

Hmm... Det jeg gjorde var å sette CD-en inn i maskinen og starte maskinen på nytt. Da fikk jeg noen valg... Jeg bare lot være å trykke noe og etter 30 sek startet den av seg selv. Men plutselig gikk noe galt. Hele skjermen ble svart og den begynte og poppe opp med feil litt etter litt. så ble hele skjermen svart. Jeg lot den stå i hele natt, men den er fortsatt svart. Nå skrudde jeg av maskinen med bryteren. Og skrudde den på igjen. Jeg tok ut linux CD-en. Nå er det ikke noe spor av linux. Jeg har fortsatt windows 98... Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Virker som om maskinen din har problemer med "Live-CDen". Du kan derfor prøve å laste ned den alternative Ubuntu-installer-CDen. Her finner du den.

 

Når du har lastet den ned brenner du den ut på samme måte du brente ut Live-CDen.

 

Når du starter opp maskinen med CDen i, får du opp valg om hva du vil gjøre. Her det bare å bruke sunn fornuft. Får du opp valget om å "Installere Ubuntu to your disc" så gjør du dette.

 

Valg av hvilket språk, tastatur osv, bruk sunn fornuft.

 

Når det gjelder partisjonering osv. kan du bare la Ubuntu ta seg av dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...